Ford Mustang 5,0 V8 GT 2019 – Tvár prvá – ElektroMechanik
Začať test s týmto titulkom filozofickou omáčkou, by bolo ako snažiť sa odborne pozerať porno. Omladený Mustang a celý proces výroby materiálu okolo jeho testu vo mne vyvolali potrebu, rozdeliť výstup z tohto auta na dve časti. Strojovo surovú a prudko technickú tvár bez mimiky oproti poľudštenej verzii s tvárou plnou pocitov odrazených z jazdeckej duše. Dnes, tvár prvá – elektromechanik.
Dámy a páni, vitajte v teste elektronických funkcií, mechanických opisov a autora na váliu. Automobilový test z kategórie #supertechcombo #nonzovial #prepisspecky vám redakcia RoadLife pripravila v spolupráci s naším odborným spolupracovníkom v oblasti technológií polymérnych materiálov, z oddelenia polygrafie a aplikovanej fotochémie (FCHPT STU), doktorom, inžinierom Pavlom Gemeinerom.
Ford Mustang, S550, MCA 5,0 Ti-VCT 451k A10 (331kW) GT Fastback je auto uznané značkou Ford ako športové. Pri potrebe získania ďalších informácii osobným, telefonickým alebo písomným stykom, nie je potrebné pomenovať auto v tomto rozsahu. Pracovníci značky Ford rozumejú aj skrátenému pomenovaniu – Mustang, na základe ktorého plynule prejdú k tvorbe vašej presnej špecifikácie.
Vonkajší vzhľad
Škála 11 variantov farebného vyhotovenia karosérie je základným kameňom budúceho spoločenského zaradenia, v prípade výnimiek, iba osobnej preferencie zákazníka. Popri konzervatívnych odtieňov ako Ingot Silver, Absolute Black či Royal Crimson, sú k dispozícii aj odtiene kaučukových alternácii zvieratiek v obale spoločnosti Haribo ako napríklad testovaný Race Red, následne Triple Yellow alebo Orange Fury. Atraktívnejší dizajn omladenej verzie automobilu podporuje nový vzhľad oboch koncov vozidla (prednej aj zadnej časti), ktoré podporujú vedomie o radikálne zníženej miere vzlietnutia vozidla, práve vďaka lepším aerodynamickým parametrom. Vetry z horných pozícii katastrofickej tabuľky Fujitovej stupnice ako tornádo F6 alebo cyklonáda Matilda týmto nepredstavujú hrozbu pre nízky prelet Mustangu vo vysokej rýchlosti, ani na miestach kde sila vetra odlupuje kôru zo stromov.
Výduchy na prednej kapote navádzajú k poznaniu, že sa jedná o správny variant motorizácie V8 s prívlastkom vylepšený. Predné LED svetlomety sú doplnené pásikmi denného svietenia s charakteristickou svetelnou signatúrou. Tento zmluvný podpis Mustangu zabezpečuje rozpoznateľnosť vozidla účastníkmi cestnej premávky, s psychologickým profilom – cholerik a pomáha eliminovať riziko zneuctenia ega. Jednotná, dopredu naklonená žraločia mriežka chladiča, dvojité koncovky výfukov a trojité zadné svetlá sú typickými dizajnovými prvkami a model Mustang sa tak stáva technicky identifikovateľný v každej situácii, z každého uhlu.
Vnútorné prevedenie, komfortné funkcie
V interiéri vozidla je komunikovaná inšpirácia kokpitmi lietadiel, vsádza sa na ľahkú dostupnosť ovládacích zariadení obdarených stopovými prvkami retra. Pobyt za volantom alebo na mieste spolujazdca sa neodporúča osobám s prehnanou dávkou narcizmu a kultovej predstavy o dôležitostí sociálnych médií. Za volantom Mustangu zaniká dôvod osobnej prezentácie na Instagrame, je podnecovaný pocit osobnej jazdeckej slobody a sociálny rozmer zastupuje vytváranie potreby fyzickej prítomnosti živých priateľov.
Dôležitou súčasťou správneho výberu je Sada Style Premium, ktorá prezentuje americkú hojnosť v podobe kvalitne ventilovaných a elektricky vyhrievaných sedadiel s koženým čalúnením Premium v rôznych farebných vyhotoveniach. Od afroamerickej čiernej, cez indiánsku červenú až po eskimácku bielu – opisné zaradenie ľudských rás bolo úmyselné, pre vyskladanie emotívneho dosahu. Použitie ľudských rás nesúvisí so skutočnými názvami ani materiálmi vnútorného čalúnenia modelu Mustang ani iných modelov značky Ford. Ďalšou súčasťou sady Premium sú 19“ disky z ľahkej zliatiny s niklovým povrchom, lišty na hrane bočných a zadných okien v striebornej farbe s hliníkovým (a)efektom a ICE NAVI – prémiový navigačný systém.
Elektronická funkcia MyKey definuje rozsah rodičovskej alebo priateľskej dôvery v súvislosti so zapožičaním auta ďalšej osobe. Možnosti ako obmedziť maximálnu rýchlosť, nastaviť upozornenie na zapnutie bezpečnostných pásov alebo hlasitosť audio systému, sú aplikované na základe výšky hladiny vrodenej škodoradosti, prípadne potreby zvyšovať mieru bezpečnosti pre potomka – vodiča začiatočníka, priamo do vybraného kľúča. Predpríprava na uchytenie detí ISOFIX sa odporúča používať vrátane detskej autosedačky. 12“ LCD panel s premenlivou grafikou podľa zvoleného jazdného režimu supluje analógové ukazovatele a vodičovi je umožnené sledovať zvyšujúce sa otáčky podľa dynamickej mini úsečky, zľava doprava v oblúku vyobrazeného kruhu s číslami (tzv. otáčkomer) alebo identicky zľava doprava, tentokrát rovnobežne s horizontom (v prípade, že auto práve neabsolvuje jazdu po 2 kolesách).
