INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / BMW 520d xDrive Touring – Valčík s vlkom z Wall Street

BMW 520d xDrive Touring – Valčík s vlkom z Wall Street

V piatok 13. mi zazvonil telefón a môj kolega mi oznámil, že sme na víkend dostali päťku. Čo teraz, ja už predsa auto na test mám?! Už - už sa chystám povedať, že cestu ku svokrovcom vzdialených 170 km mám naplánovanú s malým mestským autom, ale po zvážení a osvietení som veľmi rýchlo prišla na to, že BMW sa predsa neodmieta. 

Prevezmem kľúče a moje kroky vedú priamo k bielemu krásavcovi, ktorý popri mojom aktuálnom testovacom aute (Honda Jazz) vyzerá ako The Royal Clipper. Nesmelo, s obdivom ho obchádzam a zisťujem, že pán je ešte stále nemeckým občanom. Našťastie, neverbálna komunikácia je multijazyčná záležitosť, preto pri pohľade na obličky s exkluzívne tvarovanými lištami a rámom vo vysokolesklom chrómovanom spracovaní a nehovoriac o pohľade do nových predných LED svetlometov, ktoré za príplatok môžu byť aj BMW Laserlight, rýchlo pochopím, že takýto pán veru nezvykne byť známosť na krátku dobu. 

Model Touring nie je typický tým, že by sme onemeli z nádherných tvarov jeho zadku (veď ide o veľký zadok), ale našla som tam decentné LED zadné svetlá a výrazné lichobežníkové chrómované koncovky výfukov, ktorým estetické cítenie nechýba. Pri prvej piruete okolo som zistila, že Luxury Line sa vyznačuje vysokolesklými chrómovanými detailmi (výduchy Air Breather, lemovanie bočných skiel, aj na zadnom nárazníku sa objavuje horizontálny dizajnový prvok vo vysokolesklom chrómovanom spracovaní). Všetky detaily dolaďujú honosnosť novej päťky. Aj keď už mal obuté zimné Michelinky, ktoré lemovali 18 palcové disky z ľahkých zliatin W -spoke style 632, tušila som, že valčík na cestách bude mať svoj punc. 



Vo vnútri nachádzam elektricky nastaviteľné sedadlá s dvomi pamäťovými stopami potiahnuté bielou perforovanou kožou (Dakota Ivory White s exkluzívnym prešívaním a kontrastným koženým lemovaním) a malý detail, ktorý sa tam vôbec nehodí – červená nálepka, ktorú aj s mojou chabou nemčinou prečítam: žiadajú vodičov, aby neprekračovali rýchlosť 240 km/h... Oukej, poviem si, keďže vodičák potrebujem a jazdiť budem len na slovenských cestách, moja rýchlosť bude s istotou o 100km/h nižšia…Tragikomické? Možno, ale žijeme tu a teraz, takže pomaly sa už nemáme čomu čudovať.  



S rukami trasúcimi sa od zimy naštartujem milú päťku a už počujem prvé takty valčíka, ktorý čoskoro začne. Ešte než ho v konečnom dôsledku pozývam na parket ja, musím sa s týmto nemeckým pánom dorozumieť, pretože stále hovorí po nemecky. Snažím sa loviť v pamäti posledné zvyšky znalosti nemčiny, ale žiaľ na to, aby som na veľkom displeji, kde sa schováva duša BMW zistila ako, kde a čo nájdem, mi veru prekladané nemecké verše z Biblie nestačili (pozdravujem pána učiteľa nemčiny). Nevadí, s prosbou „Hilfe, bitte!“ sa obraciam na priateľa na telefóne a po naladení sa na jednu nôtu sa už čoskoro budeme spolu hýbať. 



