INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Caravelle 2.0 TDi 4 Motion - Sťahovačka

Volkswagen Caravelle 2.0 TDi 4 Motion - Sťahovačka

Že si v zákrutách šmykľavej R1-ky môžem byť absolútne istý, som porozumel vo chvíli, keď sa do akcie pridala i zadná náprava. 4Motion na takejto dodávke je must have a kto vraví načo, veď jazdím iba tu, či tamto, bude raz nariekať, keď dorazí hentam stadeto. Nikdy nevieš, kedy budeš musieť vyviezť vrece zemiakov na Sliezsky dom.


To že auto v čiernej vyzerá ako kriminálna zásahovka, má na cestách svoje mocenské čaro. Nikto predsa nebude vytrubovať a riskovať, že mu NA KApotu vyskočí zakuklené komando. A preto môžete v absolútnom utajení, bez pozornosti investigatívnych médií previezť a rozloženú rotač … poschodovú posteľ.


7 plnohodnotných miest na sedenie síce pomenúva cestovný luxus, ale bráni rozmernému nákladu nájsť si svoju, okná nevybíjajúcu pozíciu. Výhodou nemeckej hravosti je možnosť, sedadlá v druhom i treťom rade preusporiadať, prípadne úplne vylúčiť z výletného programu, ktorého cieľom je naplniť jednu izbu na mieste K posteľami z miesta BB. Vďaka variabilite sedadiel bolo možné všetky zadné rady odstrániť úplne a vytvoriť priestor pre 3 plné posteľné rámy bez pílenia tak, že zostalo miesto na malú kuchyňu. 


Pracovisko za volantom je viac o pocitoch vodiča MHD ako zážitkoch Lewisa Hamiltona, ale pre túto formu prepravy, je to viac ako vítané. Skvelý rozhľad, dobrá ergonómia a zákruty za Tekovskými Nemcami, 4x4 a 150 úžitkových koní, prekvapili nejedného domorodého vypaľovača. Uznajte, držíte volant správne, sedíte správne, zákrutu na R1 režete pekne pod plynom a ste hrdý na podvozkové skúsenosti výrobcu, ktoré aplikoval do vášho eko-šport hatchbacku. A potom vás do rýchlej pravotočivej obíde zvonku veľká čierna hranolka tak ľahko, že zapochybujete o nutnosti vášho výskytu na cestách. Mier!


Nakládka prebehla super ľahko, priestoru bolo viac ako sme potrebovali, obrovský portál pod strechou zadných dverí, rozumej diera do kufra, simuloval pohľad speleológov tesne pred vstupom do práce. Perfektné stropné LED svietenie jednak dobre vyzerá a rovnako dobre svieti, čo silne pomohlo pri opätovnom, nočnom naskladnení všetkých sedadiel. Primárne ich správnom trafení do vyhovujúcich úchytov. Pokiaľ v tejto chvíli pracujete v jednej osobe, manipuláciu so sedadlami by som opísal ako … sofistikovné vzpieranie.




Veľmi pekne ďakujem Caravelle za jej pridruženú a veľmi uspokojivú pomoc. Na cestu som potreboval 400 km a po nej v nádrži zostalo ešte na ďalších 600, čo mi naznačuje, že dvojlitrové TDi-čko si vezme naozaj len to, čo potrebuje i napriek konsolidovanej rýchlosti na úrovni prepadovky ponáhľajúcej sa na zásah. Jazdná kultúra na bežných okresných cestách je príkladná, dynamika postačujúca, i keď si pri predchádzaní treba voliť väčšiu rezervu. Po celkovom, ďalšom zážitku s komplexnosťou týchto áut, mi zostáva úvaha na pivo, Caravelle alebo Multivan?



Autor: Marek Varga