Caddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná KIA SorentoOctavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 7DSG 4x4 - Rodinný príbeh

Škoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 7DSG 4x4 - Rodinný príbeh

Vycerený ako žralok po tráve, celý ružový a úžasný ako vlastníctvo holywoodského prasiatka, plný sily, energie, žiadostivosti, elánu, hormonálnych erupcií a s presvedčením, že možné je všetko. Presne takto začína príbeh o vzniku rodiny, teda v rámci mnou ponímanej civilizačnej formácie konvečného páru v sexuálnom rauši. A aby som to doklepol, presne takto ne-začína žiaden príbeh o aute značky Škoda, tobôž nie v karosárskej verzii kombi ani dobrodružnej výbave Scout. Tento druh Škodovky je totiž, potrebné pochopiť. A ono pochopenie, si vyžaduje čas!


Škoda je dnes v rámci spoločenského vnímania na podstatne vyššej úrovni ako čase, keď sme “do chladiča”, povestných 120-tok rvali sneh, pretože im zvykla, počas štverania sa niekam na lyžovačku, vyvierať voda. Dnes netušíme, čo sa pod kapotami deje a vo výsledku nás to ani nezaujíma. Čo by nás zaujímať malo, sú výstražné hlášky systémov, ktoré sú kontrolované inými systémami, ktoré predikujú systémové nebezpečenstvo, spôsobené, … chybou systému! Neviem, niekedy by som radšej … ten sneh.


Škoda Octavia Scout je ako bežná rodina. Zvonku pekne nadizajnovaná, uznávajúca najnovšie trendy a potreby spoločnosti, vyvážená z pohľadu gender ideológie, vyhovie mužom i ženám i ďalším, napríklad deťom. Revolučná v aplikácii múdrych riešení (Simply Clever), veľmi praktická ako väčšina manželiek i majúca postavenie, ako väčšina manželov. Vľúdna v rámci vnímania detskej roztopaše - vyhovie materiálmi (ľahko umývateľné a vysávateľné) aj veľkorysým priestorom. 640/1700 litrov sú údaje zozadu, kde Octavia ponúka menšie streetballovéí ihrisko, prípadne horúce lôžka na lúčnom hudobnom festivale - to pre tých dospelých, ak by rodinná rada rozhodla o ďalšom rozmnožovaní.




K faktom: Octavia Scout v Modrej Titan je pôsobivá a nevulgárna, ako matka rodiny, ktorá ma kopec iných starostí ako zásadne vizuálne provokovať. S bodykitom od prírodných pionierov (Scout-ov) však dá najavo, že v rámci sociálneho zaradenia patrí do lepšieho štandardu. K mužovi sa hodí razancia ostrých hrán, LED svetelný tuning exteriéru aj interiéru (Full LED Matrix s AFS prisvecovaním do zákrut vpredu a dynamickými ukazovateľmi smeru vzadu), solídne 18” disky, pochopiteľne vnútorné materiály - mnou testovaná kombinácia drevo/sveter na palubovke na mňa dýchala príjemnou atmosférou rodinnej chaty.




Ako monológ našich paní domácich znie zoznam výbavy Scout - zdá sa byť nekonečný. Všetky tie funkcie indikujú ženskú časť rodiny a jej predikciu možného nebezpečenstva. Výrazy “čo ak”, “možno”, “keby” a “ja som myslela” obsahujú užitočné riešenia a reálne majú vôľu skutočne chrániť. My muži to vieme, ale nereagujeme. Rozsiahly zoznam elektronických asistentov argumentujeme (vychvaľujeme sa) až v krčme po pár pivách, kde vzniká priestor na dohady, “čo keby a možno”. V reálnej situácii riešime až v momente, keď asistenti zasahujú.


 


V mojom teste sa na to niekoľkokrát vykašľal Front Assist (výstraha pred kolíziou a podpora núdzového brzdenia) a vyhlasoval že je k dispozícii s obmedzením. Prišlo mi to podobne lákavé ako “dnes môžme, ale inak ma dosť bolí hlava”. Druhú hlášku s oranžovým trojuholníkom, Porucha: Pomoc pri parkovaní, som vnímal ako šancu fyzického kontaktu, keďže v daný moment nefungovali parkovacie senzory a bolo mi dovolené sa približovať veľmi tesne. Tempomat v dopravnej zápche fungoval perfektne, dodržoval vzdialenosť, rozbiehal sa a zastavoval. Presne do momentu, kedy nezmyselne, sám sebe vyhodnotil, že je pred ním taký druh prekážky, ktorý nedokáže analyzovať, vyhodil mi na oči červenú hlášku, varovne zakričal a nahnevane sa vypol. Pokiaľ by sa ešte dokázal otočiť chrbtom v strede mojej otázky a tresnúť dverami, bolo by to dokonalé. 


Tá rodinná podobnosť je naozaj pôsobivá. V princípe, z dlhodobého hľadiska, všetko funguje v poriadku. Jednolivé sekcie sa rešpektujú a pomáhajú si v mene spoločného prospechu. Niekedy sa však stane, že si pri riešení komplikácie, neporozumejú. Ale ako väčšinu malých, či väčších kríz zažehná, … reštart systému!




147 kW (200 k), 400 Nm a 2 litrová nafta dokáže prekvapiť ako manželka po 10 rokoch. Keď na to zatlačíte, odmena v podobe nečakaného výkonu sa dostaví po malej turbodiere. 4x4 síce nie je z dielne šialenej jazdy na Camel Trophy, ale príjemne podrží, vždy keď je potrebné. Riadenie, posed, samotné zatáčanie a vedenie, celková agilita a schopnosti sú tak užívateľsky príjemné, že máte pocit, ako by ste s ňou žili roky a z prazvláštnych dôvodov to nechcete meniť. 




Ono, samotná pohoda v podobe životného komfortu, technicky dostatočné uspokojenie a v konečnom dôsledku sociálna dostupnosť, bývajú väčšinovými rozhodujúcim faktormi. V podstate sa vám nechce opúšťať to staré, známe, dobré, ktoré perfektne vyhovuje. No nechce, … do momentu, pokým sa na firemnom večierku prerastajúcom v intenzívny teambuilding, neobjaví nejaká, … Alfa.




Škoda Octavia je skvelé auto. Bez debaty i mučenia. Verzia Scout je skvelé rodinné auto. Z pohľadu absolútnej efektivity je Octavia, ktorú som mal v teste, zrejme tým najuniverzálnejším služobníkom z portfólia Octavie. Iste, 36.290 EUR za Scout Combi 4x4 so 7 stupňovým DSG a najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI 147 kW (200 k), nie je zrovna štartovacia cena (od 19.000 EUR), ale my sa na Slovensku nebavíme o holých-bosých, základných modeloch. Takže, pokiaľ máte svoj rodinný príbeh, investujte a kúpte si toto auto. Budete zaradení a spokojní!



Autor: Marek Varga, Foto: autor