INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / SsangYong Rexton Premium+ - Dvaja draci

SsangYong Rexton Premium+ - Dvaja draci

Dnes by nebolo moderné, pokiaľ by som zotrval iba pri jednoduchom pomenovaní auta menom a označením modelu. Dnes je super, pokiaľ to znie napríklad ako SsangYong Rexton Premium+, TECH paket, Pearl White, G4 2,2 e-XDI 202 k / 441 Nm, diesel, 5 miestna verzia. Výhodu to však má, stačí názov a polovica testu je napísaná.


Rovnako super, z pohľadu efektivity práce,  je použiť preklad samotného mena značky ako titulok článku s tým, že vám zapasuje aj k opisu charakteru auta. Po týždňovom teste si dovolím potvrdiť, že dvaja draci jednoznačne zastupujú dva hlavné atribúty existencie auta akým Rexton je -  jazdu v teréne a službu rodine. A pokiaľ k tomu dostanete nadštandard výbavy Premium+ s TECH paketom (+1490€), premýšľate ako je možné, že toto všetko, v tak veľkom aute, dostanete iba za 47.660€?


Bez 15 cm ide o 5 metrové SUV s plnohodnotnými 5 miestami, kufrom v základnom objeme 1051 litrov, svetlou výškou 22,4 cm, riadnym pohonon 4x4 a priemernou spotrebou pod 10 litrov nafty na 100 km. Okrem toho sedí na ráme, vpredu má lichobežníky, vzadu 10 prvkový, nezávislý MultiLink a pri nastupovaní za volant si treba povyskočiť. Rexton vytvára pocit kusu riadneho železa, ktoré vydrží aj surové zaobchádzanie polovojensky nastaveného majiteľa.


Premium+ a TECH Paket sú balíky komfortných prvkov a asistenčných systémov, ktoré ocenia hlavne nežné polovičky rodinného tímu, chlapi to predsa chcú natvrdo a vždy bez ochrany. Počnúc adaptívnym tempomatom, ktorý so systémom udržiavania jazdného pruhu (LKAS) naozaj excelentne vedú auto diaľnicou, pokračujúc cez detekciu slepého uhla s varovaním pri zmene jazdného pruhu (BSD+LCW), asistentom núdzového brzdenia (BSA), asistentom prevádzky za vozidlom (RCTA) a varovaním pre bezpečné vystúpenie z auta (SEW), zďaleka nekončiac. Všetky systémy majú cit pre detail a ich práca je absolútne nerušivá.




Výbava Premium+ znamená hnedé koženné, luxusne vyzerajúce, prešívané čalúnenie s čiernym stropom Espresso, 360 st. kameru (AMS), el. otváranie dverí batožinového priestoru SMART, slnečné roletky pre okná v druhom rade, pamäť pre uloženie pozície sedadla vodiča a spätných zrkadiel a výstrahu pre priečnu premávku vzadu (RCTW). Ako štandard sa vníma káblové (USB B) prepojenie smartfónov pre Android Auto i Apple CarPlay, vcelku čisto hrajúcu audio zostavu aj vyhrievanie všetkých sedadiel. Tie predné sa dajú naviac vyvetrať, … to ako v prípade, že … by bolo teplo a človek sa zapotí.


Jediný ponúkaný, 2,2 litrový 4 valcový, naftový motor v takto veľkej karosérii stačí, pokiaľ naozaj nepotrebujete razantne akcelerovať. Jeho spôsoby sú komótne, ale následne jednoznačné a pokiaľ sa s ním cez 8 st. automatickú prevodovku a primárne poháňanú zadnú nápravu naučíte, na nespevnenom povchu bez problémov jazdíte v pretáčavých šmykoch. Rexton má 3+3 jazdné režimy. Tie cestné, elektronické ako Normal, Sport a Winter sa nijak zásadne nelíšia, ale tie chlapské (offroad) ako pohon zadnej nápravy, pohon všetkých kolies a zapnutie redukcie sa síce tiež korigujú otočným ovládačom na palube, ale tam dole sa zopína tvrdá mechanika.




SsangYong na svojich stránkach píše, že ich autá sú robené tak, aby ste sa do nich po pár kilometroch zamilovali. Nie sú ďaleko od pravdy! Osobne som vďaka testovaniu áut a stoviek vystriedaných modelov podstatne imúnnejší voči emotívnym zásahom zo strany samotného auta, jednoducho už ma nič len tak neprekvapí. Niekedy sa však stane, možno raz za rok, či dva, že narazím na auto, ktoré sa zapíše. Rexton to jednodznačne potvrdzuje a počas intenzívneho testovacieho týždňa každý jeden deň dokazoval, že je autom, v ktorom sa nebudem báť poslať rodinu kamkoľvek! Pokojne i mimo spevnenej cesty.



Autor: Marek Varga