INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / MG EHS Plug-in Hybrid Exclusive - Ber to!

MG EHS Plug-in Hybrid Exclusive - Ber to!

Zo začiatku som nadobudol pocit, že sa marketing MG snaží tento plug-in hybrid v šate SUV nazvať športiakom. Ono, parametre ako výkon 258 k a krútiaci moment 370 Nm vôbec neznejú zle a pokiaľ k tomu pridáme elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, poviete si, niečo je tu inak.


Vonkajší dizajn si aj tentokrát vyslúžil vetu, od môjho známeho, “čo vravíš na tú CX-5?”, čo osobne vnímam ako veľké plus, pretože Mazda už dlhodobo poukazuje, že vonkajší dizajn vie a prevedením interiéru kope do lýtka prémiové značky. MG na prvý pohľad vôbec nezaostáva a ako zvonku tak zvnútra dôvodí, že jeho obstarávacia cena 39.990 € sa blíži výrazu, adekvátna.


Hladké tvary, žiadne extraordinárne hrany ani znaky tuningového postihnutia, iba čisté línie. Výbava Exclusive naviac doplní predné LED svetlá s automatickými diaľkovými, zadné lampy s dynamickými smerovkami, panorámu na streche a tú 360 stupňovú v kamerách, športové sedadlá kombinované alcantarou, hliníkové športové pedále i elektrické otváranie dverí kufra.


Pokiaľ by som sa smel vyjadriť k infotainmentu a celkovému ovládaniu palubného menu …, ak po naštartovaní vydržíte prvú minútu bootovania a obrníte sa britským zmyslom pre plynutie času, myslím že dokážete s MG fungovať veľmi komfortne. Apple CarPlay iba cez kábel, sada reproduktorov hrá celkom pekne a samotné pripojenie smartfónu je bezproblémové i v snahe, zmiasť systém rýchlymi zmenami pripojení, či viacnásobným štartovaním. 




Vo vnútri je prítomná kožená revolúcia, potiahnuté sú dokonca i niektoré časti prístrojovej dosky a vďaka výborne vyzerajácim sedadlám chytil interiér naozaj športový look. Prešité a pretkané je takmer všetko a multilinkový program sa netýka iba čalúnickej obsesie, ale rovno zadnej stavby podvozka. Tá predná sa zas kamaráti s elektronickou uzávierkou diferenciálu a spoločne s pevne pôsobiacimi tlmičmi sa s nabitým EHS dá skutočne ponáhľať i hore kopcom. Pozor, pokiaľ chcete naozaj dynamicky zatočiť, nevypínajte funkciu MG Pilot, inak sa stratí aj elekronicky riadená pomoc diferenciálu XDS.


Maximálka 190 km/h a zrýchlenie z 0-100 za 6,9 sekundy prekvapí viac ako je očakávané. Spoločná sila 1,5 litrového benzínu TGI a elektriky posiela auto vpred razantne a veľmi svižné predchádzanie je k dispozícii, … hneď potom ako sa spamätá 10 stupňová automatická prevodovka. Tá vyhradzuje 6 stupńov pre benzínový motor a 4 pre elektromotor, ale jej synchronizácia niekedy vyvoláva zvláštne rozpaky.




Riadenie je tuhé a volant tvrdý, takže záblesky športovej histórie MG je cítiť aj fyzicky. Posed za volantom je nešportovo vysoký, ale rozhľad okolo výborný, tak ako sa na rodinné, hlavne mestské SUV patrí. EHS je jedno z mála plug-in hybridov, ktorých papierový dojazd na čistú elektrinu takmer zodpovedá realite a +- 50 km na jedno nabitie už znie ako nápomocný denný nájazd. V prípade ak nemáte vytvorené podmienky na každonočné /denné nabíjanie, zmysel plug-in hybridu stráca akýkoľvek racionálny význam a dovolím si navrhnúť vyskúšať, či by viac nevyhovovalo MG HS s klasickým 6 stupňovým automatom, prípadne manuálom.


MG EHS Plug-in Hybrid je prekvapivo dynamické auto odeté ako crossover, pretože sleduje trendy doby v snahe priniesť zákazníkovi ničím nerušený štandard. A pokiaľ by ste  okrem bežne fungujúceho, slušne vybaveného a dobre vyzerajúceho auta chceli aj 100 rokov skúseností a fandenie FC Liverpool, berte to!



Autor: Marek Varga