Indian Chief Dark Horse 2022 - Chlapské veci!
Na fotkách môže pôsobiť príliš nezávislo a vytvárať dojem, že toto Indiáni nejak nedotiahli. Že tam niečo chýba, že niekde dali málo, inam priveľa. Jednoducho, že nový Chief je “nedokončený” motocykel a vyjsť s tým medzi ľudí bude katastrofa. Faktom je, že katastrofa bola si to čo i len pomyslieť a každému, kto má podobný predsudok veľmi prajem, aby si na nového Chief-a sadol a nechal si, za tie blbé reči, utrhnúť riť!
Sadneš, chytíš riadidlá, kopneš tam jednotku, doslova, pretože zvuk radenia prevodových stupňov je ako mlátenie kladivom o nákovu, … ok, ako o nákovu potiahnutú zamatom, ale stále dostatočne úderné pre vytvorenie silného dojmu chlapskosti. Masívna páčka spojky je veľmi citlivá a presná, mašina sa pohýna ihneď a čisto, bez koktavých trapasov. Rovnako príjemné je prvotné manévrovanie, nízke sedenie poskytuje pocit stability a istoty - mimochodom, tak definujú život všetky ženy, tesne predtým ako ujdú s tetovaným motorkárom, z čoho zo zásady vyplýva, že kúpou Chief-a to viete efektívne spojiť.
Indian na svojich internetových stránkach bežne neuvádza údaj o výkone v konských silách, pretože o ten fakticky nejde. Okolo 90 koní na takmer 300 kg stroj je na papieri, v dnešnej honbe za výkonom, niečo ako postaviť sa na štartový rošt Moto GP s kolobežkou. Lenže toto je Amerika a tu sa hrá na to kto má väčší - fyzicky. Objem 1890 cm3 alebo 116 kubických inch-ov v dvoch valcoch mi vytváru obsesívnu predstavu žrania 2 takmer litrových ovocných jogurtov naraz dvoma lyžicami - neviem prečo jogurty, asi som v detstve pociťoval nedostatok.
Záťah nasranej lokomotívy plynúci z hodnoty 162 Nm takmer na každom prevodovom stupni 6 rýchlostnej manuálnej prevodovky, je presne to, čo vám v jazdnom režime Sport chce oskalpovať zadok a vytrhnúť motorku spod riti. Naozaj, prekvapenie nasledujúce po pár hodinovom jazdení v režime Štandard a následnom prepnutí na Sport je, … skalpujúce. Práca s plynom zrazu vyžaduje oveľa citlivejší prístup a pokiaľ budete mať snahu byť dominantní a hrubí, zadná 180-ka tanečne ukročí len preto, aby vám asfalt následne odhalil mozog.
Mňa osobne teší, že Chief funguje tak, ako Indiáni vravia verejne - že spája klasiku so súčasnosťou a dáva jazdcovi pocítiť, ako sa riadili motorky kedysi. Ale k tomu všetkému pribalí dostatok dôvery a istoty, aby sa vedel zviezť aj začiatočník. Pretože Chief a jeho vzduchom chladený Thunderstroke 116 je hlavne o pohode, o cruisovaní krajinou a vychutnávaní si záťahu masívneho dvojvalca. Okrem toho sú nohy viac pod sebou a jazdec tak má vyššiu mieru kontroly, vďaka čomu sa uplatní aj režim Sport v duchu významu slova samotného.
Pri radení alebo brzdení zadnou brzdou, som si pár krát pätami privrel stupačky, čo ma viedlo k poznaniu, že sú … ohybné! Na druhú stranu, to že sa stupačky zatvárajú oceníte pri tomto type motocykla hlavne v momente, ako ich počas jazdy oprete o asfalt. Nakláňať Chiefa si totiž zvyknete veľmi rýchlo a istota prameniaca z nízkeho posedu (662 mm) vám umožní v zákrute sem tam hodiť iskričku. Rukoväť plynu má malú, nazvime to nástupnú polohu, prvé milimetre sa nedeje nič a potom nasleduje onen železničný záťah. V spomínanom Sporte tak rýchlo, že je chvíľu potrebné si zvykať na jeho citlivosť.
Dvojitý výfuk, ktorý by som osobne ihneď vymenil za niečo pôvabnejšie, nemá žiadnu elektronicky riadenú klapku, napriek tomu sa po prepnutí do Sportu ozve výrazne iným tónom a objaví sa prirodzený akustický prejav veľkého motora. O zvuk výfuku sa však prestanete zaujímať v rýchlostiach nad 160 km/h (Vmax 178 km/h), kde jedinou snahou zostane udržať hlavu rovno a stehnami pod tlakom formovať nádrž, inak vás Chief vyzuje a vy sediac na diaľničnom aslfalte budete iba pozorovať ako veľký šéf mizne v diaľke.
Indian Chief Dark Horse modelového roku 2022 je vynikajúcim doplnením portfólia Indian medzi jeho cestnými krížnikmi a “malým” Scoutom.Tento stroj má absolútne chlapské čaro, pretože je dostatočne veľký rozmerovo, objemný motorovo, zaujímavý výzorovo, legendárny historicky (100 rokov) a to hlavné, je perfektným základom pre plnenie oplzlých tuningových predstáv každého fanúšika Lego so šedivou bradou, ktorému sa ani po 100 km dynamickej jazdy na tomto stroji, netrasú predlaktia!
Autor: Marek Varga, Foto: autor, Spolupracovali: Indian Motorcycle Bratislava