Honda CMX 1100 Rebel DCT - Cruiser bez tetovania
10.490€ (9.490€ manuál) je takmer neodpustiteľná cena ze tento druh motocykla, pretože … si ho nedokážete (nekúpiť) odpustiť. Pokiaľ ste fanúšik značky a hľadáte niečo ako cruiser, v princípe nemáte na výber (nemôcť špekulovať je niekedy veľmi oslobodzujúce). A pokiaľ predsalen vyberiete ten jeden z jedného (prechovávam silný predpoklad, že po nástupe 1100-ky, Rebel 500 už nie je téma), som po intenzívnom testovacom týždni ochotný pripustiť, že nespravíte chybu!
Honda CMX 1100 Rebel DCT je motorka, ktorá vyzerá ako predtým a jazdí ako dnes s elektronickými funkciami (jazdné režimy, wheelie control, tempomat, kontrola trakcie), ktoré prídu potom - prídu ako pochopenie, že nemať ich, je nezmysel. Napriek tomu, po vyslovení termínu “automať” v nesprávnej spoločnosti, sa majitelia poctivých cruiserov otočili, poniektorí pľuli, iných napínalo. Vcelku prirodzený jav ortodoxných pivárov s tetovaním od krku po achilovku, ktorí nechcú rozumieť procesu motocyklového vývoja. Ale to je ich svet a je to úplne v poriadku.
Tetovaný síce nie som, ale na začiatku sa ma podobné predsudky dotýkali. Jazdenie po hlavnom meste a jeho okolí mi však prihrali mnohé zistenia, ktoré, paradoxne, idú po ruke práve automatickej prevodovke a vedú k porozumeniu jazdenia na motocykli, akým Rebel 1100 dnes je. Spomínané zistenia sú nasledujúce:
- to, že dizajn sa príliš nepodaril som prehodnotil potom, ako Honda vypustila informáciu o možných továrenských úpravách Sport a Bobber - tie sa podarili
- nie je určený pre priaznivcov amerických cruiserov, ktorým nemá úmysel konkurovať ani inak napádať ich pôvodnú myšlienku
- pôsobí ľahko, (233 kg DCT verzia, 223 kg manuál), rovnako ľahko sa ovláda a počas testovania sa u mňa vyvinula predstava, že pokiaľ užívať motorku aj ako dopravný prostriedok na jazdenie, napr. do práce, Rebel 1100 s automatom by som volil určite radšej ako nahú CB1000R.
- veľmi user friendly - či už posedom (i keď je to trochu toaletná poloha), ovládaním ovládačov aj ovládaním samotnej motorky počas jazdy. Nestraší, neprovokuje, iba zodpovedne funguje
- rýchlosť 100 km/h tam máš ani nevieš (objem motora v kombinácii s rýchlym automatom robia svoje) a pokiaľ si práve v meste vedz, že je to ťažký ilegal
- veľmi dobre, aj na priamom Slnku, viditeľný displej, ktorý je ČB a nevyvoláva žiadne dizajnové výskanie
- Automatická dvojspojka DCT je natoľko zvyknuteľná, až sa stane prirodzenou a tvrdo atakuje komfortné centrum mozgu otázkou, či sa neoplatí viac ako manuál? (+1000€). Vnímam ju však ako čudný moderný kontrast s inak klasicky ladeným cruiserom
- v jazdnom režime Sport sa dostavuje prekvapenie od skutočne agresívneho punch-u pri plnom plyne, cez tvrdé kopanie prevodovky pri podraďovaní až po surové fungovania bŕzd, … ehm, teda v porovnaní s tým, že vám režimy Standard a Rain majú snahu potvrdiť, že všetko sa deje hladko a jemne
- zvuk výfuku a prejav motora sú v Sporte skutočne pôsobivé, z relatívne pokojnej Hondy sa na ten čas, pokým obrúsite stupačky na serpentínach, naozaj stane Rebel
- automatická prevodovka je všimuteľná a pokiaľ chcete ísť naozaj svižne, dáva jazde, prepytujem, pretekársku šťavu
- brzdy (330 mm, 4 piest / 256 mm, 2 piest / 2 kanálové ABS) sa najskôr javili silne ok, až surovo (brzdiť je potrebné oboma), ale nakoniec som našiel ich kondičný vrchol, hlavne jazdou dolu kopcom
- samotný podvozok je akurát komfortný aj na vulgárnu Bratislavu, ale na kopci sa už trochu vlnil a keď som pritlačil, hlásila sa aj kontrola trakcie (HSTC)
- vďaka nízkemu ťažisku, dobrému prehľadu a naozaj kamarátskemu prístupu motorky sa odhodlanie vchádzať do zákrut svižne, až po škrtanie stupačiek, dostaví relatívne rýchlo
Tieto zistenia ma vedú k presvedčeniu, že pokiaľ hľadáte masívny, železný, poctivý a trochu neohrabaný cruiser, s ktorým treba počas jazdy zabojovať, aby ste sa domov vracali narobení a šťastní, vyrazte do iného “šaurúmu”. Pokiaľ chcete skvelú a bezstarostnú motorku, páči sa vám retro cruiser štýl, nová technika a dostupná ekonomika, zároveň fandíte peknému zvuku mohutného dvojvalca, bohate vám stačí 87 koní a 98 Nm (verte že stačí), a reálne nepotrebujete pre pocit personálneho tuningu a výnimočnosti žiadne tetovanie, je Honda CMX1100 Rebel s prevodovkou DCT vynikajúca voľba.
Autor: Marek Varga, Foto: autor