VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Golf Alltrack 2,0 TSI 7DSG 4MOTION - Crew Car

Volkswagen Golf Alltrack 2,0 TSI 7DSG 4MOTION - Crew Car

V mojich osobných rebríčkoch posudzovania automobilov existuje jeden jediný, ktorý zahŕňa všetko a ktorý, v mojom svete, určuje najlepšie auto v tejto slnečnej sústave! Meno nemá! Jeho nominanti častokrát nevedia, že sú zaradení, nezískavajú žiadne ocenenia, žiadne glóbusy, červené body, krištáľové krídla ani žiadne spevavé vtáky. Každý rok je vždy len jeden víťaz! Nie sú druhé, či tretie miesta, žiadne body pre tých nižšie. Vždy je len jeden, ktorý berie všetko! 


Osobne som za tento rebríček svetovej kvality ohromne vďačný, pretože mi poskytuje odpoveď, na najsprofanovanejšiu otázku, ktorú môže ktokoľvek položiť človeku, čo testuje autá v predpoklade, že on odpovede pozná. Je to tak, poznám! Klaďte otázky prosím! A pokiaľ máte neurotické nutkanie sa opýtať, ktoré auto je podľa mňa najlepšie na svete, osvietene a jednoslovne odpovedám GOLF


So spriatelenými bytosťami som ochotný túto tézu ďalej rozoberať, pretože i samotný Volkswagen ponúka viacero najlepších áut na svete, rozumej viacero variantov modelu Golf. Jeden z nich sa dokonca Variant volá a ku klasickému Golfu pripája praktický batoh čnejúci cez zadnú nápravu a obsahujúci vzduchopriestor o objeme 611 litrov. A nech som, pre tento článok, úplne konkrétny, k vesmírnemu super topu sa pripojil Golf, ktorý sa stal najpraktickejším najlepším autom na svete - GOLF ALLTRACK.


Toto auto si zaslúžia naši ľudia! Tak by si mala povedať každá úspešná firma, prospešná organizácia, či aktívna komunita (už nikdy nie politická strana). Všetci, ktorí v práci odovzdávajú kus seba, robia svoj džob s láskou i presvedčením, by mali dostať služobný Golf Alltrack aka crew car! To je totiž auto, ktoré každého člena pracujúceho staffu, každého normálne mysliaceho jedinca bez pýchy a predsudkov utvrdí v tom, že je tým najlepším pre super výkon v jeho pracovnej činnosti! Kto sa chce hádať, dostane bicykel!




V šedej moonstone s čierno-šedým interiérom je ešte aj farebne geniálnym prostriedkom pre nulovanie externej i vnútrofiremnej závisti a zároveň pre najlepší dopad na zamestnanca. Ergonómia a praktické riešenia nemeckej prezieravosti si nikdy nevyslúžia radostné výskanie, ale čas jasne ukáže, čo vlastne potrebujeme?! Je to užívateľský komfort. Ten druh komfortu, ktorý považujeme za prirodzený a málokedy si ho dokážeme sústredene všímať. Je to rutina, ktorú Golf pozdvihol na prvé priečky ľudských podvedomých priorít.


Dizajn vnímam ako nikoho neurážajúci celok bez provokačných momentov. Alltrack má o 4,2 cm vyšší postoj, takže pôsobí robustnejšie ako štíhly a nižší Variant. Vďaka tomu nemám strach vojsť aj mimo spevnenú cestu a nijak extra nespomaliť. Praktickosť karosérie kombi predčí jej vizuál, akonáhle pocítite využitie priestoru, stane sa pre vás kombi doslova krásnym. 




2 litrový benzín s výkonom 190 koní a pohonom všetkých kolies 4MOTION presne triafa, napríklad kameramanov motoristických novinárov, ktorí počas nakrúcania dynamických sekvencií musia meniť lokácie a striehnuť s objektívom na prichádzajúcich jazdcov. Technicky, musia byť rýchlejší ako všetci ostatní a 190 koní spojených cez 7 stupňovú dvojspojku DSG im to umožňuje. 


Viem, že ten motor má pekný, nemodulovaný zvuk a prevodoka radí tak rýchlo, že rýchlejšie nepotrebujete. Štvorkolka na môj vkus pripája zadnú nápravu trochu neskôr, ale cítiť to len v prípade, že sa snažíte, aby to robila čo najskôr. Rutinné, pracovné používanie žiadnu potrebu tohto typu neprináša. Riadenie je progresívne, platí čím viac tým viac a pocit z toho ako Alltrack zatáča je veľmi dobrý. Prispieva tomu i super posed za volantom, ktorý je v Golfe, vo všetkých ktoré som riadil, známy!




Adaptívny podvozok v režime Sport vyzúva zo sedadiel, ktorých komfort je fajn pre časté užívanie, ale pokiaľ chcete potrápiť miestnych gangstas v zákrutách, držte sa pevne volantu. V Komforte je to však vynikajúci antistres faktor, húpavé a mäkké plynutie premávkou je veľmi príjemné. Zaškrtnite si i dobré ozvučenie, ktoré pomáha navodiť atmosféru miesta, kam sa radi vraciate a rovnako dobré čalúnenie. Ak ste človek, ktorý v aute trávi veľa času, oceníte ono “škrabkanie za ušami” a budete spokojne vrnieť!


Cena je zrejmá. Za všetok ten poriadok na palube, užívateľský komfort, praktickosť i spoločensky prijateľný dizajn je potrebné zaplatiť. A pokiaľ by chcel niekto vravieť, že 43.470€ je cena astronomická, za ktorú môže mať 3 iné autá, tak áno môže. Teda choď a kúp si tri Dacie Duster, každú v inej farbe, aby si mal do krčmy, na víkend aj do práce! Alltrack je pre silných pragmatikov, ktorí však prvoplánovo neoperujú cenou. Alltrack ponúka hodnotu, za ktorú treba zaplatiť. Hodnotu, ktorú sám užívateľ ocení až časom! Pretože Volkswagen Golf Alltrack je ten najlepší - crew car!



Autor: Marek Varga, Foto: autor