Caddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná KIA SorentoOctavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD – Štýlový esprit

Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD – Štýlový esprit

„Uhni! Strať sa z tej cesty! Ježiš aké škaredé! Nepustím ťa, si príliš malý na to, aby som mal rešpekt!“ a takto podobne ma častovali ľudia svojimi pohľadmi, v ktorých som čítal vyššie spomenuté vety. Teda nie priamo mňa, ale samotné auto, ktoré som v daný týždeň testoval. Obeťou prehnanej, neverbálnej expresie okolia, som sa stal ja a moje malé, zlaté, pardon, výrazne červené Suzuki Ignis.

V dnešných reáliách, v spupnom hlavnom meste, je to žiaľ tak - malé auto, malý rešpekt. Preto si prajem a želám všetkým namyslencom, aby zašli do predajne Suzuki a vyskúšali si nový Ignis. Pretože podstata tohto auto nie je ohurovať a strašiť, ale omladzovať a tešiť.

Nový Ignis vyzerá ako vyšľachtený nákupný vozík. Napriek rozmerom ideálnym do úzkych uličiek starého mesta a reálnemu pocitu, že riadite rikšu, je dostatočne veľké na prevoz všetkého, čo bežne potrebujete prepravovať. S 3700 mm dĺžky a 1595 mm šírky, s „Uturn-om“ len 4,7 m je nový Ignis talentovaným slalomárom a parkuje sa s ním na výbornú. Takto si ja osobne predstavujem skutočné využitie mestského auta, jazdiaceho vo svojom prirodzenom prostredí.

Suzuki Ignis vyzerá dobre. Malý, imidžový mestský crossover. Môžete si vybrať zo 6 farieb a tie kombinovať s čiernou strechou a podľa výbavy veľkosťou diskov 15 alebo 16 palcov. Tvar karosérie si vyžaduje správnu dávku fantázie a zmysel pre originalitu, má však svoj praktický zmysel. Klasickým hejterom sa páčiť nebude, pretože sa riadne vymyká z nudného štandardu. Osobne by som vybral nami testovanú Fervent Red alebo Pure White Pearl s čiernou strechou Super Black Pearl vo výbave GLX.



Vo vnútri sa Suzuki poeurópšťuje a vsádza na mnou tak vítanú jednoduchosť. Za dobre sa držiacim volantom je naozaj pekne prevedený rýchlomer s otáčkomerom a displejom pre údaje palubného počítača. Toto sa skutočne podarilo a ja dávam Suzuki veľkú pochvalu. Čiernobiely interiér pôsobil veľmi vkusne, dokonca útulne. Treba si uvedomiť, že v mestskom aute trávite denne naozaj veľa času a byť obklopený príjemným prostredím výbavy GLX je cesta k lepšej eliminácii denného stresu.
 
V dnešnom meste plnom áut, áut a ešte áut vzniká oveľa vyššie riziko nehôd prameniacich z nepozornosti. Dnes už je všetko tak uponáhľané, a vodiči tak „zaneprázdnení“, že nemajú čas dávať pozor. Plne odporúčam si do mestského auta doplniť všetky dostupné bezpečnostné systémy. V tomto prípade preferujem elektroniku, ktorá mnohokrát, opakujem, mnohokrát, ochráni ľudí od zbytočných komplikácii. V Suzuki Ignis toto zabezpečuje Dvojkamerový brzdový asistent (DCBS), ktorý vyhodnocuje vzdialenosť a rýchlosť akou sa blížite k prekážke a podľa toho aplikuje buď akustickú výstrahu, aby vás prebral z kómy alebo priamo brzdí v snahe minimalizovať škody.



Systém pohonu všetkých kolies AllGrip bude mať v roku 2020 50 rokov. Takmer polstoročia vývoja máte dnes v novom Suzuki Ignis v jeho najmodernejšej podobe. Spolu s 1,2 litrovým benzínovým štvorvalcom Dualjet, bez chorľavého turba, je 66 kW (90k) pri hmotnosti 905 kilogramov jednoznačne receptom na radosť. Dynamika auta ovládaná 5 stupňovým manuálom je v meste dobrá a malé, agilné Suzuki sa dostane všade a rýchlo. Podvozok je vyladený výborne, prejazdy všetkými mestskými nerovnosťami boli hladké a bez nepríjemných otrasov. Riadenie bolo trochu tupé, ale v princípe neunavovalo zbytočnými informáciami od kolies.

Pravdou je, že mi po pár dňoch zachutilo vytáčať atmosférický motor až k obmedzovaču, ale Ignis mi pri každom odradení tvrdil, že práve takto to má rád. Nespevnené cesty alebo ľahký terén sú prostredím, v ktorom sa Ignis nebojí. Síce pripájateľná, ale štvorkolka, robí s malým, ľahkým autom riadnu neplechu v tom najlepšom slova zmysle. Vďaka svetlej výške 180 mm je priechodnosť dostatočná a nemusíte jazdiť rýchlosťou 5 km/h, so strachom, že si niekde odriete spodok. Má iba 30 litrovú nádrž. Ale spotrebuje do 6 litrov v meste. Viac sa vám nepodarí. Ignis vie zajazdiť aj o 2 litre menej, ale jedine v režime „katatonik“.



Suzuki Ignis je veľmi podarené mestské auto pre ľudí, ktorí radi kombinujú dobré so zaujímavým. Moderne zmýšľajúci jedinci so zmyslom pre historicky overenú kvalitu a poctivosť. Ľudia s vlastným štýlom myslenia a dostatkom espritu, ktoré im nedovolia životne upadať. Osobne im veľmi fandím, som totiž jeden z nich.


Autor: Marek Varga, Foto: autor