INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Suzuki S-Cross Elegance 1,4 BoosterJet Hybrid Allgrip

Suzuki S-Cross Elegance 1,4 BoosterJet Hybrid Allgrip

Označenie Elegance znamená, že váš nový S-Cross je natlačený všetkým, čo sa do tohto modelu dá konfigurovať. Teda takmer všetkým. Pokiaľ totiž ku Elegance pridáte znamienko +, S-Cross sa stane hlučnejším a priehľadnejším. Dôvody sú prosté - centrálny reproduktor a panoramatická strecha s dvojitým posúvaním plus k výbave Elegance a 650€ mínus z rozpočtu. Tak ale, nezablbnete si s deťmi na rytmy tropical house s výhľadom na stromy?


Pre komplexný obraz o novom Suzuki S-Cross, si dovolím využiť rétoriku relácie ÁNO/NIE a doplniť jednotlivé body rozvitými postrehmi z praxe. Nuž teda, čujme:


Prvý vonkajší vizuálny dojem, kŕčovité NIE, ktoré však bolo vyvolané pokračujúcim historickým konfliktom pri posudzovaní invencie tvarov automobilov značky Suzuki. Dnešný S-Cross na druhý a ďalšie pohľady jednoznačne reprezentuje nový pohľad na súčasnosť. Osobne tam síce istý kŕč cítim, ale verný zákazník Suzuki týmto nadmerným šťahom hladkej svaloviny netrpí! Veľmi pekná je predná časť s LED svetlami a grafikou denného svietenia, ktorá spolu s maskou chladiča vyvoláva dojem skutočne moderného a nie zrovna lacného auta (testovaná špecifikácia v akcii 24.290€ s DPH).


Profilová dizajnová linka zostáva nekonfliktná a zadnej časti opäť dominujú LED svetlá s podobne tvorenou 3 bodovou grafikou. Tu si Suzuki opäť pripomeula časy minulé a dymovým, priehľadným plexi dala najavo, že si váži prácu tunerov 90tych rokov. Štítkami SX-4, S-Cross, Hybrid a AllGrip vytapetovanú časť pod pravým zadným svetlom, by som ihneď zrušil! Čisto z presvedčenia, že cirkus má svoje vlastné poslanie a ja ako majiteľ auta veľmi dobre viem, čo som si kúpil a nepotrebujem si to pripomínať miliardou nápisov.


Prvý pohľad do interiéru, pokrokové ÁNO je výraz tichej radosti, ktorý vraví, že Suzuki vôbec inovovalo a pridaním rozmerného displeja infotainmentu vytvorilo dojem multimodernej prepojiteľnosti elektroniky s človekom. Zátka zo šampusu práve letí ponad volant cez otvorené okno a indoor párty začína! Kritik by napísal, že dnes je to štandard, fanúšik Suzuki zajasá nad solídnym zoznamom elektronických asistentov a iných možných, moderných funkcií. A keďže nechcem zdržovať, poradím informovať sa na všetky vývojové vychytávky priamo u milých predajcov Suzuki.




Posed za volantom, prehľadné ÁNO. Úchop volantu ÁNO a len potvrdzujem, že vidieť je výborne. S-Cross si zachováva svoj offroadový naturel a jednou zo základných vecí v teréne, je vidieť kam leziem. Volant sa po dotyku opýta, či máš dosť rokov na jeho držanie a doplní aj pár tlačítok pre ovládanie hudby a adaptívneho tempomatu. Riadenie ÁNO a vcelku konkrétne vodičovi komunikuje, čo sa deje na asfalte. 


Sila a ťah motora NIE. Zvuk motora poctivé ÁNO. Rozmiestnenie pedálov, klavírne ÁNO. Tieto veci úzko súvisia s jazdou samotnou a 1,4 litrový benzínovo-elektrický motor s výkonom 129 k sa síce nepo..rie z toho, že nutne potrebuješ obehnúť frajera v bavoráku, dôraz skôr položí na dobrý zvuk motora v otáčkach a uľahčenú prácu nôh s vhodne uloženými pedálmi. Radenie manuálnej prevodovky, prísne ÁNO len potvrdzuje, že S-Cross je stále poctivé Suzuki, dnes s krajšími šatami.




Podvozok ÁNO. AllGrip 4x4, spoľahlivé ÁNO a moje tvrdenie, že toto sú tie najpravdivejšie a najpresnejšie odpovede, aké by som pri týchto komponentoch nového S-Cross potreboval počuť alebo čítať. Elektronické stabilizačné systémy NIE z pohľadu chlapskej detinskej roztopaše, ale na strane bezpečnosti a sústredenej pozornosti na silné korekcie bezbrehej radosti vodiča, silne funkčné ÁNO. Sústavu lineárnej radosti vedia odstaviť brzdy, ktoré ako býva dobrým zvykom, automobil spomalia. Pokiaľ ste v kopci a serpentínach, sklamanie z nutného opätovného rozbehu vie byť pozorovateľné. Malá rada - brzdite len mierne, spoľahnite sa na 4x4 a podržte mu plyn - pokiaľ by to nevyšlo, hoďte to na Fica.


Nový S-Cross jazdí stále veľmi zodpovedne a celkové užívanie auta prináša známy pocit spoľahlivosti, ktorý osobne považujem pre spokojné a hlavne bezpečné jazdenie za veľmi dôležitý. Toto auto nevnímam ako kráľa outfitov ani technologického lídra, ale oceňujem jeho vnútornú krásu!



Autor:Marek Varga, Foto: autor