Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / BMW 740 Ld xDrive – Prvá dáma bulváru

BMW 740 Ld xDrive – Prvá dáma bulváru

Začnem od konca... Aj predĺžená verzia luxusného BMW 740 Ld xDrive má svoju chybičku krásy..., žiaľ aj z auta ako je srdcová sedma sa raz vystúpiť musí.

Niet pochýb, že tento predĺžený sedan je prototypom šarmu, dokonale ovláda etiketu a dokáže uspokojiť aj tú najnáročnejšiu klientelu. Status diplomata sa mu dokonale hodí, ale nebol by svet svetom a žena ženou, keby neexistovalo aspoň jedno ALE… Nedávno sa nastolila otázka, čo robí ženu dámou. Ide skutočne viac o povrchovú úpravu dotyčnej osoby, dizajnové oblečenie, dress codom schválenú dĺžku sukne, lodičky a upravené vlasy? Alebo definíciu dámy spĺňajú aj ženy, ktoré neodbehnú maratón v 12 cm opätkoch, neskrývajú svoje emócie pod povrchom namaľovanej druhej tváre a problémy riešia svojím prirodzeným šarmom a poriadnou dávkou humoru?

Odpovedí na otázku môže byť mnoho, ale jedno je na 100 percent isté. Pr(a)vou dámou na 4 kolesách je bezpochyby BMW 740 Ld xDrive. Toto prvenstvo si zaslúži a bodka (bez ALE). Veľká škoda, že táto dáma nemôže parkovať v garáži väčšiny z nás – smrteľníkov. Zvyšnej skupine obyvateľstva, ktorým je dopriate „mať na to” si môžu vybrať, či to #dajúnaprezidentku, alebo si užijú život na živo, držiac dámu za športový kožený volant a stále prítomný skutočný volič prevodovky. 

Stačí očkom hodiť na túto pani a hneď je nám jasné, že nie je žiadna rýchlokvásková instagramová hviezdička. Vo svojej Frozen Bluestone metalíze to hrá na šedú myšku, ale v skutočnosti je to len make-up, ktorý jej uberá od statusu prezidentského špeciálu. Jej nadčasová konzervatívna elegancia spočíva nielen v dynamických tvaroch exteriéru, ale aj v mohutnej maske chladiča, ktorá by mohla byť / nemusela (nehodiace sa prečiarknite) byť dôvodom na trendový hejt.



Môj vnútorný hlas mi našepkáva, že opisovať vzhľad top produkcie mníchovskej automobilky mi vo vzťahu k prémiovosti sedmičkového sedanu akosi neprináleží. Možno je to jej aurou, z ktorej sála vážnosť, rozhodnosť, sebavedomie a zároveň hlboký pokoj. Okrem superlatív fajnovosti je to stále auto a je presne také, aké má byť – funkčné (v službách jeho veličenstva). V podstate je ako 5 hviezdičkový hotel na kolesách, kde prím hrajú 20 palcové Al disky Star – spoke 817 Bicolour so zmiešanými runflat pneumatikami. 



Než sa človek z horných 10 000 rozhodne, že práve táto dáma bude jeho vyvolená pani, mal by si byť vedomý toho, že vyvoláva poriadny rozruch. Je tu veľká pravdepodobnosť, že sa objaví na titulke bulváru, pretože závisť je nám ľuďom taká vlastná. Ak s týmto rizikom počítate, skúste bulvár poštekliť rovno zo zadného sedadla, hovoríme mu prezidentské kreslo a miesto za volantom prenechajte profesionálnemu šoférovi. Pozn. autora: plat šoféra v cene auta 179.458 € aj s DPH zahrnutý nie je. 



Ak už príde na lámanie chleba, my Vám budeme závidieť. Čo všetko? Elektricky ovládané sedadlo, z ktorého sa stáva manažérske kreslo s masážnymi funkciami, aktívnou ventiláciou a možnosťou polohovania do „ležiacej polohy“. Pani prezidentka si takýto nadštandard nemôže užívať, pretože pred ňou sedí pán James Bond z ochranky a sedadlo pred ňou sa nedá sklopiť. Čo všetko sa ešte dá prispôsobiť na zadnom sedadle by bolo na samostatný test. Budeme Vám závidieť chladené nápoje, ktoré máte už vopred pripravené v stredovej lakťovej opierke a priam koncertné zvuky vďaka prémiovému audiosystému Bowers&Wilkins Diamond Surround Sound System. 