Pred prvým krokom sa pokochám v mojom tanečnom partnerovi: elegantné interiérové lišty, lesklé povrchy a vôňa BMW sa mi naozaj rýchlo dostala pod kožu. Náš prvý tanec vedie nie úplne náhodou cez Pezinskú babu. Valčík po asfalte, kde vedie pán BMW je naozaj ladný a elegantný, tak ako som predpokladala. V tom momente mi napadlo, že toto je auto, s ktorým chcem ujsť na dlhú dovolenku. Na ceste doslova ladne pláva, pritom sa drží pevne nohami na zemi. Výborné. I keď skutoční fajnšmekri by teoreticky mohli potichúčky potmehúdsky pošepnúť, že by to chcelo trošku viac dynamiky, mne však tento tanečník a jeho dynamika valčíka úplne vyhovovala. Niet pochýb, že žena sa nechá viesť tempom, ktoré udáva vodca – vlk, nech už je z ktoréhokoľvek streetu. Počas jazdy cítim istotu v krokoch alfa samca, ktorou sa na ceste správa.

Dieslovému srdcovému rytmu najnovšie dopomáha 48V mild hybridná technológia, vďaka ktorej nadšenci vypínania Start/Stop systému budú roniť slzy, pretože tú slasť, kedy vypnú systém si už v tomto BMW neužijú. Motor s objemom 1995 cm3 má výkon 140 kW (190 koní) pri 4000 ot./min., maximum krútiaceho momentu je 400 Nm pri 1750 – 2500 ot./min. Pretancovať valčík s týmto vlkom na vzdialenosť 100 km ma stálo 6,5 litra nafty. Ak vymeníte cestu diaľnicou za okresky, alebo sa nebudete natoľko ponáhľať domov ako ja, pozitívne sa to odzrkadlí aj na  spotrebe.  



Čo vám poviem, tancovať na cestách sa dá s kadečím, ale valčík pod vedením vlka vo forme luxusného, rodinne založeného BMW je silne návykové.  Osobne uprednostňujem štandardné „kombičká“, pred akýmkoľvek SUV. Nie je to len o hlbokých batožinových priestorov (päťka ho má 560 až 1700 l) alebo jednoduchším umývaním, je to aj ich vznešeným, zároveň nekomplikovaným vzhľadom. Vlk z Mníchova (nie z Wall Street) má všetky predpoklady, ktoré úspešný reprezentatívny biznismen, otec rodiny, majiteľ zrubu na Donovaloch, alebo len sebavedomý športovec preferuje. 



A ak sa teda bavíme o tancovaní s vlkom, nesmiem nespomenúť ani úspešné podnikateľky, momprenuerky, šikovné manželky, či partnerky, zaslúžilé panie, ktoré výhody touringu zaisto využijú. Som presvedčená o tom, že táto päťka nie je auto z rozmaru. BMW 520 xDrive Touring je seriózny partner pre akýkoľvek typ ciest, s rozvážnou dynamikou v maximálnom komforte. Na ceste je sebavedomý predátor, ktorý aj vďaka výborným asistentom a bezpečnostným pomocníkom pôsobí ako antistresová terapia...



Dnes sa už psychológ nenosí, dnes si treba kúpiť poriadne auto :-). Psychologická poradňa tanečníka vlka za dlhodobé sedenia až do odvolania stojí  81.701 EUR. Ak sa Vám to zdá byť "ein bischen zu teuer", môžete ho mať už aj za necelých 55.000 EUR. Vďaka komfortným jazdným režimom, s množstvom individuálnych nastavení (tlmiče, riadenie, prevodovka...), nebudete potrebovať ani chiropraktika, či neurológa, preto si dovolím tvrdiť, že aj keď je zdravotne nezávadný, je silne návykový.  Akokoľvek, silnou stránkou tejto päťky sú jeho skvelé jazdné vlastnosti, elegantný a hodnotný vzhľad, jeho veľkorysý luxusný priestor, jeho bezpečnosť a veľmi intuitívne ovládanie. Čerešničkou na torte je  radosť z komfortnej jazdy. S týmto vlkom by sa dalo pretancovať aj 24 hodín “le Walzer”. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Roman Zaťko