Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG – Cylinder a montérky

Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG – Cylinder a montérky

Nová generácia modelu Caddy mi robila spoločnosť bezprostredne po niekoľkodňovom teste novej triedy S od Mercedesu a hoci to na prvý pohľad nie je zrejmé, obidve autá toho majú veľa spoločného. 

Môžeme začať od cenníkovej ceny testovaného modelu. Suma viac ako 42 tisíc EUR za Volkswagen Caddy 5 Style v bohatej výbave na prvé počutie vyrazí dych rovnako ako cena triedy S za viac ako 176 tisíc EUR. Môžete prekvapene zdvíhať obočie, aj za takúto cenu si obidve autá svojich kupcov nájdu a predovšetkým, v oboch prípadoch importér predviedol rozsiahle možnosti príplatkovej výbavy. 

Okrem zdanlivo vysokej ceny majú nový Caddy a trieda S spoločnú aj filozofiu digitalizácie interiéru, vysokú mieru konektivity a dostupnosť takých prvkov výbavy, ktoré nemajú vo svojom segmente konkurenciu, pre Caddy sú to napríklad LED svetlomety vpredu a aj vzadu.

Volkswagen Caddy piatej generácie je postavený na podvozkovej platforme MQB Evo, ktorá má vzadu namiesto listových pier pružiny a panhardskú tyč. Nový podvozok znamená citeľne viac komfortu a lepšie jazdné vlastnosti, predovšetkým pri malom zaťažení vozidla. Nevýhodou novej zadnej nápravy je nižšia užitočná hmotnosť, podľa modelu je rozdiel aj viac ako 250 kilogramov v neprospech novej generácie. Nemusí to vadiť v prípade rodinného využitia nášho prevedenia (MPV), na ťažkú prácu je však užitočná hmotnosť v rozsahu od 535 do 375 kilogramov relatívne skromná. Naopak, obrovským tromfom Caddy je batožinový priestor, jeho základný objem po hornú hranu zadných sedadiel v päťmiestnom usporiadaní je 1.213 litrov, pri sedemmiestnom usporiadaní je to skromných 191 litrov a pri vybratí zadných radov sedadiel je to vynikajúcich 2.556 litrov. Takúto prepravnú kapacitu netromfne žiadny kombík. A ak potrebujete ešte viac miesta, hoci na dve europalety, k dispozícii je model Caddy Maxi.       



Výhodou novej platformy je aj množstvo nových asistenčných systémov, celkom je ich devätnásť, z toho 5 úplne nových. Za všetky spomeniem Travel Assist, ktorý kombináciou funkcií zo systémov Lane Assist, adaptívneho tempomatu ACC a systému Side Assist a kapacitných senzorov volantu umožňuje adaptívne udržiavanie v jazdnom pruhu od rýchlosti 30 km/h až do maximálnej rýchlosti (v našom prípade do 186 km/h). Ak systém nedokáže dostatočne zistiť vodorovné dopravné značenie jazdných pruhov, dokáže udržiavať smer sledovaním vpredu idúceho vozidla. Pomocníkom pri ťahaní prívesov je systém Trailer Assist, ktorý pri manévrovaní s prívesným vozíkom automaticky ovláda riadenie. 

 
Nová generácia Caddy sa vyznačuje mimoriadne uhladeným dizajnom, ktorého proporcie ťažia aj z rázvoru predĺženého z 2.682 na 2.755 milimetrov. Výraznými dizajnovými prvkami je predný nárazník, zvislo orientované zadné svetlá a veľké sklo piatych dohora výklopných dverí. Škoda, že sklo nie je možné otvárať samostatne. Volkswagen, prosím zapracovať pri facelifte.



Interiér svojou architektúrou, digitálnym prístrojovým štítom a digitálnymi ovládačmi predstavuje vďaka veľkému množstvu odkladacích priestorov úžitkovú verziu modelu Golf ôsmej generácie. Výborné ErgoComfortné predné sedadlá so širokým rozsahom nastavenia, vrátane nastavenia dĺžky sedákov a skvelý multifunkčný volant patria osobnému autu, pôvodne úžitkový charakter auta prezrádza len nadpriemerne veľa priestoru nad hlavami cestujúcich. Predĺženie rázvoru prospelo aj cestujúcim v druhom rade.



Volkswagen Caddy 5 vo výbave Style je ekvivalentom triedy S medzi malými osobnými dodávkami a z hľadiska technológií je výborne pripravený na dlhé obdobie dopredu. Nenechajte sa odradiť zdanlivo vysokou cenou novinárskeho exempláru, pri triezvej práci s cenníkom zistíte, že Váš Caddy nemusí stáť príliš veľa. Predovšetkým rádio-navigačný systém Discover PRO s uhlopriečkou dotykového displeja až 10 palcov za príplatok 1.860,- EUR je snáď až príliš zbytočným luxusom.



Pod kapotou našej špičkovej verzie pracovala zatiaľ najvýkonnejšia dostupná motorizácia. Motor 2,0 TDI má výkon 122 koní v širokom rozsahu od 2.750 do 4.400 otáčok za minútu, hodnota maximálneho krútiaceho momentu 320 Nm je dostupná od 1.600 do 2.500 otáčok za minútu. Dynamické parametre zodpovedajú tým výkonovým, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá našej verzii prenášajúcej výkon na prednú nápravu prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG dostatočných 11,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 186 km/h. Spotreba sa počas chladného počasia pohybovala v priemeroch okolo 6 litrov nafty na 100 kilometrov.



Volkswagen Caddy je však viac ako rodinné MPV alebo malá dodávka, pre mnohých je to životný štýl a nezriedka aj objekt rôznych funkčných, či optických úprav. Svedčia o tom tisícky príspevkov v skupinách na sociálnych sieťach a zrazy fanúšikov na západ od našich hraníc. Praví fanúšikovia Volkswagenu Caddy ocenia výrazný technologický posun piatej generácie a tiež širokú ponuku verzií. Popri krátkej verzii je k dispozícii predĺžená verzia Caddy Maxi, ale aj Caddy kombi, Caddy Cargo a cestovateľské Caddy California. Neskôr pribudne aj verzia PanAmericana s pohonom všetkých kolies, ktorá nahradí model Alltrack.



Volkswagen Caddy je v našom prevedení MPV všestranným autom, ktoré cez deň pracuje v montérkach, večer si jeho majiteľ nasadí hoci aj cylinder do divadla a cez víkend si jeho prepravnú kapacitu užije celá rodina. 

Autor: Miro Vilím, Fotky: Jakub Čajko