Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Superb Sportline - Dobrá voľba!

Škoda Superb Sportline - Dobrá voľba!

Vadí mi, pokiaľ sa neúmerne ku skutočnosti účelovo kriví vnímanie ľudí. To že milujete rally šport ešte neznamená, že pokiaľ vám niekto napíše o Škode Superb s naftovým motorom a prívlastkom Sportline ako o výbuchu adrenalínu pri každej jazde, tak neviete, že kecá alebo nikdy nezažil, možno dokonca ani nevidel jazdu rally auta. Prípadne sa ešte môžete uraziť na to, že si niekto myslí, že by ste tomu uverili. Ale to len tak na odľahčenie.


Škoda Superb Sportline nie je športové auto. Škoda Superb Sportline je, v mojom prípade vo farbe Dragon Skin za +711€, jeden pekne strihnutý sedan s vkusnými čiernymi doplnkami, ktoré dotvárajú dynamickú optiku. Veľmi nerušivo, nevtieravo, akurát. Okrem toho je Superb autom, ktoré ponúka veľmi vďačný cestovateľský komfort v podobe veľkého priestoru a mnohých známych škodováckych Simply Clever riešení. 


Sportline verzia je typická čiernymi doplnkami, zvolenými tak, aby svojím minimalizmom, zvýšili dojem exkluzivity. Logo Sportline nájdeme na oboch predných blatníkoch, kopírujúce tzv. tornádo líniu tiahnucu sa celým vozidlom. Viac tvarovaný predný nárazník a “zbernica” malého vtáctva a hlodavcov, myslím tým ostrý, dobre vyzerajúci podnárazník sú prepojené čiernou mriežkou s integrovanými hmlovkami, pokračujú do opäť čiernej masky chladiča a dekoračný punc dynamického predku nasadia sériovo dodávané svetlá s technológiou LED-Matrix.


Zadné svetlá nazýva Škoda Top LED a jej Sportline zaradenie popisujú aj čierny spojler na veku kufra, čierny nápis Škoda, Superb a nápis 4x4. Profil pokračuje v čiernom zdobení v podobe čierneho lemovania okien, čiernych líšt v spodnej časti dverí a čiernych krytov spätných zrkadiel. K tomu celému pridajte základnú ingredienciu pre vizuálne vylepšenie exteriéru, 19” disky Vega a … hotovo! Pozeráme sa na vkusný, dynamicky ladený sedan.




Vo vnútri dominujú výborné sedadlá potiahnuté Alcantarou a kožou s integrovanými opierkami hlavy. Aj vďaka nim som stovky a stovky kilometrov nepotreboval prestávky a za volantom sa stále cítil dostatočne čerstvý - pokiaľ by nie, palubný asistent rozpoznania únavy, by sa ozval a ponúkol kávičku. LED ambientné osvetlenie dotvára atmosféru, voliť je možno z viacerých farieb a v správnej intenzite vyzerá interiér Superbu naozaj hodnotne. Páčia sa mi aj pedále brzdy a plynu, vyslovene páčia kvôli kombinácii ocele a gumy, ktorá dobre vyzerá a rovnako dobre funguje - nohy sa z pedálov nezošmyknú.




10,25 palcový displej virtuálneho kokpitu má 5 možných zobrazení a Sport bude zrejme to najčastejšie používané. Základom Sportline je aj trojramenný, multifunkčný, perforovanou kožou obšitý volant. K nemu spomínané sedadlá s bočným vystužením, ktoré dokážu v zákrute reálne podržať, v nastavení jazdných režimov zvoľte Sport, aby sa motor, tlmiče a 7 stupňová DSG prevodovka mohli prispôsobiť predpokladanej záťaži a horské serpentíny sa môžu stať príjemným jazdeckým spestrením samotnej cesty.




Všetky možnosti a danosti Superbu Sportline si najlepšie naštudujete priamo na stránkach výrobcu. Dnešný Superb je moderným autom, takže všetky kontroly, všetci strážcovia poriadku a našich zadkov sú prítomní a s aspoň malým záujmom vodiča o riadenie, je riziko kolízií minimálne. Od 35.070€ sa vozíte s logami Sportline na blatníkoch a ako bude výsledná suma rásť v dôsledku vašich výbavových a doplnkových požiadaviek, je výhradne na vás!




Pohoda a chuť ísť ďalej. Taký som mal neustály pocit počas víkendu so Superbom Sportline. Naftový 2 liter dojazd na palivo v nádrži snáď navyšoval. Napriek často využívanej dynamike 147 kW (200 k) a krútiaku 400 Nm sa palubný počítač nehanbil ukázať celkový priemer 6,6 litra na 100 km. Pri objeme palivovej nádrže 66 litrov som prešiel koľko kilometrov? Presne toľko!




Škoda Superb Sportline s naftovým 200 k motorom a pohon oboch náprav vnímam ako nadpriemerne komfortnú verziu cestovného sedanu pre ľudí inklinujúcich k nenútenému športovému dizajnu. Na tomto aute nie je nič, čo by mi prekážalo, možno ma sem tam rušilo dlhé dochladzovanie motora ventilátorom po vypnutí, aj po ceste s deťmi zo škôlky, čo teda nie je žiadne rally. Voľba verzie Sportline je vyslovene o chuti mať takto dekorované auto s týmto interiérom. A je to dobrá voľba!



Autor: Marek Varga, Foto: autor