Bezkľúčové zamykanie KeyFree vrátane štartovania tlačidlom Ford Power vytvárajú efektívny priestor pre vyradenie informácie o aktuálnej fyzickej polohe kľúča. Tento pamäťový cluster je možné odstrániť iba v prípade, že je vodič plne synchronizovaný s modelom Mustang, t.j. nikdy nemení ani neperie jediné džínsy a nedisponuje reťazcom DNA označovaným XX. Skratka DEATC vyjadruje veternú pružnosť klimatizačnej jednotky ovplyvňujúcej ovzdušie v dvoch zónach, kde sekundárnu alternatívu vetrania vnútorného priestoru zabezpečujú elektricky ovládané predné okná s impulznou funkciou. Podporu programu, „vyber farbu, nie drogy“, poskytuje systém multifarebného ambientného osvetlenia, ktorý psychedelickú zmenu farieb interiéru poskytuje aj bez užitia psychotropných látok.
Systém Ford SYNC 3 je najnovšou verziou ponúkaného multimediálneho systému. Je rýchlejší a jednoduchšie sa obsluhuje, má vylepšené hlasové ovládanie a ešte viac funkcií. Dotyková obrazovka s uhlopriečkou 8" podporuje gestá známe z telefónov a tabletov. Súčasťou systému SYNC 3 sú tiež rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, ktoré umožňujú zobrazovať informácie z vášho smartfónu.
Jazdné funkcie
Elektromagneticky riadené nastavenie tuhosti tlmičov MagneRide (+2455e) je príplatkovou analógiou procesných aktivít myslenia ženy. Až 1000 krát za sekundu dokáže meniť nastavenie na základe vyhodnotenia agresie „povrchu“ aktuálnej situácie a pracuje s jediným možným výsledkom pre konkrétny okamih. Model Mustang umožňuje manuálnu zmenu týchto režimov v prípade, že by vznikol nesúhlas jazdca s aktuálnym nastavením. Model žena touto funkciou nedisponuje.
Súbor ochranných funkcií a funkcií asistujúcich riadeniu automobilu zabezpečujú fyzicky ucelenú existenciu subjektu Mustang a jeho posádky. Parkovací asistent so snímačmi vzadu a zadnou parkovacou kamerou, vytvára prostredie na bezdotykové umiestňovanie vozidla medzi prekážky. LED batalión predných svetiel koncentruje stretávacie, hmlové aj denné svietenie a systémy LDW a LKA direktívne kontrolujú neúmyselné opustenie jazdného pruhu. TCS a TMPS korigujú adolescentné prejavy jazdy ekonomicky nesúhlasiace s priamym smerom voči osi vozidla a trvácnosťou pneumatík a kontrolujú ich nahustenie v reálnom čase. Protipólom funkcie TCS je viacprvková zadná náprava integral-link so samosvorným diferenciálom.
Športové brzdy GT Performance so 6-piestikovými strmeňmi Brembo a 380 mm kotúčmi na prednej náprave môžu spôsobiť poškodenia asfaltu, zrolovaním. Krízové brzdenie preberá systém ABS v predpoklade potrebného manévrovania a vizuálne vyjadruje signalizácia všetkých smerových svetiel v spoločnom proteste voči nadmernému opotrebovaniu brzdových komponentov a úbytku dezénu. Funkcia adaptívneho tempomatu so súborom systémov Pre-Collision Assist (Distance Indication, Distance Alert, Collision Warning + Active braking) vyjadria silnú podporu aktívneho brzdenia ihneď potom ako senzory oznámia nedostatok fyzických predpokladov ľudského vodiča pre zabránenie kolízie. Aktívny v tomto prípade je aj systém EBA dodávajúci podporu, ... podpore brzdenia v núdzových situáciách.
Systém, ktorý pomáha chrániť chodcov mierne kanibalizuje Darwinovu teóriu zachovania zdravého genofondu. Táto technológia upozorňuje na všetkých chodcov, ktorí sa nachádzajú pred vozidlom, alebo mu môžu vstúpiť do jazdnej dráhy. Ak vodič nereaguje na varovanie, systém začne automaticky brzdiť. Účelom tejto technológie je znížiť závažnosť nehôd alebo im dokonca úplne zabrániť. Jej nevýhodou je, že prežívajú aj jedinci s výraznou povahovou črtou provokácie a zneužívania systému. Funkcia detekcie chodcov je aktívna do 80 km/h.
EPAS, ESC (ESP) a funkcia HLA uľahčujú ovládanie vozidla cez elektrický posilňovač riadenia s nastaviteľným variabilným účinkom, zabraňujú prchavému pocitu profesionality pri pokusoch o riadený šmyk a pomôžu pri rozjazde do kopca. Doplnením informácie k časti Vonkajší vzhľad o 2x dvojitej koncovke výfuku je elektromechanická funkcia aktívnej dvojstupňovej regulácie spočívajúcej v elektronicky riadených klapkách výfuku s reguláciou hlasitosti – tichý režim. Funkciou, s vhodným politickým opisom, Line Lock je možnosť uzamknutia bŕzd prednej nápravy umožňujúcej riadený preklz pneumatík za účelom ich rýchleho zahriatia.
Pozn. redakcie: štylizácia vyššie uvedených informácii podlieha autonómnemu zákonu o autorských právach duševne vysporiadaného tvorcu. Ich využitie je povolené výhradne pre komerčné účely, je povinnosť ich šíriť a zneužívať vo svoj prospech.
Autor. Marek Varga, Foto: Ing. Pavol Gemeiner, Phd.