INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Honda CMX 1100 Rebel DCT - Cruiser bez tetovania

Honda CMX 1100 Rebel DCT - Cruiser bez tetovania

10.490€ (9.490€ manuál) je takmer neodpustiteľná cena ze tento druh motocykla, pretože … si ho nedokážete (nekúpiť) odpustiť. Pokiaľ ste fanúšik značky a hľadáte niečo ako cruiser, v princípe nemáte na výber (nemôcť špekulovať je niekedy veľmi oslobodzujúce). A pokiaľ predsalen vyberiete ten jeden z jedného (prechovávam silný predpoklad, že po nástupe 1100-ky, Rebel 500 už nie je téma), som po intenzívnom testovacom týždni ochotný pripustiť, že nespravíte chybu!


Honda CMX 1100 Rebel DCT je motorka, ktorá vyzerá ako predtým a jazdí ako dnes s elektronickými funkciami (jazdné režimy, wheelie control, tempomat, kontrola trakcie),  ktoré prídu potom - prídu ako pochopenie, že nemať ich, je nezmysel. Napriek tomu, po vyslovení termínu “automať” v nesprávnej spoločnosti, sa majitelia poctivých cruiserov otočili, poniektorí pľuli, iných napínalo. Vcelku prirodzený jav ortodoxných pivárov s tetovaním od krku po achilovku, ktorí nechcú rozumieť procesu motocyklového vývoja. Ale to je ich svet a je to úplne v poriadku.


Tetovaný síce nie som, ale na začiatku sa ma podobné predsudky dotýkali. Jazdenie po hlavnom meste a jeho okolí mi však prihrali mnohé zistenia, ktoré, paradoxne, idú po ruke práve automatickej prevodovke a vedú k porozumeniu jazdenia na motocykli, akým Rebel 1100 dnes je. Spomínané zistenia sú nasledujúce:






  1. to, že dizajn sa príliš nepodaril som prehodnotil potom, ako Honda vypustila informáciu o možných továrenských úpravách Sport a Bobber - tie sa podarili
  2. nie je určený pre priaznivcov amerických cruiserov, ktorým nemá úmysel konkurovať ani inak napádať ich pôvodnú myšlienku
  3. pôsobí ľahko, (233 kg DCT verzia, 223 kg manuál), rovnako ľahko sa ovláda a počas testovania sa u mňa vyvinula predstava, že pokiaľ užívať motorku aj ako dopravný prostriedok na jazdenie, napr. do práce, Rebel 1100 s automatom by som volil určite radšej ako nahú CB1000R.
  4. veľmi user friendly - či už posedom (i keď je to trochu toaletná poloha), ovládaním ovládačov aj ovládaním samotnej motorky počas jazdy. Nestraší, neprovokuje, iba zodpovedne funguje
  5. rýchlosť 100 km/h tam máš ani nevieš (objem motora v kombinácii s rýchlym automatom robia svoje) a pokiaľ si práve v meste vedz, že je to ťažký ilegal
  6. veľmi dobre, aj na priamom Slnku, viditeľný displej, ktorý je ČB a nevyvoláva žiadne dizajnové výskanie
  7. Automatická dvojspojka DCT je natoľko zvyknuteľná, až sa stane prirodzenou a tvrdo atakuje komfortné centrum mozgu otázkou, či sa neoplatí viac ako manuál? (+1000€). Vnímam ju však ako čudný moderný kontrast s inak klasicky ladeným cruiserom
  8. v jazdnom režime Sport sa dostavuje prekvapenie od skutočne agresívneho punch-u pri plnom plyne, cez tvrdé kopanie prevodovky pri podraďovaní až po surové fungovania bŕzd, … ehm, teda v porovnaní s tým, že vám režimy Standard a Rain majú snahu potvrdiť, že všetko sa deje hladko a jemne
    1.  



  • zvuk výfuku a prejav motora sú v Sporte skutočne pôsobivé, z relatívne pokojnej Hondy sa na ten čas, pokým obrúsite stupačky na serpentínach, naozaj stane Rebel
  • automatická prevodovka je všimuteľná a pokiaľ chcete ísť naozaj svižne, dáva jazde, prepytujem, pretekársku šťavu
  • brzdy (330 mm, 4 piest / 256 mm, 2 piest / 2 kanálové ABS) sa najskôr javili silne ok, až surovo (brzdiť je potrebné oboma), ale nakoniec som našiel ich kondičný vrchol, hlavne jazdou dolu kopcom
  • samotný podvozok je akurát komfortný aj na vulgárnu Bratislavu, ale na kopci sa už trochu vlnil a keď som pritlačil, hlásila sa aj kontrola trakcie (HSTC)
  • vďaka nízkemu ťažisku, dobrému prehľadu a naozaj kamarátskemu prístupu motorky sa odhodlanie vchádzať do zákrut svižne, až po škrtanie stupačiek, dostaví relatívne rýchlo
    •  



Tieto zistenia ma vedú k presvedčeniu, že pokiaľ hľadáte masívny, železný, poctivý a trochu neohrabaný cruiser, s ktorým treba počas jazdy zabojovať, aby ste sa domov vracali narobení a šťastní, vyrazte do iného “šaurúmu”. Pokiaľ chcete skvelú a bezstarostnú motorku, páči sa vám retro cruiser štýl, nová technika a dostupná ekonomika, zároveň fandíte peknému zvuku mohutného dvojvalca, bohate vám stačí 87 koní a 98 Nm (verte že stačí), a reálne nepotrebujete pre pocit personálneho tuningu a výnimočnosti žiadne tetovanie, je Honda CMX1100 Rebel s prevodovkou DCT vynikajúca voľba.



Autor: Marek Varga, Foto: autor