INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Renault Kangoo E-Tech - Hypotetická analýza

Renault Kangoo E-Tech - Hypotetická analýza

Všeobecne sa kombinácia úžitkového auta a elektrického pohonu nestretáva u slovenského publika so súhlasom. Toho druhu publika, ktoré videlo naše video a nie veľmi pôvabne prezentovalo svoj názor i ekologickú frustráciu. Na jednej strane dbáme o možnosť sa vyjadriť, na tej druhej konštatujeme nevesely fakt o väčšinovom výskyte slovenského … šomrania, keď už nechcem napísať prvoplánovej buzerácie alebo po internetovsky, hejtu.


Kangoo Van E-Tech, teda elektrický nákladiačik do mesta a kúsok za značku je autom, ktoré Renault doplnil do portfólia pohonov tohto modelu. Pokiaľ sa vám nepáči električka, pokojne si vyberte motor spaľovací a energiu vynaloženú na “šomranie” o tom, aká je to blbosť, využite napríklad, … na otužovanie. Poznámky typu, “elektrický kosoštvorec” alebo “ako sa dostanem z lesa, keď mi dôjde baterka?”, či “to nemyslia vážne” jednoducho neobstoja. Oni to toiž myslia vážne a ten produkt existuje, má svoju cenu a dokonca ho využívajú živí, mysliaci ľudia.


Kangoo E-Tech ako produkt na cestách, funguje dobre. Ako produkt ideológie o zdravšej planéte vyvoláva akurát silné antipatie - v podstate ako každé auto tohto druhu v spoločnosti, ktorá neprijíma alternatívu modernej mobility. A či už je to trend, lobbing alebo úplná kravina je jedno, Kangoo je tu, má svoje miesto a nachádza svoje zaradenie. Ak by som chcel dať čo najjednoduchší príklad pre obhajobu tohto auta ako výrobku, ktorý nejak funguje, položil by som si otázku: “chceš aby po meste jazdili kuriéri na tomto namiesto hlučnejších a nevoňajúcich dízlov?”, odpoviem protiotázkou “Prečo nie?”




Hypotetická analýza

  • Drahé? Pre koho? Pokiaľ to kúpi prosperujúca firma na mestské doručovanie? Pokiaľ by to kúpila Slovenská pošta pre svojich doručovateľov v jednotlivých mestách? Hnevali by sme sa?
  • Slabý dojazd? Áno 314 km je mýtus. Reálnych 170-200 km na jedno nabitie je ok - koľko prejde poštár za svoju zmenu, na tom svojom bicyklíku alebo pešo? Nestihol by viac autom?
  • Slabá sieť nabíjačiek, čo keď mi dôjde šťava v lese? Pokiaľ by sa ti to naozaj stalo, zadefinoval si sa sám a tak ti treba! Toto je auto do mesta a priľahlej kukurice na rozvoz ľahkého nákladu. Ak chceš do lesa, kúp si Nivu a 3 kanistre.
  • Nízky výkon 122 k a 245 Nm? Elektrické kone a krútiak fungujú okamžite, mnohokrát si s potrebou zrýchlenia vybavený skôr, ako sa spaľovací motor spamätá.
  • Nízka maximálna rýchlosť 132 km/h. Dosahuje všetky slovenské povolené rýchlostné limity na všetkých druhoch ciest a dosahuje ich dynamicky. 
  • Nabíja sa dlho - opäť to bude o hlave, nabíjať môžeš v noci, keď tvoje pracovné Kangoo i ty, odpočívate. Ráno máš opäť okolo 200 km na vynosenie obálok vo Vajnoroch a kečupu do bufetu na Kolibe. A keď si rebel, napojíš auto na nabíjačku a dáš si 4 hodinový obed.

Koniec hypotetickej analýzy




Na úžitkáč má vcelku dosť bezpečnostných asistenčných systémov (17), ktoré ti postrážia plechy a ty sa môžeš bezstarostne venovať prráci. Kangoo je spratné a má svoj Open Sesame systém bez pravého B stĺpika s najširším vstupom na trhu., takže tých 612 kg nosnosti nákladového priestoru tam naložíš poľahky. 8 palcový displej zábavného systému je super doplnok a airbag spolujazdca za príplatok je dosť neštandardný, ale ktovie, možno chceš jazdiť sám!


V každom prípade, je skvelé môcť mať názor a ešte lepšie môcť si vybrať. Kangoo E-Tech nie je jediná malá dodávka na zemeguli, ale pokiaľ niekoho osloví, kúpi i za viac ako štartovacích 33.900 EUR. A pokiaľ vezme dve alebo dvadsať, možno i tá cena bude vyzerať inak.


Autor: Marek Varga