INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Subaru Outback Premium - Iný svet

Subaru Outback Premium - Iný svet

2,5 litrový benzín, protibežné piesty, nízke ťažisko, poriadna štvorkolka vo veľkom rodinnom aute, ktoré ti nedá pocítiť, že by malo problém zísť z asfaltu a nerušene pokračovať s tornádom prachu za zadným nárazníkom. Vo vnútri prémiový odtieň kože, trochu nostalgie v palubnej architektúre, priestor, výbava. Deti spokojné, žena spokojná, hejteri spokojní … väčšina.


Subaru Outback v tejto konfigurácii je pre mňa nosorožcom v ríši odolných kombíkov. Hrany, robustnosť, trochu ťarbavý postoj, ale riadna porcia majestátnej veľkosti. Subaru má svoj vlastný dizajnový jazyk a jej autá sa našťastie nepodobajú na 6 ďalších značiek na trhu a cestách zároveň. Ak v premávke narazíte na Subaru, vidíte niečo vizuálne vyčnievať, registruje objekt, ktorý vyzerá a pohybuje sa inak. A keďže ich nie je ako koncernového maku, zvyknú si vodiči týchto áut, pri stretnutí, kývnuť na pozdrav. Naozaj sa to deje! 


Osobne sa mi Outback ako auto páči, pokiaľ stojí na nespevnenej ceste. V testovanej farbe Sapphire Blue Pearl je to úplne v poriadku, ale najviac mu ide jesenne znejúca a vojensky vyzerajúca Autumn Green Metallic, v ktorej auto vyzerá ako sofistikovaný stíhací stroj. K tomu tlsté pneumatiky a 18” disky, ktoré nijak neurážajú celkový dizajn a so svetlou výškou 213 cm sa nemusíš báť ani čo to prebrodiť. Havne potom ako využiješ chytrú elektronickú funkciu X-MODE s dvoma podrežimami SNOW/DIRT a Deep.SNOW/MUD. Outback dokáže aj jazdu po asfalte, ktorá je až podozrivo pokojná a lineárna. Priznávam, nemám ju rád, ale môže za to práve prevodovka, ktorá v spolupráci s veľkým motorom a 4x4 pohybuje s autom profesionálne hladko. VIDEO


Pokiaľ by ti majiteľ modelu STI radil, aby si Outbacku doprial aj trochu športu, veď máš parádne, pretekárske pádla pod volantom, nepočúvaj ho. Nerob to, inak budeš sklamaný! 169 k a 252 Nm prezentovaných cez prevodovku Lineartronic nie sú čísla na blbnutie s autom dlhým takmer 4,9 m o hmotnosti 1.751 kg. Prepínač jazdného charakteru SI-DRIVE ti medzi Sport a Inteligent síce ponúka rozdiel, ale nijak zásadný. Outback má dokonalú synchronizáciu práce motora, prevodovky, podvozka i riadenia, ale je nutné porozumieť, že netrpí OCD a jeho prednosťou je solídna a rozvážna funkčnosť.


 


Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,2 sekundy a maximálkou 193 km/h, môžeš uháňať tak v archaickej predstave o nemeckej diaľnici. Technicky takúto rýchlosť vôbec nepotrebuješ a Outback sa pri diaľničných presunoch správa najlepšie okolo 130-140 a adekvátne k tomu pristupuje i jeho spotreba. Pokiaľ máš chirurgicky citlivé nohy, vieš to dať i za 8,5 litra v priemere, ale realita bežného budzogáňa je zhruba o 1,5 viac. Cestovanie ti spríjemní adaptívny tempomat a asistent, ktorý udrží pruh aj bez vodiacich čiar. Iný sleduje uhly, prekážky a križovatky, aby sa vyhol ak by si ty zrovna vtedy svajpoval tiktok!


Kufor má 561 litrov a vstupný otvor väčší ako predchodca, takže máš možnosť viac vtlačiť alebo zostať len tak … potešený. Samotná top výbava Premium má tieto charakteristické prvky: strojovo opracované 18-ky a pneumatiky, ktoré sa neboja nikam / strešné lyžiny / 8 hákov v kufri / audio Harman Kardon a 12 reprákov / všade kontrolné kamery / čalúnenie v koži Nappa a automatické sklápanie zrkadiel. So všetkým komfortom, funkciami, ochranou a jazdeckými skills, ktoré Subaru dokáže poskytnúť, je cena 49.090€, príjemne prekvapujúcim momentom.




Myslím si, že Outback je symbolom životnej vyzretosti. Auto, ktoré si nekupuješ, aby si ohúril, ani aby si vyhral na čas. Výber pri ktorom už nerobíš chybu, pretože vieš, čo chceš! Vybral si si spoľahlivosť, pohodu a funkčnosť a názory internetových “profesorov” na všetko tam vonku za oknami, sú ti ukradnuté. Pretože v Subaru svete to nie je o frenetickom klepaní do klávesnice, aby si na svet vylial svoj jed. V Subaru zdvihneš ruku na pozdrav a cez čelné sklá si s kolegom zozdieľaš uznanie a chuť žiť iný, lepší svet!



Autor: Marek Varga