Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Hyundai Kona N Line+ 1,6 T-GDi 4x4 - N like

Hyundai Kona N Line+ 1,6 T-GDi 4x4 - N like

Páči sa mi! Samotnú KONU akceptujem a považujem za štýlové doplnenie portfólia Hyundai vo svete SUV, či crossoverov. Ako takú som ju však nikdy nijak špeciálne neriešil. Možno preto, že pôsobí príliš žensky, možno mi len nenapadlo skúmať viac, ale zrejme preto, že ma ako nevhodnú cieľovku … jednoducho neoslovila. Potom si v redakčnom kalendári testov nájdem KONA N Line 4x4 a v pondelok pri preberaní auta, skutočne, zostávam stáť a niekoľko minút pozorujem sám seba ako veľmi sa mi dnešná KONA s detailami N Line, páči!


Ucelená, jednoliata s jednoduchými prvkami, výborne podporujúcimi a veľmi vkusne zvýrazňujúcimi športový imidž. Širšie otvory na nasávanie vzduchu, lemy na blatníkoch vo farbe, línia kapoty, tie 3 čierne pomlčky tesne nad mriežkou chladiča, logo N Line i aerodynamická lišta N style. Predný a zadný nárazník, maska, 18” disky, dvojitá koncovka výfuku a farba laku Ignite Flame vizuálny dojem silne podporujú a ja dúfam, že KONA N Line jazdí minimálne tak ako vyzerá. Zhrnuté, dizajn? N like!


Vo vnútri pokračuje športový N(ad) štandard, sedadlá, červené prešívanie, kovové pedále a atmosféra užívateľského príjemna. Posed za volantom bol vyšší ako by sa mi páčilo, ale stále plnil, aj vďaka úchopu volantu, svoju športovo ladenú úlohu. Ostatok tvorili, nazvime to, Hyundai štandardy, tento typ prístrojovej dosky, ovládanie automatickej, digitálnej klímy, ono modré podsvietenie tlačítok a ďalšie tvary a záhyby sú poznateľné už na prvý pohľad.


Budíky s meniteľnou grafikou ma zaujali na prvé usadnutie za volant, A nie tým ako boli nakreslené, ale svojím rámovaním. Veľký displej ukazovateľov za volantom, keď je vypnutý, vyzerá ako iPhone Max v outdoorovom obale. Čo nie je, môže byť a nemusí trvať dlho, keď si svoje smartfóny už len zacvakneme na miesto na to určené a všetky údaje sa budú zobrazovať priamo na displeji nášho telefónu.




KONA N Line dostala vďaka svojmu športovému prívlastku, dostatočnému počtu koní (198 k) a pohonu 4x4 priestor aj v teste ÁNO/NIE na kopci a jeho výsledky nájdete tu. K dynamickej stránke sa teda už nijak zásadne vyjadrovať nebudem, poznamenám však, že za to milé prekvapenie počas prvých ranných rozjazdov dávam opäť, N like.


Hyundai KONA začína na zaujímavých 16.790€. To v prípade, že vám stačí jednoduchý základ. Pokiaľ existuje potreba prijať do rodiny ďalšie auto a chce to byť primárne pre ženu, poteší možnosť ako si to vie spríjemniť aj muž. 198 koní z 1,6 litrového turbo benzínu spolu so 4x4, jazdí naozaj dobre a stále netrhá peňaženku na kusy (samotná prevádzka). K tomu použiteľný kufor, pekný dizajn a veľká spokojnosť zadarmo. Čo zadarmo nie je? Obstaranie za 30.630€ s DPH.




O bezpečnostných funkciách a technológiach v podstate nemusí byť reč. N Line verzia je síce drahšia, ale za tie peniaze sa o vás KONA, podľa očakávaní postará. ABS je dnes zákon, teda povinné, ESC, ktoré stráži vaše “šmyky” zaslúžilé a veľmi zodpovedné. Asistent na rozjazd do kopca HAC zabráni trapasom i otlačeným plechom, predné, bočné a okenné airbagy vám snáď nikdy nevystrelia, automatické diaľkové predvídavo osvetlia a systém sledovania únavy vodiča DAW, vás bude nútiť oddychovať.


Funkcia AutoHold v spolupráci s elektronickou parkovacou brzdou sa oplatí v dopravnej zápache, autonómne brzdenie FCA zasiahne v čase keď sa hádate s asistentom únavy a nedávate pozor na autá pred vami, chodcov či cyklistov. LKA (elkejej) udrží jazdný pruh a LFA (elefej) ho zas bude nasledovať. TMPS kontroluje tlak v pneumatikách a systém sledovania prítomnosti pasažierov na zadných sedalách ROA, či ste deti nazabudli (schválne) na zmrzline v inom meste.




To bola iba bezpečnosť a aj tak jej už je za veľký hardisk! Ďalšie otázky na funkcie výbavy, možností doplnkov, financovania a skúšobných jázd, radi zodpovedia milí predajcovia priamo na šourúmoch. Sú to tí, čo majú košele a chuť, predať vám nejaký Hyundai. A na záver, za mňa, v celkovom zhrnutí a globálnom oteplení - N LIKE!



Autor: Marek Varga, Foto: Christián Varkonda