INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / MG HS 1,5 TGI Elegance MT6

MG HS 1,5 TGI Elegance MT6

V cenníku, v časti “bezpečnosť a systémy” je 32 položiek. K tomu robustne pôsobiace dvere s patričným akustickým prejavom pri zabuchnutí, pevne pôsobiaci interiér s hrubým (v zmysle skutočnej hrúbky) čalúnením a prešívaním, archaická grafika budíkov, ale výborný volant, manuálne radenie, tuhé riadenie a slovo šport, ktorým sa nešetrilo. Takúto anglickú zmes z vysokopevnostnej ocele som sa ostatný týždeň nechal jesť čínskymi paličkami.


Zvonku i vďaka konzervatívnemu striebornému laku (Medal Silver) pôsobí auto veľké a zo zadoboku pripomína Porsche Cayenne v minulých generáciach. Prednej časti dominuje maska s multibodovou štruktúrou - sú osoby, ktoré to nazývajú diamantovým poľom a zrejme to budú tie isté, ktoré ešte spomínajú na hodvábnu cestu. Faktom však zostáva, že predné LED svetlá s týmto masívnym ligotavým nosom budia záujem v spätných zrkadlách. Hlavy okoloidúcich otáča i profilová linka, HS je oblé, na časovej osi neutrálne, ale niečím stále zaujímavé. Možno to bude emblém MG na maske, mimochodom najväčší aký bol kedy na MG použitý.


18 palcové disky Hurricane s rozumným rozmerom pneumatík 235/50 majú pár plusov a žiadny mínus. Vyzerajú dobre, proporčne sa hodia a s takto vysokou pneumatikou sa nebojíš ani mimo spevnenej cesty všade tam, kde ti to pohon predných kolies dovolí. Registroval som vysoký záujem o prezentáciu chrómu, od rámov okien, bočných šablí na dverách a prahoch, cez samotnú masku chladiča až po roláky predných hmloviek. V každom prípade, možností zachytiť svoj vlastný odraz na lesklých plochách, je neúrekom.


Interiér je charakterizovaný ako športový a ja súhlasím, že tak vyzerá. Dynamika v prešívaní sedadiel je zjavná a samotný dizajn s integrovanými opierkami hláv ju pekne dopĺňa. Multifunkčný volant s ovládaním audia a palubného menu sa drží dobre a príjemne tuhý odpor riadenia navádza myslieť si, že tu sa budú rezat zákruty. Stredová konzola a usporiadanie jej funkcií je na zvyknutie, body dolu dávam ovládaniu dotykového displeja, ktorý mal miestami svoj vlastný názor. Klimatizácia je komunikovaná ako digitálna, čo v praxi znamená, že to, čo by si štandardne ovládal tiahlami alebo potenciometrom, máš dnes na displeji. 




Športovo znie aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, ale na zahodenie nie je ani 1,5 l benzínový štvorvalec s výkonom 162 koní a 250 Nm. Minimálne znie ako normálny motor, dnes sa mu už vraví tradičný a nie ako trojvalcová prosba o prežitie. HS s hmotnosťou 1588 kg patrí medzi SUV baletky a aj vďaka manuálnej 6 stupňovej prevodovke ho vieš vcelku svižne vytancovať. Ďalšia podobnosť s baletkou je badateľná v prvej zákrute. Nejde však o ľahučký prelet takmer sa nedotýkajúc zeme, ale o razantné úklony a hlučný potlesk pneumatík za veľmi podarené Penché.


Jazdný komfort je perfektný, veľmi uspokojivý. Nepočuť motor ani hluk od pneumatík. K tomu húpavá jazda okreskou rozumnou rýchlosťou a dobré zvládanie priečnych nerovností. Ak by si chcel tento druh jazdenie vygradovať, priplať si za automatickú prevodovku a chlpatý vankúš z IKEA. Na to ako športovo sa MG HS tvári je jeho doménou pohoda a pokojné jazdenie, ktoré platí dokonca i pre manuálne radenie. Až na 5. prevodový stupeň, ktorý presne trafiť, som sa učil celý týždeň. Na diaľnici v správnej krajine pofičíš maximálne 190 km/h, tu už budeš počuť nástojčivosť vetra, na 100-ku zrýchliš za 9,9 sekundy a pri to všetkom odvezieš 580 litrov, … čoho chceš.




Výbava Elegance je druhou najvyspelejšou v portfóliu a má takmer všetko čo by si mohol potrebovať. Jediné čo prakticky chýba, je elektrické otváranie a zatváranie dverí kufra. S 55 litrovou nádržou sa bavíme o praktickom dojazde (t.j. nie do sucha) 600+ kilometrov, čo znamená priemernú spotrebu okolo 7,6 litra a pozdravy elektrickým autám čakajúcich na nabíjačkách. Ak nie si mentálny hrubokožec a nepracuješ s predsudkom, že spojenie MG s čínskym SAIC Motor je problém, získaš jedno dobré, vybavené a pre rodinu pripravené auto za adekvátnu cenu (28.980€).



Autor: Marek Varga