Prvá dámaEQVKráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Suzuki Ignis 1,2 l Dualejet Hybrid 2WD CVT - Chutné!

Suzuki Ignis 1,2 l Dualejet Hybrid 2WD CVT - Chutné!

Je to ako minule. Stále rovnako milé, malé, ale i ďalšími inými predsudkami častované auto, ktoré som do testu dostal tentokrát v obmene 2WD a s novou prevodovkou CVT.


V princípe súhlasím so všetkým, čo som napísal pri prvom teste tohto radostného mestského autíčka. Vo všetkom s výnimkou pocitu, ktorý generuje iná prevodovka. Ten je nový a definoval by som ho asi ako spoločensky žiadaný. Rozumejme tomu tak, že dnes chceme viac komfortu, pohodlia, chceme sa pri riadení auta menej namáhať, dokonca menej rozmýšľať. Ideálnym by bolo, zadať príkaz, ustlať si vzadu na podanom vankúši a neriešiť. A možno si mnohí prajú, nech sa už konečne naplno rozbehne absolútna auto-nómia. 


Suzuki sa našťastie nevie úplne podriadiť najnovším trendom a stále si zachováva obyčajnú poctivosť. Pokiaľ hľadáte malé/veľké auto, s ktorým si chcete rozumieť, prípadne mu dať meno a nebyť jazdne totálne izolovaní, Ignis je stále k dispozícii už od 11.320 EUR. Testovaná top výbava GLX s automatom CVT stála 15.730 EUR + príplatok za metalízu 400 EUR. Tá moja sa volala Speedy Blue Metallic a hádajte, koľko farebných variantov ponúka Suzuki práve pre Ignis? V teste predtým, som písal 6, pretože to tak vtedy bolo. Dnes sa viete vybrať z 11 možností a pokojne doladiť svoje auto k šatníku aj kombináciou s čiernou strechou (Super Black Pearl).


Ako auto vyzerá, prípadne ako jeho vzhľad vnímate, je silne subjektívna záležitosť, takže túto úlohu prenechám fotografiám. Inak, v Suzuki mu fakt vravia SUV. Ako jazdí a ako na cestách funguje, veľmi rád opíšem v nasledujúcich odstavcoch. A ešte doplním, výbava GLX znamená, že s vami jazdia aj osobní asistenti. Nie tí, čo strážia váš kalendár stretnutí, ale tí, čo sa starajú, aby ste na stretnutie dorazili. Napríklad Dual Camera Brake Support (DCBS) sú vaše oči naviac, ktoré sledujú maskovaných chodcov, ktorí majú ambície skúšať váš postreh. 




4 valcový benzínový motor Dualjet s objemom 1,2l, výkonom 61 kW (83 k) je slabší ako ten v prvom teste (90 k), ale rozdiel som nijak extra nepociťoval. Agilitu auta som spoza iba výškovo nastaviteľného volantu vnímal prakticky rovnako, jediné čo bolo zásadné iné, sa volalo CVT a spôsob akým sa auto s touto prevodovkou správalo. CVT prevodovka je do mesta lepším variantom. Možnosť neobťažovať sa radením je jednoducho vždy lepšia, pretože je to príjemné. Auto s ňou vie dostatočne zrýchliť, počas rutinného jazdenia nijak nevyrušuje. Škoda len, že zabíja charakter auta a úplne likviduje zvuk motora - lenže na to sa dnes už nehrá. 


Okrem toho si aktuálny Ignis nesie aj označnie hybrid, čo je super ako niečo marketingovo zvučné. Dokonca si na zastaralom displeji palubného počítača môžete zobraziť presuny energie, ale inak vo mne tento ekotrend nevyvolal žiaden nový pocit. Tento termín nezaujal ani ako faktor údajne nízkej spotreby - môj celkový priemer bol 5,9 litra benzínu na 100 kilometrov (prevažne mesto), čo považujem za super, ale možno by niekto v súvislosti so slovom hybrid, čakal menej.




Kolesá v rohoch karosérie znamenajú vtipné a okamžité zatáčanie, ideálne do uličiek starého mesta. Pohon, tentokrát iba prednej nápravy (2WD) pôsobil ľahko a 965 kg hmotnosti pre motor a ostatné pohonné ústrojenstvo, dohromady nič neznamenalo. Auto sa pohybovalo svižne a nenútene, nemal som pocit, že by nechcelo zrýchľovať (12,4s / 155km/h), zatáčať alebo brzdiť. Ignis ma lákal aj mimo spevnenej cesty a svetlá výška 180 mm nie je úplne márna. Poznajúc aj verziu 4x4 AllGrip, zbehol som na prašnú cestu plnú hupov a terénnych vĺn a … fajn.


Síce len 2WD, ale poľné, či lesné cesty na ktoré sa smie, mu vôbec nebudú cudzie. Driapať sa na horskú chatu po zasneženej zvážnici? To asi nepôjde, ale vybehnúť na ryby, vyvenčiť psa, vyšarkanovať deti na lúku, či zliezť na piknik až k jazeru, bude skvelé. Malý veľký Ignis poteší kompaktnosťou vonkajšku a rozmernosťou vnútra. Praktická stránka samozrejme funguje na úrovni priemernej inteligencie - nadávať Ignisu, že je malý (pretože je), v snahe narvať tam pol dediny a zásoby konzervárne Hlivana, pretože sa ide na Šíravu, je nevďačné a hlúpe. 




Suzuki Ignis je stále skvelé, malé auto so srdcom, ktoré je trochu zbytočne pumpované CVT. Na denné jazdenie je však automat lepší ako jeho manuálny (5MT) brat, určite by som si však vyberal štvorkolku, aby bolo, okrem iného užitočného, na prachu a tráve trochu zábavy. Mimochodom, po tráve sa nejazdí, po tráve sa smeje a môže k tomu pomôcť aj mechanická ručná brzda! A v tomto duchu na záver doplním názor na predné, malé štvorčekové smerovky, ktoré milo dopĺňajú detinský LED kukuč. Sú jednoducho, tak ako celé auto - chutné!



Autor: Marek Varga, foto: autor