Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Nissan Micra N Design XTRONIC

Nissan Micra N Design XTRONIC

Pokiaľ ste fanúšik japonskej značky Nissan, potrebujete malé, mestské auto, zrovna vás neberie trend crossoverov a SUV a neprepadli ste ekoterorizmu v podobe množiacej sa populácie elektrohmyzu, ehm, prepáčte, elektromobilov, zvolíte si Micru. A pokiaľ s tým nejak súvisí vaša záľuba vo vakcinácii baklažánu, zvolíte si farbu Burgundy v kombinácii s látkovým interiérom menom Moderna


Za štandardných 16.820 EUR s DPH disponuje vaša Micra výbavou N-Design, ktorá je v cenníku tou druhou najlepšou a znie športovo. Typickými znakmi naviac oproti výbavám nižším sú zadné parkovacie senzory, balík exteriérovej personalizácie v čiernej, elektrické ovládanie zadných okien, ktoré majú naviac tmavé sklá, predné hmlovky a volant potiahnutý kožou a elektricky ovládané a sklápateľné spätné zrkadlá vo farbe karosérie s LED smerovkou. Na papieri to znie dobre, v praxi lepšie, jednoducho to počas užívania oceníte.


Pocit spoza volantu aktuálnej Micry združuje tieto zážitky: je vcelku priestranná, nepôsobí stiesnene. Sedí sa pohodlne. Ovládanie elektronických funkcií, palubného počítača, či celého infotainmentu je zaostalé, ale funkčné. Vizuál budíkov rýchlomeru a otáčok je klasicky staromódne. Páka automatickej prevodovky XTronic vyzerá, že zažila Máriu Teréziu, ale nie je potrebné to vnímať negatívne. Aj vtedy existovali pekné veci. Konflikt som mal iba s jej poslednou (zadnou) polohou L, ktorá drží otáčky až do …smrti a pohodlné D, som musel často vracať jedným klikom vpred.




Pokiaľ v mešci zostal budget na investíciu do bezpečnosti, Micra dnes vie núdzovo brzdiť a rozpoznávať chodcov, upozorniť na vybočenie z jazdného pruhu, automaticky prepínať svetlá i rozpoznať dopravné značky a to všetko v jednom Bezpečnostnom balíku za +500€. TomTom nie je výsledok koktania človeka, ktorý pripravoval technickú špecifikáciu, ale príplatková navigácia za +470€. Viac subtropickej atmosféry interiéru môže zabezpečiť Balík interiérovej personalizácie Orange Energy za +275€ a jej fyzickú prítomnosť potvrdiť vyhrievanie predných sedadiel za +220€.




Micra jazdí v konfigurácii 1,0 IG-T 92 XTRONIC (benzínový 3 valec a automat), spoľahlivo z bodu A do bodu B, ale s priemernou spotrebou 6,1-6,4 litra zvládne aj body C, D, E i tie z dolnej časti abecedy (nádrž 41 l). Popri tomto prvostupňovom učive vypustí emisie o množstve 138-146 g/km a ja mám za to, že toto reálne nezaujíma snáď nikoho, vrátane Gréty Thunberg, ktorej “how dare you?” dnes umocňuje zelený svet. Výkon 68 kW (91 k) nie je z triedy odstredených tvárí, pre bežné nákupy detí a vyzdvihnutie kalerábov zo škôlky však bohato postačí. Práca prevodovky je konzistentná, nepociťoval som voči nej nenávisť ani bezbrehú lásku, jednoducho mi nevadila a dokonca v pár momentoch umožnila autu dynamicky, ale príjemne zrýchliť.




Mechanická ručná brzda a možnosť úplne deaktivovať kontrolu trakcie a stabilizácie umožňuje Micre, vytvoriť na tvári vodiča seriózny úsmev, hlavne po tréningu na trávnatom letisku po daždi. Pokiaľ budete rýchli, okamžité pretáčavé šmyky zachytíte príjemne tuhým riadením a Micra dostane po pôsobivom drifte opäť priamy smer. Očami vedľajšej šarkaniády - šmykmi unikajúci malý baklažán, ktorý odmietol svoju prívarkovú budúcnosť. Nič, teraz vážne, okrem riadenia sa pri tomto cvičení na tomto povrchu, veľmi pozitívne prejavil aj podvozok.




Myslím si, že Nissan Micra je auto určené pre skupiny ľudí, ktorých nejak zásadne neovplyvňujú trendy, najnovšie technológie ani výstrelky dizajnu. Ľudí, ktorí jednoducho chcú klasické auto rozumných rozmerov do mesta a nejakým spôsobom sa im značka NIssan dostala do zorného poľa. Na konci sa preto stačí rozhodnúť pre farbu a to, či sa vaša ľavá noha bude nudiť (CVT XTRONIC) alebo nie (MT5).



Autor: Marek Varga, Foto: autor