Caddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná KIA SorentoOctavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW 7 DSG - Adorácia obyčajných ľudí

Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW 7 DSG - Adorácia obyčajných ľudí

Každý niečomu verí! Katolíci, evanjelici, moslimovia, budhisti i ateisti, agnostici, pragmatici, paranoici, realisti, optimisti i tí pesimisti, ktorí historicky tvrdia, že veriť sa nedá ničomu. Ale veriť, v zásade neznamená podliehať! Veriť je možnosť, je to výber toho najlepšieho v momente, ktorý považujeme za najvhodnejší. A Škoda Octavia RS? V aktuálnej generácii, v roku 2021 sa podľa mňa stala autom, ktoré predstavuje stelesnenú vieru v univerzálnu radosť automobilového užívateľa.


Škoda Octavia RS sa roky potýka, (registrujem to od momentu, kedy som svoju prvú RS testoval a písal list Ježiškovi) s hejtami o nedostatočnej športovosti, o nezaslúžení si emblému RS, o neadekvátnej cene, o malom výkone, o tom, že “to už radšej jazdené BMW” a inými, veľmi podobne ladenými svetonázormi týchto absolútne frustrovaných jedincov. Lenže, ako raz prehlásil Kanye West: “milujte svojich hejterov, sú to vaši najvernejší fanúšikovia!”, títo ľudia sú s veľkou pravdepodobnosťou tí najväčší uctievači škodováckej bohyne, Octavie RS!


O niečo neskôr, v ďalšej generácii Octavie RS som uveril zase ja, že onen Ježiško, ktorého som v liste žiadal o dorobenie predošlej Octavie RS, existuje!  Seriózne, neverím na Ježiška, ale verím v silu skutočného chcenia a schopnosti sa správne rozhodnúť. A verím dokonca aj v to, že Octavia RS je veľmi dobré rodinné auto, ktoré dokáže poslúžiť i zabaviť. Toto otrepané klišé som použil snáď v každom teste Octavie RS, takže predošlý riadok prosím prehliadnite. Jednoducho je to tak s tým, že Octavia RS sa už iba zlepšuje smerom k užívateľskému blahobytu.




O tom ako dnes Octavia RS vyzerá pokojne veďme polemiku, mne sa páči spredu (svetlá Bi-LED Matrix s AFS sú cool) a zboku. Zozadu sa na ňu pozerať nemôžem, pretože riadim a nevidím si na zadok - výhovorka, pre to aby som nemusel spomenúť Kóreu, na úrovni siedmaka ZŠ. Ak by som musel, napíšem, že mi nevadí tvar dynamických smeroviek a že oceňujem LED optiku s uvítacím efektom. A na testovanej červenej metalíze Velvet, sa mi dokonca páči decentný, čierny spojler na veku kufra. Globál, veľmi fajn a viem si predstaviť, že moho ľudí bude tento zjav doslova uctievať!


Vo vnútri sa hrajú, takmer prémiové husle. Škoda v novej Octavii prešla minimalistickou revolúciou, oceňujem a popri tom si o seba búcham dlane! Vo verzii RS pridala nóbl sedačky, alcantaru na palubovke, dobrý volant a ozajstný pocit výnimočnosti. Aby ste rozumeli, nie je to Rolls-Royce, ale balík, ktorý Octavia RS ponúkne za tie prachy v tej veľkosti, s tou dávkou praktickosti aj technickej jazdeckej zábavy, wau, normálne idem adorovať ja sám! Predsalen som, tak ako vy, obyčajný človek.




Obyčajní ľudia (nie tí) na Slovensku, rozumej Slováci, majú zrejme bolestne vžitý predsudok, že nám bratia Česi voľačo ukradli - myslím Škodovku. Oni zas tvrdia, že my sme im ukradli … Tatry! Nech je to akokoľvek, môj národ by už nemal toľko haniť Octaviu RS a priznať si, že ju naopak, zbožňuje. A dovolím si to tvrdiť preto, že verím v schopnosť ľudí, konštruktívne hodnotiť. Verím, že dokážeme oceniť možnosti, ktoré súčasná Octavia RS ponúka.  A že sme v stave porozumieť genialite automobilky, ktorá dokáže vyrobiť super univerzálny balík rodinnej mobility. Či už je to benzínová 245 koňová zábava pre športovo ladených tatkov alebo praktické kombi pre rýchlych chalupárov. Dokonca dízlová štvorkolka pre expedičné tipy - rozumej  poľné cesty okolo Liptovských Kľačanov alebo trendová iV verzia s plug-in hybridnou silou? Pokloňte sa, hriešnici!




DCC (Dynamic Chassis Control - adaptívny podvozok) vrátane DRIVING MODE SELECT je výborný a termíny ako Komfort alebo Sport svoj význam dokážu preniesť aj do praxe. Automatická 7 stupňová  dvojspojka DSG je rovnako dobrá, radí predvídavo a v prípade, že sa chcete poponáhľať na obľúbenom kopci … kliknite sem


Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180kW 7DSG - ctím ťa! Dobre vyzeráš, dobre zatáčaš, dostatočne zrýchľuješ, paliva žiadaš primerane. Kufor máš obrovský (600/1555 l), aj koní dostatok (245 k). Aj ženy vravia, že jazdiť s tebou je fajn a že červená ti pristane. Teda na záver, bez náboženských zvolaní, iba … buď dobrá! 




P.S.: (šeptom) Ježiškooo, prosím ťa, ak ma počuješ, mám už len jednu drobnosť, sprav niečo s tým infotainmentom … !


P.S.2: dobre tak dve drobnosti - pokiaľ by sa dalo, doplň do výberu 19” diskov aj iný, viac pretekársky tvar, prosím!



Autor: Marek Varga, Foto: autor