FL5Alfa samicaVW ID.4 GTX videoVIDEOOpel Astra Sports Tourers Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda HR-V Advance Style - Jediná

Honda HR-V Advance Style - Jediná

Jednoznačne je jediná, s ktorou sa mi vyslovene nechcelo absolvovať dynamický test ÁNO/NIE. Chcelo sa mi však len tak voziť mestom, pomaly a potichu objavovať nové zákutia Bratislavy a vychutnávať si, snáď aj prémiovo pôsobiaci interiér najvyššej výbavy. Prostredníctvom aktuálnej Hondy HR-V sa vás dotkne mesto - bezprostredne, moderne a citlivo. Dá si s vami latte, pobehá po korze i obchodných centrách a nechá sa obdivovať ekologicky zmýšľajúcimi priateľmi. Pokiaľ však chcete, aby vo vás auto vyvolalo dobrý pocit z dynamickej jazdy, musíte zvoliť inú Hondu.


HR-V je veľmi pekný crossover a v podstate neexistuje uhol, z ktorého by auto pôsobilo odpudivo. Hladké a minimalistické tvary nebudú starnúť tak rýchlo a ísť s HR-V do centra mesta, nebude hanba ani o 5 rokov. Mimochodom, to je doba záruky na komponenty hybridného ústrojenstva. Vo vnútri pokračuje moderný architektonický štýl a najvyššia výbava jednoznačne vyvolá pocit vyššieho štandardu. V konečnom dôsledku za 34.990€ to už očakávate.


Obdivujem techniku pohonného ústrojenstva. Obdivujem myšlienku i funkčnú prax hybridného pohonu a veľmi si Hondu vážím ako skúsenú motorársku značku. A v neposlednom rade, citlivo vnímam konštrukčný zámysel prevodovky eCVT. Jediné, čomu nie som ochotný porozumieť, je spolupráca všetkého toho dobrého od motora cez elektrormotory, kolesá, mechaniku, s technicky opäť dobrou prevodovkou. To spojenie je však tak nevysvetliteľné ako navrávať si, že milujete lízanie kaktusu vo vise dolu hlavou. Práca prevodovky v Honde HR-V je z pohľadu konzistencie jazdy počas cestovania, z pohľadu dynamiky a samotnej ekonomiky, mimo mesto, nesprávna! 




Život v meste je z úplne inej knihy. Je to moderný príbeh o užívaní stroja, ktorý dobre vyzerá, reprezentuje, upokojuje, prevádzkovo vyhovuje. Trendový crossover, budiaci dojem kvality japonskej značky, príjemný na pohľad i na dotyk. Rovnako praktický pre denné mestské radosti, akými sú napríklad rozvoz kamarátov po afterke alebo fíkusov malolistých na výstavu Hydro Repatriation - Vulnerability v neďalekom parku, kde sa smie iba bez emisií. HR-V je dosť veľká pre zadných pasažierov a zaujímavo malá v kufri, ktorý ponúka iba 319 l základného objemu.


Pokiaľ si chcete kúpiť Hondu HR-V, mali by ste chcieť primárne pekné auto! Mali by ste byť fanúšik značky a aspoň okrajovo vnímať snahu automobilky prispievať k ozdraveniu prostredia vďaka eko technológiám. Rovnako by ste mohli byť trochu leniví, pretože nemusíte nič dobíjať, auto si všetko vyrieši samo a nebude otravovať panickými vyhláseniami o potrebe dobiť batériu. A na konci dňa? Potešte sa malými hodnotami spotreby benzínu, ťuknite prstom na plôšku bezkľúčového zamykania a spokojne sa odoberte spraviť deťom niečo bio na večeru s myšlienkou, že tá HR-V čo stojí vonku, je skutočne vaša jediná!



Autor: Marek Varga