MG ZS 1.0 TGI Exclusive - Modročínska Európa
Áno, vyzerá ako dnešné, bežné, plne zaradené SUV alebo pre puristov, stredný crossover. A áno, jazdí rovnako normálne a konvenčne ako väčšina áut v tejto kategórii. Natíska sa otázka, či je vôbec niečo, čo by malo MG nahnať body pri rozhodnutí o kúpe nového auta. Tak napríklad:
1. Cena od 17.890 € po mojich testovacích 22.690 € sa číselne prejavuje ako matematická vôla. I keď synchronizovať exaktnú matematiku a filozofické chcenie nebýva zrovna užitočné, MG ZS poskytuje možnosť na ich pozitívne spojenie.
2. Akákoľvek farba karosérie bez príplatku tvorí superkompromis medzi tým, kto financuje a tým, kto vyberá. Tento druh obojstrannej dohody silne prospieva vzťahom, prípadne napomáha pevnejším rodinným putám (výraz putá nemusí na každého jedinca pôsobiť úplne slobodne).
3. Výkonnostné údaje 111 k a 160 Nm na papieri neoslnia, ale potvrdzujem, že na ceste nevzniká takmer žiaden dôvod myslieť si, že auto je slabé, či pomalé. Litrový trojvalec vo svojom benzínovom presvedčení dokazuje osožnú dynamiku a pokiaľ jazdíte iba v sobotu a v klobúku i ekonomiku.
4. MG budúci rok oslávi 100 rokov existencie značky a k jej predpokladanej šľachtickej príslušnosti môžu navádzať logá vyšité v opierkách hláv predných sedadiel. Como Blue sa volá testovaná farba, ale úprimne, nie som si istý, či má MG modrú krv, pretože celým názvom sa volá Morris Garages. A majú lordi garáže?
5. Pochopenie po usadnutí za volant. Získal som jasnú predstavu o najvyššej výbave Exclusive, uznal snahu výrobcu i fakt, že všetko čo potrebujem, na palube už existuje. V prípade, že by som predsalen potreboval niečo naviac, bola by to panoramatická strecha o výmere 1,19 m2. Malý spoločenský diskurz vyvolala grafika infotainmentu, primárne zobrazenie ovládania klimatizácie, ktoré sa muselo zastaviť na vývojovom stupni počítačových hier, niekde v programátorskom staroveku. Pokiaľ by som chcel byť milý, nazvem to ako silnú retro invenciu na hernom poli stolovky, človeče nehnevaj sa!
6. Komfort a dynamická funkčnosť podvozku, ktorý dokáže udržať prednú nápravu veľmi dlho v správnej stope a zároveň z posádky na našich cestách nevytrasie zubné implantáty. Nakláňanie v zákrutách je zrejmé, ale priľnavosť príjemne spoľahlivá. Auto sa riadi ľahko a presne, iba pri rozbehu z miesta potrebuje malý motor viac plynu, aby sa ujistil, že to myslíte vážne.
MG ZS je vyrábané v Číne, pretože MG je už technicky čínske. Ešte nedávno autá z krajiny hodvábu páchli lepidlom a nelegálnym copyright-om, ale súčasné MG je jedno absolútne normálne, prirodzene fungujúce a trendy rešpektujúce auto, ktoré môže veľmi milo prekvapiť nejednu nadšenú rodinu svojím britsko-čínskym pochopením pre európsku kultúru!
Autor. Marek Varga