Budeme závidieť aj tú technológiu, všadeprítomné tablety, displeje. Budeme Vám závidieť aj pracovný stôl, ktorý si ľahko rozložíte, aby ste mohli už aj cestou do práce pracovať? Ten asi nie, pretože,... to by sme museli uznať, že ste si na to auto zarobili sami a to by nebolo také bulvárne šťavnaté. Musím ale prezradiť, že predmetom závisti je niečo, čo ani nevidíme, pretože cez tieniace roletky a zatienené sklá vonkajší svet nič nevidí. Snaha o podplatenie Vášho šoféra na prednom sedadle je asi tiež márna. Je mu tam príliš dobre, aby Vás „predal“ bulváru.



Ak by som bola tým šoférom, aj v prípade ponuky mizerného platu by každodenné jazdenie na BMW 740 Ld xDrive bola veľmi lákavá ponuka. Dream job to nebude len vďaka motoru (radovému 6 valcu) s objemom 2993 cm3, s výkonom 250 kW (340k) pri 4400 ot./min. a 700 Nm pri 1750 – 2250 ot./min. a 8 stupňovou automatickou prevodovkou. S pocitom rozpolteného blíženca („smradľavý” diesel so 48-voltovým mild hybridom slúžiacim ako štartér – generátor pre zníženie emisií a hladké štarty), prémiovým sedením s masážnou funkciou, kvalitnými materiálmi kam len oko dovidí, panoramatickým strešným oknom, nadštandardným komfortom a nevšedným pocitom z jazdy je to celkom slušný zoznam benefitov, ktoré žiadne iné služobné auto neponúka, teda nie v takej miere, ako to dokáže tento špeciál. 



Predĺžená verzia vyzerá na prvý pohľad ako „šialene luxusný autobus”, pri manévrovaní sa vďaka natáčaniu zadných kolies, poddajnosti a stabilite tento pocit rýchlo vytratí. V pamäti utkvie pocit ako sa perfektne kolíše na ceste. S možnosťami voľby jazdných režimov sa síce mení aj charakter auta, ale v každom z nich je to pani loď na ceste. Neviem, či zoznam asistentov vyvolenej sedmičky nie je dlhší ako auto samotné, preto si ho v prípade záujmu treba poriadne naštudovať. Na BMW ma vždy milo prekvapí, že sú verní svojmu „klasickému“ voliču prevodovky, ako aj gesture control, ktorý niekedy spôsobí aj mierne faux pas. 



Prémiovým znakom pr(a)vej dámy je aj dokonalé odhlučnenie interiéru od vonkajšieho okolia, odhlučnenie podvozka, ambientné osvetlenie a vynikajúce adaptívne LED svetlomety či BMW Laserlight (v režime diaľkových svetiel priam zdvojnásobia viditeľnosť). K tomu všetkému veľmi pozitívne prekvapí aj relatívne nízka spotreba – autentických 7,7 l/100 km (papierová spotreba je 6,7/100 km), čo zahŕňalo všetky druhy ciest, aj chlapčenskú zábavu na Pezinskej Babe. 

V prípade BMW 740 Ld xDrive sa patrí napísať ešte zopár veľmi silných charakterových čŕt a poznámok: 

1. kultivovanosť – celková,  auta samotného, chodu a zvuku motora, posedu, jazdy, riadenia,  
2. kedykoľvek – niet dňa ani hodiny, kedy by sa cesta týmto autom mala odmietnuť, na ktoromkoľvek mieste v interiéri,
3. kamkoľvek – na destinácii nezáleží, čím ďalej, tým lepšie,
4. pozitivita - aj keď ho verejne každému závidíme, jeho diplomatickosť a aura pokoja vyvoláva pozitívne reakcie okolia na samotnú existenciu auta.



Začala som od konca, končím začiatkom. Nie je dokonalé, má len 4 miesta na sedenie a chladnička uberá z objemu a praktickosti batožinového priestoru..., ALE -  who cares???

Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko