Prvá dámaEQVKráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Fabia Style 7DSG 2021 - Pozitívne ovplyvnená!

Škoda Fabia Style 7DSG 2021 - Pozitívne ovplyvnená!

“Ako zaujímavo (z diaľky) pôsobí ten nový Golf!” … o 20 m bližšie … “aha tak to je nakoniec to nové Polo!” … 2 m pred autom … “Fabia?” - toľko k opisu exteriéru novej generácie, ktorú takto zozúmoval sused, inak veľmi známeho modelu Fabia. Ten nový sa evidentne podaril tak, že silne naťahuje svoje obchodné ruky do teritória Volkswagenu. Je to dobre?


Z pohľadu užívateľa vidím malé, moderné, mestské auto, ktoré sa podarilo ako zvonku tak zvnútra. Rád zopakujem, tak i zvnútra! Novú Fabiu som dostal v najvyššej výbave Style (17.260€) so šesťtisícovým príplatkom ďalších čalúnení, metalíz, balíkov a funkcií (23.303€), s automatickou prevodovkou 7DSG a najsilnejším benzínovým motorom (1,0 TSI 81 kW). Všetky atribúty pre pozitívne ovplyvnenie motoristického novinára boli teda splnené. K ovplyvňovaniu sa pridala i príplatková (+875€) metalíza Oranžová Phoenix v Color Concepte (čierna strecha i späťáky a chrómové orámovanie prednej masky +226€) a pokiaľ by to na mňa chceli zahrať na 100%, mali namiesto 17” čiernych diskov PROCYON s čiernym krytím Aero, nahodiť lesklé, brúsené 18-ky LIBRA. 



 

“Vitaj vo svete novej Fabie”
povedal kolega Miro, keď som nastúpil na miesto spolujazdca, aby som si ešte pár kilometrov skúsil bez volantu. 
Vítam! Skutočne to veľmi vítam a na fabiácky týždeň som sa začal naozaj tešiť. 

 



Keď na Vianoce dostanete nový, základný iPhone, budete sa tešiť. Pokiaľ dostanete nový iPhone v povrchovom prevedení Rose Gold, maximálnou pamäťovou kapacitou, extra appkami, airpodmi, štýlovou stolovou nabíjačkou, nepriestrelným displejom a k tomu obálku s lístkami na súd s Kováčikom alebo iným obľúbeným interpretom, zrejme budete od radosti výskať. I Škoda totiž vie slušne demoštrovať silu nadštandardu svojej vyhypovanej Fabie. Viac je jednoducho viac a darmo si budeme pragmaticky navrávať, že “veď základ úplne stačí”




Za volantom sa sedí blaho, akurátne pohodlné sedadlá v objatí čierno-medeného čalúnenia s dekorom Copper Metallic fungujú výborne. Nový dizajn palubovky sa približuje väčšej Octavii, výborne však vyniká dôraz na minimalizmus a mäkké krivky dokresľujú ono útulno. Smiete si vybrať z 8 druhov volantov a ich funkcií, 7 verzií interiéru a keď už riešime počty všeličoho, tak i z 9 farieb laku a 10 druhových i farebných variantov diskov kolies. Fabiu si teda viete vyskladat presne podľa predstáv a okoreniť masou originálneho príslušenstva.




110 koňový, litrový (999 cm3), benzínový turbo motor stačí. Fabia sa s pomocou automatickej prevodovky pohybuje plynulo a dynamicky, automatika silne pomáha k celkovo dobrému pocitu z komfortu riadenia. Počet koní je akurát na to, aby ste s 1192-1339 kg ťažkým autom dokázali bezpečne predchádzať, pohotovo manévrovať aj brzdiť. Rozmery 4108/1780/1459 mm (dĺžka/šírka/výška) tvoria kompatné súžitie s autom aj počas prepletania sa a parkovania v mestských uličkách. Ovládanie Fabie je celkovo veľmi ľahké a intuitívne. Armáda senzorov v mojej testovačke registrovala a upozorňovala na všetky prekážky - uznajte sami, že s týmto sa nedá nabúrať. stačí si strážiť volant a pozerať na cestu.




Veľmi ma zaujíma ako sa so “základnou” Fabiou popasuje kolegyňa Amy, ktorá v rovnaký týždeň prevzala menej farebnú a menej vybavenú verziu s manuálnou prevodovkou. Rozmaznanie s akým Fabia prišla ku mne, vo svojej takmer topke, je silne návykové. Je to celé pekne zabalené a na konci dňa môže vyvstať zamyslenie, či to všetko je naozaj potrebné pri aute, ktoré má vedieť prepraviť na krátku vzdialenosť a ekonomicky nevyrušovať.




Škoda Fabia Style 1,0 TSI 110k 7DSG v oranžovej Phoenix, s medenným dekorom interiéru je … pútavá. Vizuálne zaujímavý kus, ktorý môže naozaj mocne ovplyvňovať finálne rozhodnutia. Mnoho vecí, ktoré Fabia ponúka sú však príjemné, využiteľné a teda praktické záležitosti, ktoré dokážete oceniť až časom. A preto si ich musíte priplatiť už na začiatku. No a aby ste tak učinili, navrhujem mi uveriť a nechať sa ovplyvniť, napríklad týmto článkom.



Autor: Marek Varga, Foto: autor