BMW X2 sDrive20i – Pohľad z Venuše na život (pár dní) s lovcom
Dobrý marketing je základ. Držia sa toho výrobcovia kozmetických výrobkov, tvorcovia fialových kravičiek, ale sú si toho vedomí aj výrobcovia automobilov, dokonca aj tých prémiových. Avizovaná inakosť je dobrý psychologický efekt a veľmi silný marketingový ťah. Chtiac či nechtiac, konzumná spoločnosť dobrému marketingu uverí. Priznávam sa dobrovoľne, v prípade novej X2 som aj ja podľahla sile reklamy. Použiť jednoduchý, ale chytľavý slogan: „Buďte lovcom, nie korisťou!“ bol skvelý ťah na zákazníka. Nuž ale, ako to vlastne s tou X2kou je?
Tentoraz novú X2-ku hodnotím z pohľadu ženy, preto prosím všetkých maskulínnych milovníkov áut, ešte viac tých, ktorí sú tejto prémiovej značke oddane verní, o zhovievavosť. Ak v teste neodznejú dostatočne drsné slová, vyjadrenia, chválospevy na štýl marveloviek, je to tým, že som žena. Testovačka: X2 sDrive20i, model M Sport X vo farbe Sunset Orange, benzínový motor s objemom bezmála dvoch litrov, 192 konských síl a s avizovanou spotrebou 5,9 l/100 km ako kombi, s 19 palcovými M diskami, so športovou automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou. Znie to lákavo, tak si to pozrime v praxi.
Tento (zatiaľ) najmenší a najnovší predstaviteľ rodinky SAC v rámci BMW určite zaujal nejedného nadšenca menovanej prémiovej značky, ale trúfam si povedať, že vzbudzuje pozornosť všade, kde sa objaví. Toto relatívne "malé", ale vrtké vozidlo disponuje už klasickým, pre BMW tak veľmi typickým vzhľadom prednej masky, kde veľké ľadviny nesmú chýbať. Pri pohľade na ne aj blúdiaci nadšenec dobrých áut rýchlo pochopí, že toto je cesta, ktorou sa oplatí kráčať. Nová X2 kopíruje rodinných príslušníkov (X4 a X6) a smerom k zadným partiám sa pekne postupne znižuje úroveň strechy. Ale pozor, tu narážame na staronový, milý detail, nazvime ho 3D „erb“ značky BMW, a to rovno po oboch bočných stranách na stĺpikoch za zadnými dverami. Trošičku mi to pripomína značkovanie koní, aby všetci, ktorí vás uvidia v tomto nástroji lovca si mohli šepkať, že už aj vy jazdíte BMW. To len taká čerešnička pre neprajníkov, aby od závisti pukli a nemohli spávať.
Prvý šok u mňa nastal, keď som zhliadla látkové sedadlá, dôraz kladiem na slovo látkové. Nie, nie som vôbec rozmaznaná, ale doposiaľ som netestovala BMW, kde boli látkové sedadlá, ktoré sa nedali elektricky nastaviť. Vnímam to ako dôkaz, že aj BMW dokáže vyrobiť páčkami nastaviteľné sedadlá a vôbec sa za to nehanbí. Ale keďže som ako dieťa bola veľmi zlý jedák a moja výška zodpovedá parametrom prerasteného dieťaťa, celý týždeň som sa cítila, že sa topím. Topím sa v tých sedadlách, a žiaľ nepomohli ani páčky, ktoré som zbytočne pumpovala, musela som uznať, že tak ako vždy, mama mala pravdu a mala som ja veru viac jesť. Tento problém som mohla vyriešiť spôsobom vypožičania si podsedáčika od mojich detí, ale prepáčte, kto by chcel ako dospelý človek sedieť za volantom nového loveckého bavoráka v podsedáku? Ja rozhodne nie! Použila som múdru vetu z rozprávky: keď nejde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hore. Nastavila, teda prispôsobila si okolité nastaviteľné prvky ako volant, presnejšie - eMkový volant, vyvýšila premietanie Head–up displeja. Všetko čo sa dalo prispôsobiť som nastavila. Nie všetko je žiaľ prispôsobiteľné, lepšie povedané nastaviteľné podľa individuálnych potrieb jednotlivých vodičov.
