Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Honda Gold Wing Tour DCT GL1800 2021 - Featuring

Honda Gold Wing Tour DCT GL1800 2021 - Featuring

“Stelesnené pohodlie - kto chce jazdecké emócie a striekajúci adrenalín? Tu sa obzerá krajina a masírujú stehná spolujazdkyne”. Kľúčové vyjadrenie pre to, aby sme porozumeli, prečo chceme motorku tohto typu. A čo spraviť pre to, aby sme porozumeli, prečo chceme zo spektra cruiserov práve Hondu Gold Wing? Dobrá otázka!


Čo všetko má Gold Wing v základe (Gold Wing DCT 26.590€), čo všetko mať môže aj mimo neho (Komfort sada Deluxe za 2.590€) alebo ako poľahky zamávať 30 tisícovej hranici smerom ku 40-ke (Gold Wing Tour DCT & Airbag 34.590€) sú otázky pre pekne namaľované katalógy, pútavé internetové prostredie alebo vkusne učesaných predajcov motocyklov Honda. Zdrojov informácii o technike, príslušenstve, servise, toho v predajniach Honda nájdete určite mnoho a ochotný personál vám venuje, pokojne celý svoj pracovný čas.


Mojou úlohou je menej študovať príbalové letáky, ale jazdiť a empiricky zachytávať stavy na cestách, necestách, ktoré by mohli byť rozhodujúcim faktorom pre vašu kúpu. Vnímam ako zodpovedné, poskytnúť informáciu človeku hľadajúcemu malý, ľahký obratný motocykel schopný zvládnuť ľahký terén, zmestiaci sa do panelákovej pivnice a neprekračujúci hranicu mesta, aby to premyslel a nesadal na Gold Wing. Moja opisná osnova pre novú Hondu Gold Wing vyzerá preto takto:




  • menší a ľahší nutne neznamená rovnajúci sa 300 kubíkovej kroske - nový GW je stále kráľovská Honda s rozmermi a hmotnosťou malého lietadla. Napriek tomu sa s ňou naozaj dobre manévruje a jej ovládanie pôsobí prekvapivo ľahko


  • vyššia nosnosť nemusí indikovať tlstejších pasažierov, ale viac batožiny - napr. objem zadného kufra vzrástol na 61 litrov a znesie i dve integrálne prilby ľudských rozmerov. Verzia Tour má celkový objem kufrov 121 litrov.


  • vylešená kvalita zvuku nie je popisne určená - neviem, či japonský básnik myslel audio kulisu alebo motor, či výfuk? V každom prípade, ulica vraví, že 6 valcový boxer s objemom 1833 cm3  a výkonom 93 kW (126 k) znie v režime SPORT až pretekársky ostro a aj to, že ho audio dokáže prehlušiť



  • nové sedadlá zo semišu a kože + kráľovské operadlo pre spolujazdca - ako vodiča ma tešilo, že sa mi fotograf neopieral genitáliami o chrbát a ako spolujazdec smiem charakterizovať iba “statické sedenie” - ako miesto pre transkontinentálne hovenie


  • jazdecké napätie zabezpečia dve zásuvky USB C a vaše Apple vám budú hrať cez CarPlay na 7” TFT displeji, hoci moja skúsenosť vraví, že vzájomná tolerancia systému GW a môjho iphonu bola na úrovni mrazenej tresky zo sídliskového mliečaku


  • tempomat je kráľ plynulosti aj vďaka elektronicky ovládanému plynu (Throttle by Wire, TBW), na diaľnici som mal chuť presadnúť na zadné sedadlo a nechať sa unášať krajinou



  • adaptívny, elektronicky riadený podvozok je v komforte (cestovný režim pre jedného pasažiera) príjemne húpavý, ale stále nepustí pneumatiky od asfaltu. Plnšia priateľka na zadnom sedadla bude “vyriešená” nastavením tuhosti pre náklad a jazdné režimy TOUR, SPORT, ECON a RAIN prispôsobia celkové ovládanie


  • ABS a duálny kombinovaný brzdový systém (D-CBS) vás pomyselne postaví na predné. GW brzdí ako nasraný domiešavač, zdanlivo, ale účinnosť na takýto stroj je vynikajúca


  • selektívne riadenie krútiaceho momentu (HSTC), po našom kontrola trakcie je milá funkcia, ktorá vám nedovolí hodiť kufre o zem, pretože krútiak 170 Nm dokáže zadnú 200 mm pneumatiku pretočiť aj pod hmotnosťou takmer 500 kg (vrátane posádky, prevádzková hmostnoť samotného stroja je 390 kg pre verziu Tour)



  • režim chôdze dopredu a dozadu je pomenovanie pre “jazdu na tlačítko”, inak prezývanú spiatočku - cúvanie do garáže v miernom brehu nikdy nebolo jednoduchšie


  • režim SPORT je iný ako všetky ostatné, ktoré sa z nejakého dôvodu podobajú, režim SPORT nový GW pomyselne odľahčí, spraví ho viac obratným, ešte presnejším a dodá mu kus, Hondou tak opisovanej radosti z dynamickej jazdy. 


Honda Gold Wing Tour s automatickou prevodovkou 7DCT, je dobrý cestovný motocykel. Bez debaty vyhovie väčšine jazdcov aj ľadviniek, vie vytvoriť nenútené jazdné prostredie, bez obáv z riadenia ťažkého stroja v jednej stope. Nový Gold Wing má dnes osloviť mladších, je modernejší a trendovejší. Akoby sa na ňom podieľalo viacero interpretov, vytvoriac jedno celistvé, príjemne funkčné dielo. GW sa ani dnes nestratí, dokonca ani pri prejazdoch mestom, hlavne pokiaľ jeho audio počuť už zo susednej križovatky. Lenže pozor, z jeho reproduktorov zrejme nebudete počuť tvrdý rock n roll, ale skôr Justina Biebera vo fíčuringu s Arianou Grande.



Autor: Marek Varga, Foto: Christián Varkonda