Prvá dámaEQVKráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / KIA Sorento 2,2 CRDi A8 DCT 4WD Platinum – Lucky 7

KIA Sorento 2,2 CRDi A8 DCT 4WD Platinum – Lucky 7

Viete ako sa stupňuje SUV? Veľké, väčšie, Kia Sorento. Prekvapujúce na tom je, že ma to vôbec neprekvapuje. Nové Sorento reflektuje potreby dnešnej doby, keď veľké nestačí, pretože Samo a Sato niekedy pomiešajú karty, čoho dôsledkom sa rodiny rozrastajú niekedy aj exponenciálne. A to tu ešte nemáme deti z bubliny .... Nech sú tie mnohopočetné rodiny na spôsob  „tvoje, moje, naše“, alebo len naše, Lucky 7 je tu, aby im uľahčila život. 

Tam, kde veľké SUV-čka s 5 miestami končia, prichádza Kórejčanka ponúkajúca nielen 7 miest a veľký batožinový priestor (616 l), ale aj pohodlie, bezpečnosť a moderné technológie pre všetkých. Pri pohľade na toto skoro 5 metrové auto je viac ako jasné, že (nielen) rozmery ho predurčujú k tomu, aby sa nestratilo v šedi „legálne ukradnutých“ copywritov rôznych automobiliek. Nemyslím si, že by sa mala hanbiť za svoj pôvod, ale aktuálna pani z Kórei stavila na americko – európské šaty, čím sa výrazne líši od svojich krajanov. 

Možno práve tento nečakaný odev je dôvodom, že je neprehliadnuteľná. Napriek „kapitalistickému“ outfitu nie je vulgárna, nekričí a nie je ani výstredná (možno tak trošičku). Pravdepodobne najvhodnejšie označenie jej zovňajšku je #netypická. 

Kým predná polovica mi pripomína uhladenú pani, jej zadná časť sa podobá  kreácii z autorskej dielne Vivienne Westwood. Či jej dáte páčik za dizajn, alebo nie je skutočne otázka vkusu a preferencií. Veľká dáma z Kórei a jej výrazná predná maska je za mňa áno, jej netypický americký zadok je pre mňa prejavom schizofrénie, takže u mňa skôr nie... 



Aby toho nebolo málo, viac ako netypický zovňajšok prekvapí veľmi príjemný a funkčný veľkorysý interiér. Reklamný slogan by mohol smelo znieť - robustnosť bez okázalosti, funkčnosť  bez nudy. Sedadlá v userfriendly koži, s predpokladom odolnosti voči detskej fantázii, veľký stredový tunel, mohutné praktické výduchy klimatizácie, Head - up displej (vo výbave Platinum), 10,25 palcový multimediálny displej, možnosť sklápateľného 3. radu sedadiel 50:50 (za príplatok 1.000 EUR) a k tomu výduchy ventilácie so samostatným ovládaním aj vzadu. Bezpečnostné systémy nového Sorenta tvorí dlhý rad písmenkových skratiek ako (DBC, HAC, MCB, FCA, FCA-JX, DAW, LVDA, HBA, LKA, LFA, HDA, MSLA, ISLA, SCC, TPMS a PCA). Ktorý je ktorý Vám ochotne každý predajca vysvetlí, alebo ich nájdete na stránke www.kia.sk.



Pod šatami nájdeme 2,2 litrový naftový štvorvalec s výkonom 148 kW (202 koní), krútiaci moment 440 Nm. Aj Vám sa na sekundu zjavila otázka, ako budete vyzerať, keď v dobe elektricko - hybridnej bude pred domom zaparkovaný „staromódny“ nafťák? Osobne si myslím, že každý príčetný človek, ktorý si spočíta 2 plus 2 povie len -  prakticky. Priemerná spotreba tejto prerastenej Kórejčanky, ktorej 67 litrovú nádrž natankujete za pár minút, je okolo 7,7 l na 100 km. Ehm, v závislosti od štýlu jazdy sa spotreba vždy dá o čosi skresať, ale ak by aj nie, podľa mňa na také veľké auto je naozaj veľmi adekvátna.  



Faktom je, že Sorento s výborne fungujúcou  8 – stupňovou dvojspojkovou prevodovkou je ideálnym členom/pomocníkom rodiny.  S možnosťou voľby jazdných režimov Eco, Sport a Smart, alebo výberu podľa terénnych podmienok Snow, Mud či Sand je kórejská pani hodná slovenského výroku – do koča aj do voza. Preto je úplne v poriadku, ba priam sa to žiada, ak sa rozhodnete, že za snehom sa dá vybrať aj na jar, alebo ísť na autotúru po nespevnenom teréne po poriadnom daždi.  



Moje nadšenie a zápis na zoznam potenciálnych áut pre rodinu si šťastná 7 získala aj vďaka: 1. kamerovému premietaniu obrazu mŕtveho uhla cez budíky displeja pri zapnutých smerovkách, 2. dobre vyladenému podvozku, 3. adekvátnemu výkonu, 4.  skvelej prevodovke, 5. cinema style sedeniu, 6. nevšednému dizajnu a po 7. hlavne vďaka akejsi netypickej ázijskej kultúre, ktorá sa výborne spojila s tou západnou, aby vytvorila celok, ktorým je Lucky 7. 



Záverom si dovolím trošku poézie: KIA Sorento je auto, ktoré žije. Pani z Kórei nepotrebuje siahodlhé texty, ktoré sa Vás snažia presvedčiť, prečo je dobré ju mať zaparkovanú v garáži. Lucky 7 je skvelým „sluhom“ veľkých rodín, ktoré ocenia každú pomocnú ruku či zjednodušenie logistiky veľkého klbka šťastia. Zaklincujeme to cenou: Cena základného modelu je 42.990 EUR, cena modelu v najvyššej výbave Platinum vo farbe Gravity Blue (perleťový lak), na 20 palcových diskoch z ľahkých zliatin začína na sume 49,990 EUR. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko