Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Nissan Qashqai Comfort Edition 160 7DCT - 2900€

Nissan Qashqai Comfort Edition 160 7DCT - 2900€


22.890€ je presne o 2.900€ viac ako 19.990€. Tak vraví akciová ponuka v cenníku Nissan pri modeli Qashqai v testovanej výbave Comfort s prívlastkom Edition. 2.900€ je čiastka, ktorá má rozhodnúť, či si vyberiete benzínový 4 valec s objemom 1,3 litra alebo 4 valcový benzín s objemom 1,3 litra. Rovnako sa môžete rozhodnúť, či vaše auto bude poháňať predná náprava alebo náprava predná. Ale aby zas bolo rozdielom učinené zadosť, vyberáte medzi 6 stupňovým manuálom (6MT) a 7 stupňovým automatom (7DCT), dokonca dvojspojkovým. Ok a ešte medzi výkonom 140 k pre manuál a 160 k pre automat. 


2.900€ je mešec peňazí, ktoré vo mne vyvoláva podotázku, či výber prevodovky nie je silne ovplyvňovaný cenou, namiesto toho, aby bol ovplyvňovaný potrebou zákazníka? 7DCT síce môžete mať už od 21.890€ v základnej výbave Acenta, ale stále je to o 2.900€ viac ako 6 st. manuál v základe za 18.990€. Na stranu druhú, čo som to za konfrontačného týpka, každý si predsa kupuje to, čo si môže dovoliť! Iste, ale osobne by ma veľmi potešilo, pokiaľ by sme si mohli kupovať to, čo by nám robilo ozajstnú radosť. Za to samozrejme značka Nissan globálne nemôže, ale lokálne obchodné oddelenia možno trochu áno. Výbava Comfort by však, eventuelne, mohla efektívne pokryť potreby budúceho majiteľa a rovnako dobre zahladiť schodok v rozpočte.


2.900€ je pre motor s kombinovanou spotrebou okolo 6 litrov benzínu suma, za ktorú si kúpite cca 2148 litrov paliva. A to je objem, na ktorý odjazdíte cca 36.000 kilometrov. To sú tak 2-3 roky bežného jazdenia. A teraz, Qashqai je auto, ktoré veľmi dobre uspokojí požiadavky dennej rutiny pre bežnú rodinu, plní zadania pre mesto i dlhšie cesty a dokonca, vďaka naozaj dobrému podvozku, si na svoje prídu aj priaznivci dynamickej jazdy. Nissan Qashqai je preto auto, ktoré budete používať každý deň, na každú príležitosť - celé 3 roky “zadarmo”, pretože ste na štarte ušetrili 2.900€. 




Máte teda parádne auto, máte i 2.900€ vo vrecku a spokojný výhľad na 3 roky. A viete čo ešte získate? Ľavé lýtko v tvare malého slona, anatomickú disproporciu, nadpomer pri kúpe ponožiek,nemé otázky okolia, mozole na pravej dlani a predlaktie ako námorník Pepek, stres z neustáleho manuálneho radenia v dopravnej špičke, “pche efekt” od majiteľov automatov, nechápavé pohľady atraktívnych kolegýň a spočítané zuby na prevodovke - tej manuálnej, viete! Počas 36.000 kilometrov zmeníte prevodový stupeň v priemere, pozor … 1.080.000, slovom jedenmiliónodemdesiattisíckrát. Viac ako milión krát použijete pravú ruku aj ľavú nohu, teda cez 2 milíóny pohybov končatín určených na jediný úkon - z tohto aritmetického pohľadu, mi užívanie 6MT príde ako, … šoférske otroctvo!




Pokiaľ už máme so svojimi 2.900€ jasno, môžeme si všimnúť, že NIssan Qashqai je dnešnej dobe vizuálne primerané auto. Veľkostne aj priestorovo pekne poslúži priemernej rodine a ponúka, ako sa na moderné auto patrí, mnoho bezpečnostných sytémov, ktoré výrobca  ukryl pod názov Nissan Intelligent Mobility. Vo verzii Comfort Edition je už všetko, čo vám môže zachrániť, krk, zadok i plechy. Zadná parkovacia kamera je dnes nutný štandard (už v zákl. výbave Acenta), automat. prepínanie diaľkových, rozpoznanie dopravných značiek, systém núdzového brzdenia a rozpoznanie chodcov, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu aj predné a zadné parkovacie senzory. Panoramatický kamerový parkovací systém z vyššej výbavy N-Connecta ľutovať nemusíte,  znie síce úžasne, vyhotovenie však kríva, pretože na displeji nie je vždy dobre vidieť, či vedľa vás čnie malý obrubník alebo Lomničák (skúsenosť).




Sila 1,3 litrového motora je dostatočná na denné presúvanie, ale podanie výkonu 160 koní si predstavujem viac radikálne. Riadenie s podvozkom si dobre rozumejú, Qashqai sa udrží na ceste aj nad očakávania a kombinovaná práca týchto dvoch zariadení má až atletické nadanie. Zrýchlenie (9,9 s) a maximálna rýchlosť (198 km/h) nie sú z ríše divov, ide o bežné hodnoty, ktoré priemerný slovenský vodič na slovenských cestách nevyužije. Optimálnejšie bude, využiť multimediálny systém Display Audio so 7”multidotykovým displejom a pustiť si obľúbenú hudbu cez rozhranie Apple CarPlay alebo Android Auto.


Automat (7DCT) stojí za 2.900€. Ako bonus máte tých 20 koní naviac, pretože manuál je dostupný iba s nižšou výkonovou verziou (140 k). Potom ešte metalíza za +600€ a už sa toľko nepýrte. Vybrali ste si pragmatické, normálne a spokojne fungujúce auto, A nemusíte milión krát preradiť!



Autor: Marek Varga, Foto: autor