INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mitsubishi ASX 1,3 Mild hybrid DI-T 7DCT Instyle

Mitsubishi ASX 1,3 Mild hybrid DI-T 7DCT Instyle

Pokiaľ by som si dnes mal vybrať pekný crossover s francúzskym šarmom, európskou eleganciou a pocitom japonskej odolnosti … mám možnosť.


Už pri príchode zozadu je nápis Mitsubishi medzi oboma štýlovými LED svetlami predzvesťou veľmi pozitívnej nástupnej nálady. Čudná bradavica cúvacej kamery nad ním, pridáva trochu japonského “vkusu pre detail”, ale ako celok je ASX veľmi pekným crossoverom. Profil navodzuje pocit krútivej dynamiky, v preklade, dobre sa s ním bude zatáčať i vďaka krátkym previsom a kolesám v rohoch karosérie, čo popri inom vyzerá výborne a odhodlane. Strojovo opracované 18” disky s dostatočne vysoký profil pneumatiky uvažujú aj o jazde v ľahkom teréne, ale ozdobné bočné prahy s nástupnou hmotnosťou do 150 kg (môžu aj väčšie deti) tvrdí, že lepšia voľba bude mestský asfalt.


Vpredu je to najmenej Európa a najviac Mitsubishi i ked nemožno nevidieť, že podobnosť s Renaultom vyrabajúcim sa v tej istej fabrike v Španielsku je veľmi tesná. Tzv. Dynamic Shield je opisovaný ako predok SUV a kombinácia bezpečia a dynamiky, čo si občan môže preložiť ako krčmový argument, ktorý spôsobí, že ho niekto pozve na vysvetľujúceho panáka. Funkčne zaujímavejšie sú predné LED svetlá s automatickými diaľkovými, ktorých reakcia na svetelný podnet spredu bola, povedzme … rozvážna. Podpis predného LED denného svietenia je však tak typický, že vaše nové auto si s Mitsubishi určite nikto nepomýli.




Tri jazdné režimy ECO, SPORT a MY-SENSE sú povinnou výbavou pre ľudí, ktorí technicky vôbec nepotrebujú ani športovať ani byť eko. Ty chceš iba zmeniť grafiku budíkov, lebo to je cool, chceš mať iné ambientné podsvietenie a chceš mať pocit, že si niečo ovládol. Hej, presne ty, i ty aj ja. Všetci to tak chceme! Okrem teba sedí vo vnútri MI-PILOT, ktorý síce nezaberá žiadne z 5 miest na cestovanie, ale adaptívne stráži vzdialenosti, pruhy i mŕtve uhly a aktívne zabrzdí pred prekážkou ak ty už nevládzeš. Výbava Instyle je maximum, ktoré ti cenník dovolí a jej základnými prvkami sú kožené sedadlá s el. posunom pre vodiča, 9,3” dotykáč infotainmentu a 10” nedotykáč v podobe digitálnych budíkov. Bezdrôtová nabíjačka, ktorá mala často problém s identifikáciou zariadenia a pozoruhodná akustika BOSE Premium Systému tvorili kombo francúzskej spoľahlivosti a dobrej hudby.




Benzínová 1,3-ka má 4 valce, turbo a mild hybridnú kooperáciu. I vďaka tomu je 158 koní a 270 Nm schopných zrýchliť na 100 za 8,5 sekundy a uháňať maximálne 204 km/h (toto číslo sa počas testu na tachometri nepodarilo zobraziť) Prejav motora dôrazne argumentuje 7 stupňová dvojspojková automatika a pohon prednej nápravy miestami nezvláda jej nástojčivosť. Riadenie je príjemné presné a podvozok ťa podstatne viac priblíži krajine vychádzajúceho Slnka ako azúrovému pobrežiu. ASX je viac tuhé a tvrdé ako poddajne komfortné, ale osobne sa mi to k takto vyzerajúcemu crossoveru hodí viac. 1382 kg sa vie svižne prepliesť i serpentínami, absolútne ľahko sa zaradí do mestskej dynamiky a na konci chce potešiť papierovou spotrebou 5,9 litra, ktorá sa v surovej realite mení na 7.




Zadná posuvná lavica spôsobuje zväčšenie batožinového priestoru až na 536 l, ale v tomto nastavení sa už detské nohy hlásia o priestor silným kopaním do predným sedadiel. Dospelá posádka vpredu sa chváli vyšším posedom a dobrým výhľadom. Rovnako príjemná je francúzska ergonómia, pri ktorej absolútne vítam prítomnosť vypnutia eko funkcie Start/Stop, priamo na paneli pod displejom, tesne vedľa volantu. Ostatné bezpečnostné systémy a asistenty fungovali precízne a tak, že vodiča nijak neobmedzovali, čo u niektorých európskych značiek nebýva zvykom. 


Nové Mitsubishi ASX je starý Renault Captur. Ak sa však na to prestaneš pozerať krčmovou optikou, zistíš, že na základe dohody a vzájomnej spolupráce vznikol pekný crossover s praktickým prínosom pre pár alebo mladú rodinu, estetickým vstupom do spoločnosti a japonským prísľubom svižného jazdenia. Vo výsledku … good job!



Autor: Marek Varga