INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen ID.3 Pro S Performance

Volkswagen ID.3 Pro S Performance

“Pokiaľ by sa v tejto karosérii dodával aj spaľovací motor, bral by som to!” Argumentácia typu, technicky je mi to jedno, veľmi sa mi páči ako auto vyzerá, ale potrebujem si nájsť výhovorku, pretože si ho kúpiť nechcem. Volkswagen totiž z nejakého dôvodu vyrobil plne elektrifikovaný model, ktorý … má byť plne elektrifikovaný. Nemá mať TDI ani TSI, turbo ani valce plné výbušnej zmesi. Má jazdiť potichu a bez emisií, preto je na mieste prijať, že tento produkt existuje a rozhodnúť sa, či sa mi žiada alebo nie. Jednoduché!


ID.3 vyzerá dobre. Moderne a ľahko i napriek fyzikálnej hmotnosti takmer 2 tony (1953 kg). A v zelenej metalíze olivine dark (+990€) aj s očividným ekoštýlom a dotykom budúcnosti. Ten zdôrazňujú aj 20” disky Sanya s pneumatikami so športovým profilom 215/45. Infantilný kukuč predného denného svietenia pripomína časy, keď si Elvis o seba búchal kolená, naopak tie vzadu predstavujú časy budúce. Všetky svietiace body nesú skratku LED a pokiaľ sa zotmie, spredu sa hlásia adaptívne Matrixy IQ. LIGHT s prisvecovaním do zákrut a zozadu, popri červenej blikajú dynamické smerovky.


ID.3 ka je najkrajšia z profilu, kde dynamizuje predstavu športového hatchbacku blízkej budúcnosti. Krátke previsy karosérie, široký postoj, žralok na streche a perfektne klenutá linka kabíny, plynule prechádzajúca do zadného spojleru, dodáva autu vizuálny šmrnc a dynamické očakávania. Čierne kombinácie s lesklou strechou a dverami kufra, pozdĺžna ozdobná lišta Silver, nasávacie otvory v prednom nárazníku, či zadný difúzor podčiarkujú, že celková cena 55.890€ nie je zrovna pre ľudí, ktorí sa boja refixácie hypotéky. 


Vo vnútri vládne šedá dusty dark, čierna soul a silný minimalizmus v čalúnení ArtVelours Eko. Eko inak! Bledý spodok a čierny strop kontrastujú v podobenstve zasneženej krajiny počas zamračenej noci, pretože tú jasnú s hviezdami už obsadil Rolls. Skvelo sa držiaci volant dominuje voľným plochám s minimom tlačítiek a maximom displejov. Najnovší soft infotainmentu ID 3.5 reaguje na dotyk rýchlo, menu je prehľadné a farebné podľa preferovanej orientácie, či nálady. Mini displej pred volantom zamestnáva oči vodiča minimálne, jasnejšie sa javí premietanie na sklo v pozícii Head-up displeja s navigáciou s rozšírenou realitou.




Za 870€ naviac máš PBA Interior Paket, ktorý združuje všetko čo nepotrebuješ, do momentu, pokým vyskúšaš a ... nutne potrebuješ. Elektricky nastaviteľné sedadlá ergoActive s pamäťou, vyhrievaním a masážou, ekologické poťahy sedadiel a časti dverí a svetelný ambient s 30 farbami. V testovanej top verzii sa o teba postará najvyššia výbava el. asistentov, takže parkovať a lízať steny starých domov v centre, budú už senzory a kamera. Za ďalších 1050€ máš tepelné čerpadlo, ktoré využíva odpadové teplo od komponentov pohonu auta a snaží sa tým optimalizovať dojazd a pomôcť so znížením spotreby pri kúrení. 


Samotné ovládanie auta je veľmi autentické, ID.3 ka nejaví žiadne náznaky vzdoru alebo problémov agility. Okamžité reakcie 204 k motora, podporené silou 310 Nm na zadnej náprave, pohybujú autom v mestských reáliách sebavedomo a rýchlo. Z nuly na sto vybehne za 7,9 s a pokutu na mestskom obchvate môžeš naháňať maximálkou 160 km/h.  A to všetko s 503 kg, 82 kWh batériou. Tú si vieš nabiť max. výkonom 170 kW až na palubným počítačom zobrazený celkový dojazd 520 km.




Spomínaná mestská a prímestská dynamika je ukážková a veľmi príjemná. Pokiaľ by si chcel z auta vymačkať rýdzo športový adrenalín, musíš presadnúť do niečoho iného. Fyzika na konci dňa funguje správne. 2 tony materiálu majú na tenkých pneumatikách s priľnavosťou nazvanou AirStop svoje limity, čo však pri prudkej zmene smeru alebo ubratí  plynu v zákrute, prináša pôsobivý pretáčavý efekt. Ten neskôr bezpečne skrotí systém kontroly stabilizácie a pripomenie, že na surovú zábavu treba staré tepláky. A aby ti nebolo clivo, nalož ešte 3 kamarátov a 385 l batožiny, aby si mal na cestách čo a s kým.


Volkswagen ID.3 je ako produkt moc fajn. S prívlastkom Pro znie ešte lepšie a S Performance tomu dá energetický punch. Druhé alebo lepšie, tretie auto do solventnej rodiny v počiatočnej snahe zaradiť sa do eko zmýšľajúcej spoločnosti s progresívnym videním novej mobilnej alternatívy.



Autor: Marek Varga