Alfa samicaVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / Auto/Moto / LifeStyle / BMW M3-GTR (E46) od Petersport

BMW M3-GTR (E46) od Petersport

Už pri prvej, terénno-prospešnej spolupráci s fy Petersport, akcia sa niesla pod krycím menom Afrika, som zrejme porozumel správne, že okrem funkčných vecí sa títo ľudia snažia aj to, aby finálny balík nejak vyzeral. A skutočnú a overiteľnú schopnosť spojiť funkčnosť s dizajnom, osobne považujem za najsilnejší motív pre … vlastnenie niečoho jedinečného. Pokiaľ by vznikli nejaké predsudky o tom, že ide iba o dizajn a vyzerať nie je všetko, tento projekt potvrdzuje opak.


BMW M3-GTR od Petersport je k dispozícii a plne pripravené na jazdy na okruhoch, pokojne pretekoch VLN, prípadne len tak pre radosť, či do zbierky. Pokiaľ sa o tento voz rozhodnete prejaviť záujem, spravte tak na adrese info@petersport.sk a okrem samotného auta môžete získať aj plnú pretekársku starostlivosť, poradenstvo i samotný pretekársky kaučing jeden na jedného. 




Plná technická špecifikácia


REBUILDED, MODIFIED and INDIVIDUALLY PAINTED by Petersport 

 

AERODYNAMIKA
Karbónová kapota s GTR otvormi a široký wide-body kit dostal update aerodynamiky hlavne na podlahe, ktorá je kompletne zakapotovaná uhlíkovým vláknom. Tzv. Full Carbon Floor Cover spolu s masívnym difúzorom pomáha formulovému efektu, prítlaku a celkovej aerodynamike. Obrovský zadný spojler je poslednou evolúciou krídla pre vozidla triedy GTR. (-8kg) Zadná karbónová kapota je vyrobená v dizajne CSL. Karbónová strecha je dnes už samozrejmost?ou. 

 

Xenónové svetlá sú vyvinuté s väc?šími parabolami do dial?ky pre vytrvalostné závody VLN resp. VLC alebo Le Mans. Výhodou je, že nepribudne navyše rampa s prídavnými svetlometmi a tým aj d?alšia váha a prípadný c?as montáže. 


 

MOTOR
Objem motoru bol prevr?taný na 3.400ccm a výkon úpravený na 430PS. O management sa stará programovatel?ná riadiaca jednotka motora BMW Motorsport x BOSCH 6A. Airbox dostal karbónové vysokovýkonné nasávanie, ktoré zabezpec?uje prístup studeného vzduchu. Cez závodné výfukové zvody obalené do termo pásky vychádzajú horúce plyny cez 73mm nerezový výfukový systém. Koncovky výfuku majú priemer 2x 86mm. Ako „option“ sú vyberatel?né WRC katalyzátory, ktoré kompenzujú príliv Eco-Hybrid vozidiel (posúvadiel) a emisné kvóty. 

 

PALIVOVÝ SYSTÉM
Celý palivový systém bol premiestnený na úroven? zadnej nápravy kvôli lepšiemu t?ažisku.
Bezpec?nostná nádrž ATL bola minimalizovaná na 45L (-3kg) pre šprintové závody na 12 až 13 kôl.Veko nádrže je integrované do PZ okna pre c?o najkratšiu dráhu hadice do nádrže.

  
PREVODOVKA
6.stupn?ová, sekvenc?ná prevodovka DRENTH 400 s max. krútiacim momentom 400Nm a chladiacim systémom.  

 

DIFERENCIÁL
Drexler Slip Limited Diferencial so stálym prevodom 1:4,10 a s externým chladiacim systémom.  

 

PODVOZOK
Všetky ramená sú samozrejme uložené v duralových uniballoch. BMW M3-GTR je vybavené ako všetky závodné vozidlá z dielne Petersport špic?kovými 4-cestnými tlmic?mi 4-WAY INTRAX SUSPENSION BLACK TITAN s titánovými piestnicami a externými rezervoármi vyrobené na zákazku. 

  
DISKY a PNEUMATIKY
9x18“ a 10x18“ palcové 3.dielne disky BBS Motorsport E87 s magnéziovými centrálnymi maticami. Pneumatiky slick zn. Michelin. Predná náprava je obutá v rozmere 285cm a zadná napráva sa chváli pneumatikami o šírke až 305mm!  

 

BRZDOVÝ SYSTÉM
Brzdový systém je s „klasickými“ ocel?ovými kotúc?mi o rozmere 380mm vpredu a 320mm vzadu, 6. a 4.-piestikovymi brzdic?mi renomovanej firmy AP Racing. Sériové pedále boli vymenené za závodné s možnost?ou nastavenia brzdného balansu.  

 

RIADENIE
Posiln?ovac? riadenia bol nahradený za elektrické servo. (-5,6kg) Okrem výkonu ušetril aj pár kilogramov navyše a s vozidlom sa tak l?ahšie môže manipulovat? bez naštartovaného motora. 

 
INTERIÉR
Bezpec?nostný rám ostal zachovaný – originál BMW Motorsport, Chassi No. 007. Interiér prešiel odtuc?n?ovacou kúrou a kompletnou renováciou. Každá zbytoc?ná priec?ka a držiak bol odstránený, prístrojová doska bola vymenená za celo-karbónovú (-3,5kg) a hasiaci systém LifeLine bol nahradený za hliníkový (-1kg). Okná ostali z LEXANu. Spart?ansky interiér dopl?n?a nový volant OMP Formula Quadro, závodné sedadlo anglickej výroby COBRA Sebring Pro, 6-bodové pasy OMP/HANS Systém a vysielac?ka KENWOOD pre spojenie s teamom. 

 

Špeciál tak schudol o cca. 80kg od pôvodného závodného vozidla a dostal sa tak pod 1.140kg, pri zachovaní všetkých nosných a bezpec?nostných prvkov. „A ešte stále mame par kilogramov rezervu.. záleží však od pretekov, kde a aké hmotnostné limity sú dovolené..“ 


 

EXTERIÉR
Závodný špeciál dostal individuálne lakovanie San Marino Blue Metallic z originál palety BMW Individual. Individualne lakovanie chráni vrstva sklo-keramiky zn. Modesta od firmy Beauty Car Detailing. Okrem l?ahkej údržby sklo-keramicky povrch zabezpec?uje aj aerodynamicky efekt – rýchle obtekanie vzduchu a vody po celom aute. Na dvere stac?í iba nalepit? štartovacie c?íslo a vyrazit? na okruhy a popasovat? sa s matadormi na Nordschleife alebo si urobit? radost? na BMW evente a auto zaparkovat? do vašej kolekcie.  


#petersportracingteam #peterportCollection #petersportArt 


Autor: Marek Varga, Zdroj: Petersport