INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Peugeot 3008 PHEV - “Čo na to vravíte?”

Peugeot 3008 PHEV - “Čo na to vravíte?”

Peugeoty dnes valcujú trh až nebezpečne príťažlivými tvarmi a na ulici je takmer pravidlom, že sa za nimi ľudia obzerajú. Počas môjho testu sa nie len obzerali, ale i prihovárali a nabíjateľná 3008 mi tak denne vyrábala zaujímavé socializačné príležitosti.


Ice breaker po okúňavom priblížení sa, bola vždy otázka, “čo na to vravíte?” Nuž milý okolochodec, psovenčič, susedmanažér, či tá dáma so sexi úsmevom, s ktorou sme si zhodnotili krivky našich … áut (mala novú Kia Sportage), vravím toto:


  1. 3008 je veľkostne ideálny partner na denné žitie pre priemerne početnú rodinu, zabehnutý, dynamický pár, či dizajnovo náročného ekologického aktivistu. Plných 5 miest na sedenie a 520 litrov v kufri bez problémov pojmú bežné potreby prepravy osôb, či batožiny. S dĺžkou 4447 mm  prakticky vyplní priemernú garáž rodinného bugalovu a svetlá výška 219 mm minimalizuje strach z odretého “brucha” i mimo spevnenej cesty.


  1. Invenčný viuzál oslovuje moderne vidiacich, zväčša progresívne mysliacich jedincov, ktorí oceňujú vonkajšie i vnútorné trendy. Hrany pouličnej agresie prednej časti, kde prísne, plneautomatické Full LED oči s dentálnym vstupom šabľozubého leva a halucinačne pôsobiacim luxusom masky chladiča, plynule prechádzajú do dynamických bokov šelmy, aby to ukončili, opäť LED zadné svetlá s typickou pazúrovou grafikou. To všetko odeté v červenej Ultimate len podčiarkuje dizajnovú odvahu francúzskej značky.


  1. Priaznivci letectva ocenia vzdušný interiér s malým okrúhlym, vo všetkých smeroch nastaviteľným, multifunkčným kniplom, ktorého hlavnou filozofiou je vidieť na budíky, … ponad! Moderne stvárnený interiér opäť nebude pre každého, hlavne konzervatívne spektrum sa pri pohľade na 3D ukazovatele i-Cockpitu alebo futuristické tvary palubovky a páky radenia, môže začať pýriť. Prémiovo pôsobiace čalúnenie podporí vedomie, že francúzsky šarm sa taví aj do dotykovej kvality a jediné, čo vie rozhodiť aj skúseného bádateľa sú bolestivo kvílivé varovné zvuky bezpečnostných fukcií.



  1. Prevádzková hmotnosť dočahuje na údaj 2 tony, čo chápem ako tzv. daň z batérií i pohonu 4x4, ale na tento druh auta mi to aj tak príde viac ako by som žiadal. I preto je kumulovaný výkon 300 k rozdelený medzi benzínovú 1,6-ku a elektromotor, ktoré spoločne užívajú silu 520 Nm. S týmito parametrami už čo to na asfalte vymyslíš, pretože z 0 na 100 sa dostaneš za 5,9 s, letíš maximálkou 240 km/h a 1000 m s pevným štartom dokážeš za 25,9 s. Technicky je to tak, prakticky som ani raz v teste nepocítil, že by sa 3008 nejak závratne drala na horizont. Všetko bolo podané mäkko, nerušivo a nebolo cítiť žiaden jazdecký puč.


  1. Ak nenabíjaš, 43 litrovú nádrž minieš za dennými povinnosťami skôr ako skončí týždeň. Pokiaľ vládneš domácou zásuvkou alebo máš ústretového zamestnávateľa, nabitá 3008 vo svojom ekombinačnom cykle jazdí bez návštevy klasickej čerpačky celý mesiac, pokojne dva. Dojazd na čistú elektrinu podľa komediálnej metodiky wltp je 65 km, realita denného jazdenia mimo laboratórnych podmienok je pri dobrom vetre 45. Samotná funkcionalita hybridného systému je však ukážková, auto presne vie, kedy sa hodí jazdiť v tichosti a kedy sa má pridať spaľovací motor. 



  1. Najvyššiu verziu výbavy GT nájdeš v cenníku vedľa čísla 55.990 EUR, ale pokiaľ ľúbiš bagety, predajcovia pristúpia na úhľadnejšiu ponuku v baťovskom tvare 49.990 EUR. GT vládne naviac balíkmi Drive Assist i Driver Sport, zhora ťa kryje strecha vo verzii Black Diamond a po stranách ozdobne trčia späťáky va farbe Čierna Perla Nera - v preklade “čierna perla čierna”. Koľko ďalších položiek, systémov a funkcií v tejto výbave získaš, si spočítaj spoločne s predajcom a navrhni mu pridať aj domácu nabíjačku, nejaký ten držiak na bajky alebo, pokiaľ to chceš dramaticky, truhlu na strechu. 


Peugeot 3008 PHEV je auto pre moderných. Darmo budú nariekať tí, čo im nabíjací kábel nedočiahne z kočíkárne panelovej bytovky. Darmo sa budú ponosovať tí, čo v karosárskych novotvaroch vidia dizajnové strašidlá aj tí, ktorí žijú v predsudkoch, že francúzske autá nie sú spoľahlivé. A pre všetkých ostatných, teda, … “čo na to vravíte?”


Autor: Marek Varga