INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Renault Captur E-Tech - Pastis!

Renault Captur E-Tech - Pastis!

Okrem trojmena v nadpise pokračuje Renault pre tento Captur ďalšímí. Celý názov auta v sivej metalíze Cassiopée / čierna Etoilé, znie ako predstavenie novej francúzskej honorácie na britskom kráľovskom dvore. Privítajte prosím … (a teraz tomu daj správny akcent) Renault Captur E-Tech Enginereed Full Hybrid 145 (budem ho volať inžinier).


Tento model Renaultu mi spomedzi všetkých jeho SUV, či crossoverov, príde najviac francúzsky. Arkana znie príliš veterne, Austral je z opačnej strany a Koleos má viac silu a mechanický základ ako šarm a eleganciu. Le Captur, ak ho tak smiem osloviť, je rozmerovo akurátny, štýlový crossover, ktorý veľmi slušne povozí mladý pochabý pár, ale zvládne i rodinu s 2 malými bytosťami.


Čierne prvky ako maska, znak, späťáky, disky, vsadené do elegantnej sivej s akousi zlatistou dekoračnou linkou pôsobia až slávnostne a “indženérovaný” sa zaradil medzi autá, ktoré mi bolo ľúto zaprášiť. Nuž ale, sako-nesako, smokingy, či drahé šaty, po polnoci, keď najatý fotograf odkladá mašinu a otvára sa Ricard Pastis, zvyknú sa objaviť pravé tváre! A Renault Captur E-Tech? …


Malé, kompaktné, jazdne veľmi príjemné, s hladkým chodom všetkej tej hybridnej, pohonnej techniky - taký prvý dojem spravil inžinier počas úvodných kilometrov. Hrubý a masívny volant sa držal výborne a spoločne s riadením i pneumatikami Goodyear Efficient Grip v rozmere 215/55/18 jazdil Captur ľahko a pocitovo svižne. Momenty, kedy sa mi vlasy na hlave dotkli slnečnej clony, hodnotím ako nemotorné sedenie  alebo menej miesta, celkový pocit z posedu za volantom si však pamätám ako útulný.




Kombinácia benzínu a elektromotora posielala výkon 140 koní na predné kolesá a krútiace momenty si delia na 144 Nm pre spaľovaciu jednašestku a 205 Nm pre elektro. Na ceste sa to prejavuje ako rýchla odozva na plyn, oceniteľné primárne v mestskej dynamike, EV pohon je naozaj príjemným spoločníkom a podľa mňa reálne znižuje hladinu stresu za volantom. Cestovanie na dlhé vzdialenosti odhalí menej priestoru vo vnútri i komfortu na nerovnostiach slovenských ciest. 


Inžinier zrýchľuje na 100-ku za 10,6 s a maximálne to vytiahne na 170 km/h. Počas týždňového testu som mal problém vyprázdniť 48 litrovú nádrž s tým, že som sa nijak nesnažil o záchranu planéty. Pravý členok si užívaj reakcie na plyne a Captur to mal jednoducho rád na .. elektrinu. Spaľovací motor sa zapínal iba pri potrebe dynamicky predísť auto na okreske, pri overovaní maximálnej rýchlosti a v ozajstnom teréne. Akrobatický kúsok vychádzania na obrubník v centre, zvládol na čistú elektrinu.




Za 30.320€ máš Captur naplnený ako najdrahšiu bagetu na azúrovom pobreží a okrem módneho dizajnu zvnútra i zvonku, získaš čipy plné komfortných funkcií a bezpečnostných asistentov, ktoré sú v moderných autách štandardom. Od LED svetiel s 3D podpisom s automatickými diaľkovými, cez senzoring všetkých možných uhlov, dráh, prekážok i vzdialeností, až po perfektne vymyslený, komfortný bezkľúčový prístup. Inžinier sa postará aj o audio zážitok, ktorý osobne hodnotím ako priemerný, rovnako ako spôsob ovládania a logiky infotainmentu.


Trend vyšších áut, nie vždy sa dá povedať s vyššou svetlou výškou, ktoré ovládli mestá, je potrebné prijať. Sú praktickejšie, pohodlnejšie a nech už to znie akokoľvek, aj vnímané ako krajšie, než staromódne hatchbacky alebo kombíky. Captur E-Tech sociálne vnímam ako súčasť najmodernejšej komunity ekozmýšľajúcich liberálov a technicky ako príjemne fungujúci, dobre vyzerajúci produkt súčasnej mobility.



Autor: Marek Varga