INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Peugeot Rifter GT Electric 136 k 50 kWh

Peugeot Rifter GT Electric 136 k 50 kWh

Začnem hádankou! Ako sa chová auto na asfalte o priemernej teplote 40 stupňov Celzia na konci júna, obuté na zimných pneumatikách? Ak by som bol veľmi nežný, napíšem iba … hlučne! O rapídne zníženej priľnavosti, bezpečnej manévrovateľnosti a zvýšenom riziku hlavne pri brzdení v krízových situáciach, budem taktne mlčať. I preto som sa rozhodol z asfaltu zísť a využiť zimné drapáky na prejazdy ciest nespevnených, kde to vpredu pekne kolísalo a vzadu dávalo na prdel.


Model Rifter je veľkostným ideálom pre malého gazdu, psovoda alebo bajkera, ktorý nemá priateľov. Rovnako dobre však poslúži bežnej rodine o 2 malých deťoch a psovi, núdzovo sa zmestí i svokra a mesačný nákup potravín. Zadné posuvné dvere riešia dištančné problémy na parkoviskách s malými boxami a rozmerné piate, tie do kufra, pokojne poslúžia ako strecha, pokiaľ ťa na rybách chytí prietrž … mračien.


V hnedej Cuprite je paradoxne, vizuálne výraznejší ako by sa mohlo zdať a neschová sa ani v zelenej prírode. Vo vnútri pokračuje látkovo-plastové, mosadzno-šedo-čierne dobrodružstvo nazývané SQARED, ale ako celok pôsobí interiér veľmi hodnotne. Na tomto future dizajne sa podieľa i typicky malý volant, ktorého sekundárnu funkčnosť doteraz objavujem, ale na druhú stranu, začínam rozumieť termínu binárny. Priestoru je dostatok, ako na nohy tak na hlavy i ramená. A na 3 samostatných sedadlách v 2. rade sa ľahko umiestnia aj tri, súrodeneckou láskou naplnené bytosti.


Rifter je i úložiskom všetkým možných predmetov, vo všetkých možných odkladacích priečinkoch, medzierkach alebo vaničkách. Jeden z úložných priestorov je dokonca priamo pod panoramatickou strechou a jeho súčasťou je celokabínové, ambientné osvetlenie, ktoré vo svojej maximálnej intenzite pokojne nasvieti aj futbalový štadión počas nočného zápasu. Osobne vítam praktické umiestnenie držiakov na poháre po oboch stranách palubovky a raketový kryt v stredovej konzole, ktorý pojme i dve 1,5 litrové hlavice minerálky.




Auto nemôže za to, že má obuté nesprávne/nehodiace sa pneumatiky. Za čo môže viac je, že sa mu podarilo zísť z pásu ako plne elektrické. 100% praktickosti tohto modelu sa týmto počinom znižuje na úroveň čísla dojazdu v kilometroch. Avizovaný dojazd na palubnom počítači optimisticky oznamoval, že v pokoji dôjdem z Bratislavy i do Žiliny a ešte mi 50 zostane na mestskú korzovačku. Nie, nezostane! Diaľnica e-Rifter zabila! Konštrukčná maximálka 135 km/h, vyššia miera odporu vzduchu i vďaka stavbe MPV karosérie, topiace sa zimné pneumatiky a nulová príležitosť rekuperácie dokázali, že bude kumšt dôjsť aspoň do Trenčína. Mimo diaľnice, nižšími rýchlosťami alebo v mestskej prevádzke je 200 km dosiahnuteľných.


136 koní a 260 Nm sú údaje, ktoré neurážajú, postačujú a v rámci zmeny jazdných režimov Power, Normal a Eco dokážu naznačiť aj zmenu reakcií na stlačenie plynového pedálu. Ich existencia je z pohľadu jazdenia čisto imidžová, zvyčajne budeš jazdiť na režime Normal, ktorý splní všetky tvoje nároky i očakávania. Výbava GT zároveň funkčne aj komfortne naplní všetky tvoje rozmary, postrážia ťa elektronickí asistenti a pokiaľ si ekonomicky úspešný + ekoaktívny, nerozhodí ťa ani cena 38.590 EUR.




Peugeot Rifter môže byť pokojne jediným autom v rodine, ktoré splní všetky, naozaj všetky potreby mobilnej existencie v rámci pragmatickej a racionálnej roviny. Model Rifter Electric je prostriedkom podporujúcim ekologické trendy a dôkazom, že ich značka registruje, ale zároveň autom, s dnes ešte veľkým oklieštením užívateľskej pohody. Z kontrastu praktického MPV, vysokej ceny a sužujúceho stresu z plánovania kde, kedy a ako dlho nabíjať, mi vyplýva iba  - nehodiace sa prečiarknite!



Autor: Marek Varga