Na zvuk motora som nenašla funkciu, ktorou by sa dal zmeniť tón, hlasitosť a ani efekt burácajúceho, revúceho diabla sa tu nenachádza. Je to tichý, nenápadný zvuk, ktorý definíciu lovca asi úplne nespĺňa. Tu prichádza do hry HiFi reprosústava Harman/Kardon, ktorá nesklame a za doplatok 817 EUR si na Vami zvolenú hudobno – dramatickú predohru ulovíte koho chcete, možno aj toho, koho nechcete. Podvozok, hm, fifty – fifty, v závislosti od toho s čím ho porovnávate, tak sa vám môže zdať tvrdý alebo aj nie. Prvé dni som si nebola istá, zdal sa mi tvrdý, ale tretí deň som si tento poznatok sama v sebe vyvrátila. Kým som sedela v BMW X2 sDrive 20i zostala moja duša v tele, vytrasená nebola, dokonca ani počas jazdy na (ne)kvalitných slovenských cestách. V snahe nájsť čo najkvalitnejšiu cestu (ráno do práce a po práci domov) sa mi kombinovaná spotreba vyšplhala na 8,3 l/100 km. Je ale pravda, že jedinou možnosťou hľadania kvalitnejšieho asfaltu bol diaľničný obchvat.
Praktickosť ženy sa ani vo mne nezaprie a vzhľadom k tomu, že chodím na pracovisko s príslušným pomenovaním DOMOV (kde pracujem 24/7) ovešaná ako vianočný stromček, tých 6 – 8 tašiek potrebujem niekde uložiť. X2-ka to zvládla. Dovolím si tvrdiť, že aj Santových sobov by dokázala so svojimi 192 koňmi nahradiť, ale netrúfam si tvrdiť, že aj všetky darčeky by si našli v tom kufri miesto. Letná výzva pre Santu a jeho sane: X2 vs. Santove sane (že vraj dajú rýchlosť MACH 3). Santa, ak to čítaš a trúfaš si na battle, ozvi sa nám do RoadLife.
Dosť bolo srandy, späť k X2-ke. Páčilo sa mi parádne panoramatické strešné okno. Je síce v ponuke ako doplnková výbava a pýtajú za ňu presne 1.292,- EUR, ale sledovanie nočnej oblohy s padajúcimi hviezdami priamo z BMW, to je niečo... pre lovca. A ak by bol lov úspešný, vďaka inteligentnej po slovensky komunikujúcej navigácii sa nestratíte, teda, pokiaľ sa stratiť nechcete... Ovládanie infotainmentu je aj v X2, ako už je v BMW zvykom, pomocou otočného tlačidla nazvaného iDrive, alebo na dotykovom displeji. Žiaľ, to zábavné ovládanie gestami tu chýba. Nechýbajú ale rôzni asistenti – parkovací, asistent pri jazde počas zhustenej premávky a aj miesta pre zadných pasažierov je dosť.
V X2 absentuje balík vôní Ambient Air, predpokladám, že dôvodom je maximálne možná využiteľnosť pachových inštinktov pre lovcov. Lovcov a detailistov určite poteší M zadný spojler, interiérové lišty Aluminium Hexagon s matným zvýraznením Blue a modré prešívanie interiérových prvkov. BMW to s detailmi vie, o tom niet pochýb. A často ide práve o detaily, na ktorých záleží a ktoré obyčajného človeka premenia na lovca. Ak si tento model X2 chcete ukoristiť a chcete sa stať lovcom z reklamy, stačí ak si v tomto konkrétnom prípade pripravíte 55.351,- EUR. Prajem veľa úspechov pri love!
Autor: Amy Zaťková, foto: Roman Zaťko