Caddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná KIA SorentoOctavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 4x4 Premium - Tucson vie!

Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 4x4 Premium - Tucson vie!

Vie, že chceš ísť do kufra! Jednoducho sa priblížiš k zadnej časti obťažkaný nákupom so surovou hmotnosťou 28 kg, v každej ruke, dáš crossfit, teda postojíš zo 3 sekundy s trapézami napnutými na prasknutie a nový Tucson ti, v tej správnej výbave, otvorí dvere kufra úplne sám. Jednoducho vie, že si tam (resp. že je tam kľúč, ktorý k nemu patrí). 


Žiadne odzemky pod zadným nárazníkom nie sú potrebné. Žiadne špeciálne pohyby, hľadanie kľúča, či tlačítka umne ukrytého niekde pod EČV, či za cúvacou kamerou. Stačí iba prísť, počkať a Tucson, majúci funkciu SMART, už vie!


Tucson vie, že pôsobí ako dizajnová kultúra budúcnosti pre obyčajných ľudí (nie tých). Noblesne, špecificky, uhladene, elegantne. Rovnako dobre vie, že to my všetci, dívajúci sa zvonku, vieme tiež. LED diódové obrazce anjelských krídiel na prednom čele sú pôsobivé a veľmi efektne je spracované splynutie svetiel denného svietenia do mriežky chladiča. FULL LED stretávacie svetlá a vizuálny zážitok z nich plynúci, … pomenujme ho ako veľmi funkčný.


Inšpirácia japonským origami sa hlási ako jedna z možností chápania dizajnu profilu a ja súhlasím, že nie každý v tom vidí iba poskladané kimono a dokonca sa našli aj takí, ktorých ostré prelomy na dverách, rušili. Zadné LED partie s červenou linkou po celej šírke auta opäť dominujú jedinečnosti v segmente, až na oči kolúci znak Hyundai umiestnený do skla piatych dverí. Svetlá a celý zadok je uprataný opäť veľmi moderne a svetelný podpis nového Tucsonu je aktuálne nezameniteľný.


Interiérom vládlo zistenie, že aj človek s predsudkom o kórejských autám pripustil, že toto je iný level vnímania moderného komfortu na palube, ako by si bol kedy býval, pri autách z tejto krajiny, predstavoval. Výbava Premium bola voľbou, ktorá u niektorých ľudí vyvolala potrebu vysloviť termín luxus ako vyjadrenie pocitov z interiéru už po prvých kilometroch. Vedia to! Tucson dnes vie, že pre bežných ľudí je toto uchopiteľná forma vnímania silného nadštandardu.




10,25” farebný TFT displej ako prístrojová doska s menom Supervision je umne zakomponovaný a pekne korešponduje s rovnako veľkým (10,25”) LCD displejom infotainmentu a navigácie, ktorý akoby plynule pokračoval do ovládania 3-zónovej, automatickej klimatizácie. Aj vďaka vysokému stredovému tunelu, s perfektne spracovaným aj umiestneným ovládaním automatickej prevodovky (6AT), to celé pôsobí ako kapitánsky mostík malej výletnej lode na 2. prstenec planéty Tucson.




Ľavý dolný roh tohto lesklého panelu, bol však dostatočne ostrý na to, aby ma pri správnom posede za volantom upozornil, že mám pravé koleno a bolestivo sa mi doň, pri nektorých manévroch opieral. Okrem toho bol dostatočne lesklý na to, aby v ňom mohli vyšetrovatelia čítať papiláry, zostávajúce na ploche aj po letmom dotyku. Lesklé plochy infotainmentu a klímy vedia všeličo odhaliť. Napríklad, čo sme počas dňa jedli, že máme obsesiu v zmene teploty alebo, že rádiostanice vysielajú reklamy extrémne často.


 


Tucson vie, že minimalizmus letí a hneď ako som objavil umiestnenie a vyhotovenie tlačidiel pre pamäť sedadla vodiča, umiestnené v hornej časti čalúnenia dverí, uspel som. Uspel v zmysle pochopenia, že nebude trvať dlho a Hyundai, možno (nejaká pochybnosť byť musí), začne určovať dizajnové trendy. Veľmi dobre Hyundai, veľmi dobre, zdá sa, že už to vieš! Výborne spracované sú aj tlačítka na volante a ich samotné spojenie do jednej dizajnovej plôšky. Kvalitné na dotyk aj na pohľad a novým majiteľom sa ihneď graduje pocit vlastníctva príjemného nadštandardu.




Hyundai Tucson dnes vie, že okrem spaľovacej klasicky sa nosí aj hybridné myslenie. Ochota byť moderný spojená s ekologickým zámerom je naozaj veľmi chytľavá, marketingovo. Myslím si, že žiaden užívateľ svojho hybridu nevie určiť pozitivitu dopadu na životné prostredie, hlavne, keď si ho zaparkuje v lese pred chatou, v ktorej zakúri starým olejom z vyradených transformátorov. Čo však vyjadriť a oceniť vie, je spôsob akým tieto autá jazdia. 




Môj osobný názor schvaľuje výskyt a užívanie hybridných automobilov v mestách a blízkej periférii. Je to príjemné, väčšinou veľmi tiché aj ekonomické. Testovaný Tucson bol špičkou z výkonového portfólia. Hybridný systém s benzínovým 4 valcom o objeme 1,6 litra mal spoločný výkon 169 kW (230 koní) a to nie je málo. Ku zrýchleniu a pocitu dynamiky poslúžil krútiak 265 Nm aj pohon 4x4, ktorý sa, aj napriek mojej snahe, udatne pasoval s vybraným podkladom a spôsobom, akým som narábal s plynom a volantom. Jeho vyváženie bolo príjemné, v prípade ostrejšieho zarezania zákruty mal ambíciu ukročiť zadnou nápravou bokom, ale pozorná elektronika všetky plánované šmyky umne pochytala.




Hyundai Tucson Hybrid je dnes skvelé auto. Pre jednotlivca, pár i bežne rozmnoženú rodinu. Jeho veľkosť nevystraší ani dámy a vyšší posed za volantom vytvára skôr uvoľnenie z dostatočného výhľadu ako športové napätie, cez palubovku nevidiacej pretekárky. A výbava Premium? Iste, tú chceme, ale pripravte si budget do 40.000 EUR. Tucson síce začína od 21.990 EUR, ale napr. moja testovačka sa aj vďaka metalíze (+660€), Premium Pack-u (+1.500€ za kožené čalúnenie sedadiel s ventiláciou predných sedadiel, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou pre sedadlo vodiča), Techno Pack-u (+1.500€ za elektronicky riadené pruženie ECS, diaľkový inteligentný parkovací asistent RSPA) a strechy lakovanej vo farbe Phantom Blackl (+600€), dostala na sumu 39.750 EUR. Názor? Hyundai vie, že si tú cenu zaslúži!




Autor: Marek Varga, Foto: autor