INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mercedes-Benz C450 AMG – Oslava padlých hrdinov

Mercedes-Benz C450 AMG – Oslava padlých hrdinov

Viete ako to myslím? Samozrejme sa nebudem tešiť, že niekto medzi nami už nie je, že niekto umrel a ja teraz v partii so šampanským v ruke oslavujem. Nie tento druh oslavy mám na mysli. Skôr úcta a pokora pred zosnulými a spomienky a rešpekt k tým, ktorí nasledujú. 63 AMG - Česť tvojej pamiatke!

Dnes je to inak. Dnes máme normy, kvóty, ekopravidlá a iné nezmysly, ktoré výrobcov automobilov nútia investovať milióny do vývoja nových, vyhovujúcich produktov. A niektorí z nich sú tak šikovní, že dokázali aj v tomto oklieštenom svete zákazov, vytvoriť  dielo, ktoré sa všetkými atribútmi podobá bývalému produktu a dokonca je v mnohých oblastiach lepším. Priznám sa, ja neviem ako, ale ľudia v Mercedese, konkrétne v divízii AMG vedia. Osobne som ich novinku nazval, možno trochu drzo, pseudo AMG, ale zatiaľ sa neviem stotožniť s tým, že poctivá, atmosférická 8 valcová, 6,2 litrová mašina už nežije a nahradí ju niečo menej objemné, ktoré bude niesť ten istý názov. Toto je síce pravda, ale prax potvrdila, že sa nie je čoho báť. Nové V6 a V8 od AMG sú ďalšími majstrovskými dielami.

Mercedes upravil názvoslovie a v prípade modelov s motormi V8 a objemom 3982cm3 sa jedná o Mercedes AMG. V prípade modelov s motormi V6 a objemom 2996cm3 hovoríme o Mercedes-Benz AMG. Samostatnú skupinu tvoria modely, s radovým 4 valcom s objemom 1991cm3, ktoré sa tiež označujú ako Mercedes AMG (A45, CLA45 alebo GLA45). K nám sa dostal 4Matic C450 AMG a na ten jeden testovací týždeň som mal Veľkú Noc. Všade kam som šiel, som švihal, plieskal, šibal a chlastal. Teda nie ja, to on v tom bielom!

Biela mu pristane. 18 palcové, 5 lúčové disky kolies pôsobia športovo, ale pri detailnom pohľade mi mierne vadí lesklá čierna, ktorá im dáva trochu tunerský efekt a uberá na serióznosti. Ostatná línia C-čka je dobre známa, je krásna a doplňujúce dizajnové prvky modelu C450 AMG len dotvárajú dynamicky vyzerajúci celok. Typický podpis zodpovedného konštruktéra sa pri V6 verziách presunul na čelné sklo. V8-čky sú podpisované stále priamo na motor. „Diamantová“ predná maska so znakom ukrývajúcim radar adaptívneho tempomatu, či malé decentné odznaky AMG na predných blatníkoch sú vznešenými doplnkami celku. Agresívny predný nárazník s veľkými otvormi a dvojitá koncovka výfuku po stranách toho zadného, to všetko dotvára celkový imidž C450ky a po vizuálnej stránke jej osobne nemám čo vytknúť.



