Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Suzuki SX4 S-Cross 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid - Svoja!

Suzuki SX4 S-Cross 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid - Svoja!

Od 18.330€ s rešpektom k prírode. Tak znie slogan na stránkach Suzuki, konkrétne pre nový model SX4 S-Cross Hybrid. Je taká doba, sú také trendy, teda, prečo nie? Mňa osobne však Suzuki zaujíma, nie kvôli marketingovým textom v reklamných propozíciach, ktoré sú v princípe všade totožné, dobu kopírujúce zvolania pre mainstreamového zákazníka, ale pre jej podanie jednoduchosti jazdenia.


Odkedy Suzuki testujem, vždy ma nadchlo podanie funkčnosti samotnej mechaniky a atmosféra počas riadenia. A myslím si, že napriek prvotnej reklamnej masáži, si Suzuki získa srdce zákazníka (neskôr už majiteľa) až po niekoľkých tisíc kilometroch. Je teda správne, že existujú všetky tie popisy o nezameniteľnom štýle, o nových dobrodružstvách, či citeľnom charaktere modernosti v interiéri. Sú totiž dôležité pre to, aby zákazníka pritiahli.


SX4 S-Cross dnes vyzerá, pri pohľade spredu, svalnatejšie. Je to vďaka silne offroadovo vyzerajúcej maske chladiča i členitej kapote. Vo farbe Canyon Brown Metallic je naozaj akoby vyšla z Grand Canyonu, v zelenej prírode je však veľmi pekne kontrastná. Bočná línia prezradí len toľko, že väčšie 17” disky výbavy Elegance sú rozhodne krajšie ako účelové 16-ky. Zadné partie nesú hrdé odznačiky s nápismi AllGrip a Hybrid, to aby sme nadobudli presvedčenie, že prejde všade a ešte k tomu, s vyššie spomenutým, rešpektom k prírode.


Interiér je síce prezentovaný ako odkaz z budúcnosti, ale vo svete konkurencie, je to skôr príjemne vyhotovený pozdrav z neolitu. Pripúšťam však, že existuje skupina ľudí, ktorá práve tieto tvary, materiály a architektúru považuje za moderné. Podľa mňa je týchto ľudí málo, ale je oveľa viac tých, ktorým záleží ako Suzuki jazdí. Ako sa cítia za volantom a ako dobre im padne pocit, že toto auto spoľahlivo vydrží. 




Narovinu - vnútro automobilov Suzuki, S-Cross nevynímajúc, je príjemné. Nie je to žiaden zločin, je to bežné, hospodárne pôsobiace auto, ktoré má všetky potrebné, bezpečnostné i moderné náležitosti. Moja testovačka vo vyššej výbave Elegance zahŕňa už vrece airbagov, úchyty detských sedačiek isofix, systémy kontroly brzdenia ABS+EBD, systém stabilzácie ESP, radarovú podporu brzdenia, ak ste nevšímaví, systém pre rozjazd do kopca, kontrolu tlaku v pneumatikách TMPS, parkovaciu kameru, cúvacie senzory, EASS (start/stop systém) a samozrejme dnes tak pertraktovaný hybridný systém pohonuSHVS 48V


Zapísal by som ďalšiu stranu vymenovaním toho, čo všetko dnes už Suzuki má. Aké funkcie, aké možnosti. Zhruba všetko, čo ponúkajú ostatní v menej, či viac vyladenej forme. A je už len otázkou vlastných preferencií, či dáme prednosť supermodernému infotainmentu u konkurencie alebo naozaj príjemnému podaniu jazdy, ktorá neruší, ale zároveň neizoluje vodiča od diana za oknami.




Menší, benzínový motor 1,4 BoosterJet Hybrid je … je tam. Pocitovo by som pokojne prijal nejakú 6 valcovú hordu, pretože mám dojem, že podvozok a riadenie sú daleko pred možnosťami samotného motora., ale 95 kW (129 k) rozhodne nie je málo. Po prepnutí do režimu Sport sa SX4-ka preberie a pohon 4x4 AllGrip začína dávať zmysel aj na pevnom povrchu. Svetlá výška 180 mm dáva príležitosť pre rezké tempo aj na povrchoch s vysokou dávkou prekvapení alebo zábavy (rozumej nespevnených/premenlivých), podľa toho ako to vnímate. S-Cross je relatívne krátky (rýchlo sa zvrtne), takže posielať ho na šotoline, hline, štrku, tráve, či piesku do šmykov s vypnutým ESP, je niekedy na volantom polámené palce, … ale prečo by to zas niekto robil však? 


Spotreba benzínu je podobná udávaným 6,2 litra na 100 km a dá sa aj menej, pokiaľ nemáte potrebu “skracovať si” (+10 km) cestu domov cez vinohrady alebo pole alebo máte nutkanie prísť domov spoza toho kopca, odkiaľ ste minule videli vyliezať LKT. Dobrý pocit z riadenia Suzuki jednoducho zostáva a marketing na to nemusí vymýšľať slogany. čo však musí, je zaujať ľudí na internete, na papieri a hlavne, .. v cenníku. 24.200€ + 430€ príplatok za metalízu chce kvetnatejší opis ako len infomráciu, že toto auto dobre jazdí. 




Sme ľudia. Premýšľajúce bytosti. Niekedy až príliš premýšľajúce. A keďže si hlavičky zaťažujeme, mnohokrát naozaj čudnými záležitosťami, zabúdame byť svoji. Obyčajní a prítomní. Aj preto má marketing prácu. Pretože my ľudia mysliaci potrebujeme farebnejšiu realitu. Viac presvedčenia, že je to super, cool a in. A tak trochu prestávame vnímať krásu jednoduchosti. Suzuki SX4 S-Cross Hybrid ju má, pretože je stále svoja!



Autor: Marek Varga, Foto: autor