INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Honda HR-V 1,5 i-VTEC 2 WD MT, Elegance – Pani Mamko

Honda HR-V 1,5 i-VTEC 2 WD MT, Elegance – Pani Mamko

Nuž takto, .... rovno si nalejme čistej vody do pohára. Nie je dokonalá, nie je najrýchlejšia, nie je ani najcoolovejšia, ale všetky tieto absencie kompenzuje svojou vľúdnosťou, úprimnosťou a orientáciou na rodinu. Honda HR-V je ako členka skupiny obstarožných mažoretiek s názvom Pani Mamko, ktorej iskra ešte nevyhasla, je stále šik a plná entuziazmu. Svojou nekomplikovanosťou má zvláštnu moc vyčarovať akýsi vľúdny pocit domova pre svojich pasažierov. V interiéri sa šíri pozitívna energia, ktorá vyvoláva pocit istoty a pohodlia. Táto Pani Mamko sa na nič nehrá, nikoho nekopíruje, už dávno nerieši svoje mindráky, presne vie kde je jej miesto a kto sú jej fanúšikovia. 


Pri aktuálnom facelifte sa dizajnéri držali pravidla, menej je viac, alebo inak....na žiadnej žene neukáže dobre príliš zmachlená tvár, a na obstarožných mažoretkách už vôbec nie.  Proces omladenia bol zameraný na prednú časť. Chrómové doplnky jej uberú na veku a pridajú na mladistvom vzhľade, ale...  na zadku exotiku pom pom girls veru nenájdeme. Zvláštne osadenie kľučky zadných dverí je celkom milé riešenie,  a väčšie deti to považujú za veľkú zábavu,  ale tie menšie, ktoré sú vo vývojovej fáze „Ja ťaaam“ budú deprimované, keď zistia, že Ja ťaaam to nezvládne(m), pretože na kľučku nedočiahne. Chrómové prvky ako šperky a k nim 16 palcové disky z ľahkých zliatin, prečo nie? Veď je to Honda. 

  

Pod kapotou jej bije možno na túto dobu už trošku netypický atmosférický motor (1,5 i-VTEC s výkonom 130 koní) so zvláštnou zvukovou (dis)harmóniou. Po prvom naštartovaní som zostala v pomykove, či som sa nepomýlila, či to nie je trojvalec. Trojvalec to nie je, môj sluch je tiež v poriadku, je to len... nová zvuková kulisa motora s 96 kW/ 6600 ot./min., krútiacim momentom 155Nm/ 4500 ot./min.  Aj keď zvuk motora je ako neutíchajúci rev dieťaťa už len zo zotrvačnosti, jeho spotreba je oveľa ladnejšie číslo. Ak zadáme vstupné premenné v percentách: 40/30/30 v poradí ranná špička/ okresky/ diaľnica, dostaneme sa k výbornému výsledku spotreby – 6,5 litra/100 km reálnej spotreby v nami testovanej verzii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Ak chcete predbehnúť dôchodcu pred vami, základnou premennou sú otáčky...veľa otáčok. Pri 4500 ot./min. a viac sa dostane do stavu zen, keď aj chlap sediaci ako spolujazdec prestane frflať a Vy toho dôchodcu predbehnete. Ako môj muž hovorieva...“Atmosféra nie je pre blondíny, bejby“



  

Pri mojej analýze interiéru som si spravila pár poznámok: 


1. prekvapivo veľký a komfortný, wau – môžeme voziť Yetiho a Piadinôžku,

2. sedadlá sú pohodlné, vyhrievané, veľmi dobre prispôsobiteľné, chýba im len masážna funkcia,

3. Magic Seats - veľmi praktické, aj keď to nie je žiadna novinka, hovorí sa: „čo bolo dobré stále dobré je“ a toto je naozaj skvelé riešenie na prevoz veľkých, presnejšie popísané vysokých predmetov. Po vyklopení zadných sedadiel tam bez problémov vložíte aj bicykel pre začínajúceho pumptrack cyklistu. Batožinový priestor má kapacitu 470 litrov, ale ak sklopíte zadné sedadlá prenesiete aj plyšového mamuta, ktorý by teoreticky mohol mať až 1103 litrov,

4. dominantou interiéru je estetický stredový tunel, ktorý má praktické riešenia aj pre náročných cestovateľov (možnosť umiestniť 2 fľaše litrových nápojov priamo do stredového tunela nemá každá Honda J), ale dávam jej aj mínus – toľko lesklých povrchov neveští nič dobré pri identifikácii otlačkov, ktoré sa na nich už po chvíli vynímajú,

5. páči sa mi osadenie 7 palcovej dotykovej obrazovky, ktorá je pekne zapustená do palubovky, nepretŕča, takže si môžete užívať prehnanú gestikuláciu počas jazdy, 

6. s veľkými písmenami som si zaznačila: Kde sú otočné ovládače? Chýbajú mi LJa si chcem rádio ovládať aj otočným „gombíčkom“ a nielen na volante, alebo nezmyselne stláčať ±na dotykovej obrazovke. Možno som staromódna, ale niekedy mám plné zuby smart - riešení, a chýbajú mi tlačidlá ako mali kedysi telefóny rodu N.3210,

7. zaujímalo by ma, kto v Honde nakázal, aby sa teplota interiéru mohla nastavovať len po celých číslach? To nemal tehotnú manželku? Alebo deti, ktorým keď pridáte o stupeň viac, je im teplo a keď uberiete, skoro hybernujú? 

8. Z toho množstva asistentov by som chcela vyzdvihnúť asistenta rozjazdu do kopca aj vo verzii manuál – good job chlapci!




Z viacerých nemenovaných zdrojov som počula názory, že toto auto je oldschool, retro, vyrobené pre členov dychového orchestra a ich sprievod s fanúšičkami....Pudlajs.... ako hovorí moje 6 ročné dieťa. Takto sa veci majú, milí neprajníci: možno to nie je trhač asfaltu, a možno v ňom nezbalíte dnešné herečky, ktoré majú hodnoty posunuté k iným prémiovým značkám, ale jeho najväčším luxusom je priestor, ktorého je naozaj dopriate ako predným, tak aj zadným pasažierom. Posed za volantom poskytuje vodičovi skutočne skvelý výhľad a aj napriek veľkosti auta som sa v ňom ani ja (vzrastom malá mažoretka) necítila utopená. Naozaj som mala na chvíľu pocit, že som o hlavu vyššia. Ste rodič, ktorý má orgán medzi ušami v poriadku a dokonca mu nie je treba povedať, že mozog je aplikácia, aby ho začal používať? Tak určite oceníte toto rodinné auto, z ktorého sála kľud, relax a komfort. A to všetko za cenu od  18.590 Eur. Naša testovačka vo farbe Midnight Blue Beam s metalízou (519 Eur), Chrome pack-om (450 Eur) a zľavou 600 Eur bola za ľudových 22.559 Eur. 


Ak ste typ, ktorý dokáže s nadšením vzdychať aj nad rizotom, bude sa Vám Pani Mamko a jej komfort, vzdušnosť a celkom mäkký podvozok pozdávať.  A Vy, ktorí chcete mať  Pretty Woman prechádzajúcu cez Rodeo Drive, skúste verziu Sport (182 koní).  Vo verzii Sport by som sa HR-V neodvážila nazvať Pani Mamkou, to by už mohla byť celkom slušná MILFKa..., tak sem s ňou.



Autor: Amy Zaťková, foto: Pavol Gemeiner