Vo vnútri pokračuje uspokojenie vodiča v podobe ladných kriviek stredovej konzoly, výborného posedu za naozaj pekným volantom a nadštandard podpisuje provokatívna farba, koženého čalúnenia sedadiel. Vzhľadom na rozsah výbavy, ktorú si do C-čka môžete konfigurovať tento odstavec vynechám, pretože vám iste radi poradia vyškolení predajcovia na showroomoch značky. Aj tak tvrdím, že je síce pekné si o tom prečítať a vytvoriť názor, ale pokiaľ nezažijete na vlastnej koži, nikdy nenadobudnete 100% presvedčenie, či istotu. A pokiaľ uvažujete práve o C450 AMG, jednoznačne si vyžiadajte skúšobnú jazdu. Veľmi sa mi páčila grafika tempomatu. Po „zaaretovaní“ rýchlosti sa po obvode rýchlomeru vysvietia decentné červené diódy presne po rýchlosť, ktorú ste nastavili, respektíve ktorou idete. Akonáhle auto dobehne ďalšie, idúce pred vami, systém odmeria jeho rýchlosť a na obvode rýchlomeru graficky vyznačí rozdiel vašich vzájomných rýchlostí. Vodič vie o koľko je rýchlejší oproti autu, ktoré dobieha a vie lepšie predvídať, prípadne pripraviť manéver na predídenie. Na brzdenie sa pripravovať nemusí, pretože auto včas vyhodnotí nutnosť spomalenia a pribrdzí samo.



Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic má motor s komunikovaným objemom 3 litre, 6 valcov do V a výkon 270kW a krútiaci moment 520Nm. Silné čísla. Napríklad oproti 2 litrom (porovnať viem s A45 a CLA45) cítiť robustnú silu veľkého motora. Záťah je veľmi solídny, ale celková rýchlosť tak utajovaná, že je fajn mať pod prednými diskami dierované kotúče s vnútorným chladením. Na zadnej náprave síce bez dier, ale rovnako vnútorne chladené. Auto zrýchľuje tak mocne a tak dobre to maskuje, že som potenciál bŕzd musel mnohokrát využiť naplno. Menej skúseným vodičom radím, aby si držali riadny odstup a mysleli na to, že treba brzdiť včas, pretože ich C450 na plyn poslúcha a jeho rýchlosti sú častokrát v rozpore so zákonom.

Chuť neustále počúvať odladený výfuk AMG je nekonečná. Aj v jazdnom režime Comfort máte potrebu podržať plyn a ťahať otáčky vyššie, aby ste počuli ten tlmený štekot. V jazdných režimoch Sport a Sport+ už šteká na každého a naháňa strach ako nevychovaný doberman. Každé preradenie automatickej prevodovky 7G Tronic Plus pod plynom (ideálne v podjazdoch a tuneloch), vyvoláva srdcovo-cievne príhody seniorom a vyplavuje endorfín vodičovi. Zvukový efekt praskajúceho výfuku je naozaj podarený!  Systém 4Matic mi mnohokrát ukazoval cestu viac ako by som chcel a rovná auto do priameho smeru. Logicky, autom sa jazdí rovno a nie dverami dopredu. Lenže v C450 AMG chcete byť pod rúškom noci, keď vás nikto nevidí aj za rebela a potlačiť plyn na výjazde, nech sa zadok skĺzne a vy smejete. Dá sa, do istej miery a uhlu, pokiaľ to už človek vie. Inak začne výrazne pomáhať predok a ťahať vás von zo zákruty. Toto je samozrejme bezpečnejší variant prejazdu ako nekontrolovateľne utrhnutý zadok, ale niekedy človek proste chce podráždiť kobru bosou nohou.



Veľmi spokojné užívanie. S C450 AMG nemáte žiaden problém s jazdením v každodennej rutine, nijak vás nevyrušuje, reprezentuje a poskytuje nadštandardný komfort. Nezožerie vás ako predošlé atmosférické, veľkoobjemné  beštie, pretože s turbo motorom, dokážete zajazdiť aj spotrebu okolo 8 litrov na 100km. V prípade, že máte priestor, zmení sa na športovca a poskytne postačujúci jazdný zážitok. Zvuk je výborný, ale nie otravný ani nepríjemný a dokážete ho počúvať stále. Symbolizuje výnimočnosť existencie nových modelov AMG a ja môžem spokojne prehlásiť, že bez výčitiek môžme s novými modelmi Mercedes-Benz AMG a Mercedes AMG osláviť padlých hrdinov!


Autor: Marek Varga, Foto: Kevin