Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Kamiq ScoutLine 1,0 TSI DSG – Najlepší...?

Škoda Kamiq ScoutLine 1,0 TSI DSG – Najlepší...?

Niečo mu stále chýbalo a vo verzii Scoutline už nechýba. Čierne lemy blatníkov a čierne bočné prahy dodali autu poslednú chýbajúcu esenciu. Vďaka týmto nenáročným dizajnovým prvkom získala Škoda Kamiq vo verzii ScoutLine dostatočnú mieru robustnosti. Isteže, ani toto prevedenie nemá pohon všetkých kolies, ale v tejto triede to snáď nikto ani neočakáva. Škoda Kamiq je predovšetkým pohodlný crossover, ktorý bez problémov zvládne nielen mestský terén, ale aj dlhé výlety, hoci za kamzíkmi do Vysokých Tatier

Exteriérové dizajnové prvky ScoutLine už okrem spomínaných lemov blatníkov a prahov dopĺňajú strieborné kryty vonkajších spätných zrkadiel, strieborný strešný nosič, plaketky ScoutLine a strieborné ochranné prvky na nárazníkoch. Príplatkové osemnásťpalcové disky Crater za 578,- EUR dodávajú profilu auta skvelé proporcie a vďaka žiarivej zelenej metalíze Rallye (627,- EUR) Kamiqa neprehliadnete, čo prispieva k vyššej pasívnej bezpečnosti. 

Vďaka celkovej dĺžke 4.241 mm, rázvoru 2.651 milimetrov a dostatku miesta nad hlavami pasažierov (1.051 mm vpredu / 1.003 mm vzadu) Kamiq ponúka veľkorysý vnútorný priestor umocnený širokým rozsahom nastavenia predných sedadiel a volantu. Batožinový priestor má základný objem 400 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je k dispozícii 1.395 litrov. Zaujímavosťou sú nájazdové uhly (17,6 stupňov vpredu a 20,3 stupňov vzadu), ktoré sú o pár desatiniek lepšie ako v prípade štandardného prevedenia. Pri prudkých nájazdoch a zjazdoch do garáží sú to komfortné hodnoty, prejazd cez ostrejšie terénne zlomy vo voľnej prírode je potrebné dôkladne zvážiť. Nespevnená cesta je však pre akýkoľvek Kamiq domácim prostredím.



Interiér modelu Scoutline má špecifický obklad prístrojovej dosky Ash Wood s chrómovou dekoračnou lištou a veľkoryso dimenzované sedadlá sú potiahnuté látkou Thermoflux. V našom prípade bol na palube aj navigačný systém Amundsen s 9,2 palcovou obrazovkou multimediálneho systému, v príplatku za 1.365,- EUR však dostanete aj s 10 palcový digitálny prístrojový štít. Nový dvojramenný volant už poznáme z Octavie, podobne ako v prípade modelov Scala a Fabia štvrtej generácie majú základné ovládače klimatizácie hardvérovú podobu a reguláciu teploty otočnými ovládačmi. 



Podvozok je aj na 18 palcových kolesách príjemným kompromisom medzi komfortom a istými jazdnými vlastnosťami, ak by ste chceli viac, máte možnosť zvoliť SPORT CHASSIS CONTROL, nastaviteľné tlmiče za 542,- EUR. Vďaka ľahkému motoru nad prednou nápravou sú jazdné vlastnosti neutrálne, vyprovokovanie nedotáčavého, prípadne dokonca pretáčavého pohybu chce už poriadne úsilie. Pohon v našom prípade zabezpečoval najsilnejší trojvalec v ponuke, litrový motor 1,0 TSI poskytuje výkon 110 koní v rozsahu od 5.000 do 5.500 otáčok za minútu a maximum krútiaceho momentu 200 Nm k dispozícii v rozsahu od 2.000 do 3.000 otáčok za minútu. 

Výkon motora prenáša na predné kolesá sedemstupňová automatická prevodovka (DSG), o 2.000 EUR menej vás bude stáť verzia s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť je výkonu primeraných 193 km/hPriemerná spotreba za celý test sa podľa palubného počítača ustálila na hodnote 7,0 litra na 100 kilometrov, avšak s ľahkou nohou nebol problém jazdiť za hodnoty okolo šiestich litrov.



Marek sa v predchádzajúcom teste zamýšľal nad cenovkou ním testovanej verzie so štvorvalcovým motorom 1,5 TSI s výkonom 150 koní a rovnakou sedemstupňovou automatickou prevodovkou a pýtal sa, či by Kamiqu nepostačoval napríklad motor 1,0 TSI s výkonom 110 koní. Rozdiel v základnej cene medzi motorizáciami 1,0 TSI DSG (22.590,- EUR) a 1,5 TSI DSG (24.490,- EUR) je 1.900,- EUR, ale ak pre najsilnejší motor zvolíme manuálnu prevodovku dostaneme Kamiqa o symbolických 100,- EUR lacnejšie ako najsilnejší trojvalec s automatom.

Akú motorizáciu by som teda odporúčal? V prvom rade musíte zvážiť, v akom prostredí sa so svojim Kamiqom budete pohybovať. Ak to bude prevažne naše hlavné mesto, prípadne jeho blízke satelity, zvoľte určite automatickú prevodovku a teda najsilnejší trojvalec. Ten si bez problémov poradí aj s dlhými trasami a bežným zaťažením. Ak však jazdíte často dlhé trasy, odporúčal by som motor 1,5 TSI, ktorý má len nepatrne vyššiu reálnu priemernú spotrebu. A pokojne by som ho v takom prípade zobral s manuálnou prevodovkou, ak však váš rozpočet dovolí viac, ideálna kombinácia pre Kamiq je 1,5 TSI DSG. Pre úplnosť však musím dodať, že takáto motorizácia je pre crossover B-segmentu nadpriemerná a predstavuje určitý luxus. 



Výsledná cena nášho skautského Kamiqa sa vďaka adaptívnemu tempomatu za 438,- EUR, bezdrôtovému nabíjaniu smartfónu za 300,- EUR, systému Side assist za 477,- EUR, vynikajúcim FULL LED predným svetlometom za 955,- EUR a niekoľkým ďalším príplatkom vyšplhala na sumu 28.100,- EUR. Nie je to málo, ale cena je primeraná bohatej štandardnej a príplatkovej výbave a poskytovanému komfortu. Škoda Kamiq Scooutline začína s motorom 1,0 TSI s výkonom 95 koní a manuálnou päťstupňovou prevodovkou na sume 19.390,- EUR.

Autor a foto: Miro Vilím