INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Peugeot 208 1,2 PureTech 96 kW GT line - Rally Kucherenko

Peugeot 208 1,2 PureTech 96 kW GT line - Rally Kucherenko

Je to iné! Jednoducho je! A nám nezostáva nič iné, ako to pripustiť. Peugeot aj Silvia sú špecifickými subjektami dneška a to nie len v tom ako vyzerajú, ale i v tom akým spôsobom prezentujú svoje, … schopnosti? Do poznámky pod čiarou uvádzam, že toto nie je porovnanie iba, nazvime to, štylistická symbióza.


Silviu Kucherenko osobne nepoznám, ale mal som možnosť ju stretnúť, vidieť aj počuť. Na ten prvý dojem sa mi zazdalo, že pani z Instagramu je niekto úplne iný, ako sa v hmotnej 3D realite javilo. Vcelku príjemné vystupovanie, priama, ale korektná komunikácia s fotografom, naživo nie až tak vypuklý vizuál v oblasti tváre. Opäť sa mi potvrdilo, nesúď, pokiaľ nazažiješ. No a počas testu Peugeot 208, potom ako som doobjavoval jeho exteriér a ucítil, čo dokáže podvozok, vrátila sa mi spomienka na Silviu, aj myšlienkový rozkol, ktorý toto stretnutie vyvolalo.


A teraz ako to bolo úplne presne. Náš nový fotograf si ide momentky a triafa to veľmi dobre. A mne hneď napadla, po zhliadnutí mojej fotky porozumiete prečo, Silvia Kucherenko. Radostne smutné na tom však je, že práve jej silne pertraktované pery sa stali hlavným zdrojom nápadu pre vznik titulku tohto článku - bulvár jednoducho funguje dobre, ale rovnako pripúšťam, že Silvia to tak naozaj chce! Dôležité je však, či to skončí takto, alebo príde nejaké ale? Prišlo. 


ALE načesaný Peugeot 208 GT line so svojimi 96 kW, ma po niekoľkých kilometroch, nie len po spevnenej ceste, príjemne doplnil. A toto spojenie blonďatej Silvie a modrej perleti (Quasar-Vertigo) vymyslelo, na druhý a ďalšie pohľady, silné významové prepojenie v nadpise - Rally Kucherenko.




Peugeot 208 GT line je okázalé auto, tvrdo držiace súčasný imidžový trend. Je malé a pekné! A aby malé vedelo vyzerať dobre, musí sa na jeho dizajne zapracovať oveľa viac. Baby do výšky 160 cm, však? Tie nohy už dlhšie nebudú, takže aby dlhé vyzerali, musia byť …štíhle ( a rovné)! 208 je auto (aké zvláštne zistenie) a malé štíhle auto rešpekt nebudí. Naopak je to pri GT line - LED svetlá vpredu s tými obrovskými LED klami (premýšľam, ktorý šabľozubý lev poskytol licenciu na zuby) budia v spätných zrkadlách rešpekt a zadná červená trojlinka (pazúry) umocňuje moderný pocit.


 


Z profilu sa pozerám na pekne strojený hatchback s optikitom GT line, ktorý zahŕňa 17” disky kolies s diamantovým brúsením (Silvia by mala radosť) a pneumatiky s nízkym profilom 205/45, ozdobné kryty lemov kolies a čierno lakované rámy okien. Na zadných stĺpikoch nájdeme štýlový nápis GT line, ktorý získal vlastný dizajnový sektor a vzadu je pružná čierna línia od svetla ku svetlu, ktorú zdobí, dnes už prefláknutý centralizovaný nápis značky - Peugeot. GT line pokračuje aj vo vnútri výrazným prešívaním Adamite na tmavom čalúnení, čiernym stropom a naozaj aj na dotyk, hodnotne vypracovanými detailami.




Osobne som odporcom toho malého, postihnutého volantu (telesne nevyspelý), ktorého primárne komunikovanou devízou je, že sa na budíky (panoramatické, digitálne ukazovatele) dá pozerať ponad jeho horný okraj! Mocne gratulujem, naozaj pociťujem extrémnu úľavu, vďaka neustálemu pocitu, že niečo nevidím a častému upravovaniu polohy volantu, či sedadla (mimochodom veľmi pekné a pohodlné). Riešením je, spustiť si volant až na stehná a riadiť 208-ku ako šliapacie autíčko. Áno, potom na budíky vidno veľmi dobre, riadenie však pripomína vreckový gulečník.




Rally Kucherenko je spôsob jazdy aplikovateľný na auto, ktorého vizuál pôsobí dostatočne umelo a imidžovo na to, aby vznikli predsudky o jeho pravom umení jazdiť. Peugeot 208 GT Line nie len dobre vyzerá, ale pokiaľ je prah vašej jazdeckej citlivosti vyšší ako Silviina horná pera, uznáte, že podvozok 208-ky je každodenne komfortný, ale i jazdecky zábavný. Ten malý volant vyvoláva motokárový efekt, riadenie je poslušné a malé auto posiela do úkrokov rýchlo a presne. 




Na nespevnenom povrchu som si zaspomínal na rally scény s Peugeot 205, ktorého povesť (widowmaker) dnešná 208-ka našťastie nezdieľa. Hoci, nebyť mnohých elektronických pomocníkov - ktovie ako by jazdila, holá, bosá (rozumej bez akejkoľvek záchrannej elektroniky), dnes naladená 208-ka?




Za číslom 208 na prednej kapote bzučía tri 400 ml jogurty od Jogobelly (benzínový 3 valec 1,2l)  a nebyť vcelku hrdého zvuku v otáčkach, usvedčil by som sa, že počas jazdy cítím veľké kúsky ovocia. Smotanový prejav šasi počas denného jazdenia, na počudovanie vystrieda silne kontrastný spôsob, akým vie auto jazdiť športovo aj na nespevnenom povrchu. Nešli sme na hranu, pochopiteľne, ja nie som Sebastien Loeb a dokonca ani Ken Block (mimochodm, neviete prečo Gymkhanu 2020 jazdí Travis Pastrana?). 




Dovolím si však napísať, že na základe osobnej skúsenosti po odtestovaní takmer tisícky áut, viem spozorovať aj malé rozdiely v prejave auta v rôznych situáciach. Keďže s podobným počtom neviem argumentovať aj v súvislosti so ženami, neviem vyhodnotiť rozdiely v správaní Silvie Kucherenko pri nežnej alebo tvrdej, … diskusii.




Peugeot 208 1,2 PureTech 96kW GT line je príjemné, malé mestské vozenie. Je jedinečné svojím zjavom a spôsobom vonkajšej prezentácie. S najvyšším výkonm 130 k poslúži denne s rozumnou spotrebou, ale vie i zabaviť - pokiaľ sa mierne opustíte. Je to auto, ktoré sa rado leskne, ale rovnako rado sa i zablatí a povzbudí svoj, pod nánosom mejkapu ukrytý, pôvodný charakter.



Autor: Marek Varga, Foto: Christián Varkonda