INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI 7DSG

Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI 7DSG

Monte Carlo mi vždy evokovalo rally, ale vďaka tomu, že viem, kde si Monte s Carlou povedali áno (poetická predstava autora nie je založená na faktickom základe s výnimkou geografického umiestnenia), celé si to predstavujem veľmi … graciózne. 


Preteky Rally Monte Carlo so Škodovkou síce súvisia, ale dnešné modely s týmto označením koketujú výhradne z pohľadu vizuálneho záujmu. A hoci by som po osobnej skúsenosti Kamiq pokojne jazdne zasvinil niekde na šotoline a vykúpal ho v prachu, mne sa to tak páči a auto sa javilo, že to chce, viac si budeme všímať jeho efektné čierne doplnky a počúvať na informáciu, že Monte Carlo je registrovaná obchodná značka patriaca pod skupinu Monaco Brands.


Typické komponenty ako čierny rám masky chladiča, čierne nápisy v zadných partiách a doplnky predného nárazníka jasne definujú, že to tu Škoda hrá na peknú, ale sediac za volantom dynamicky pôsobiaceho crossoveru, sa dobre počúvajú i fakty, že v 1936 sa Škoda so svojim modelom Popular umiestnila na 2. mieste v kategórii do 1500 cm3, v roku 1977 s modelom 130 RS na 1. a 2. miesta v kategórii do 1300 cm3 a v roku 2017 s Fabiou R5 zopakovala úspech zo 77-ho, práve v pretekoch Rally Monte Carlo.


Ako auto vyzerá zvonku vidíte na fotkách, ktoré som situoval do prostredia, ktoré mi v rámci lokačných možností aspoň trochu pripomínalo rally erzetu. Ako vyzerá zvnútra vidíte na fotke vytvorenej vianočnou guľou, ale aj tam badať, že sa jedná o športovo ladený priestor s vkusne zvolenými červenými plochami a prednými sedadlami s integrovanou opierkou hlavy. Mimochodom, sú absolútne perfektné pre každodenné použitie i pre sem-tam sa mihnúci dynamický zážitok.




Čo na fotkách nevidno, sú jazdné schopnosti auta v dennej rutine, skúsil som aplikovať aj ono Monte Carlo - oslovil som najbližšiu Carlu a pozval ju ku chladiacemu boxu na Monte. Seriózne, jazdiť s Kamiqom za každodennými povinnosťami a používať ho aj ako jediné rodinné auto, je úplne bezproblémové. Bežne rozmerný vnútorný priestor vyhovie malým deťom na zadných sedadlách i dospelým na výborne fungujúcich predných. 400 l kufor postačí aj shopoholikom a vcelku ekonomická prevádzka uspokojí aj rodinnú peňaženku. Popravde, moja priemerná spotreba bola presne 8 l benzínu na 100 kilometrov, ale priznávam, že som spôsob jazdy “rally” aplikoval podstatne častejšie ako užívateľ bežný.




Motoricky to však žiadne rally nie je, teda možno v spotrebe, pretože pokiaľ som začal malý 1 litrový 3 valec naozaj nas….ť, prejavil sa riadne zvýšeným apetítom. Musím ale uznať, že ako slabý alebo letargický počas jazdy, by som ho určite nenazval. Pokiaľ sa rozbehne, 110 koní a 200 Nm zatiahnuť vie a v kombinácii s podvozkom si s hmotnosťou 1335 kg celkom dobre poradí. Moja osobná antipatia voči malým objemom s turbom spočíva v naozaj neskorých reakciách na plynový pedál, primárne pri rozbiehaní. Skúste sa v rannej dopravnej špičke rýchlo vsunúť do premávky na hustej križovatke - pokiaľ vás nepustí niekto iný, váš motor s automatom a funkciou Start/Stop to určite nebude!




Keďže viem, že sa Kamiq Monte Carlo ponúka aj s 1,5 litrovým štvorvalcom a 150 koňami, kde sú už zrýchlenie okolo 8 s a maximálka do 220 km/h údajmi, ktoré svedčia o mocnejšej dynamike, prial by som si viacej tento motor so 7 stupňovým automatom. Pretože 10,1 s a 198 km/h síce nie sú vôbec zbytočné, ale ku charakteru a prejavu Monte Carlo mi viac pasuje štvorvalec. Litrík sa naozaj viac hodí na mestský bulvár, kde v peknom šate poteší oko a pri povolných rýchlostiach i peňaženku.


Autor: Marek Varga