INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Mazda CX-3 2.0 SkyActive-G150 AWD A/T – Slečna hypnotizérka s odhryznutým zadkom

Mazda CX-3 2.0 SkyActive-G150 AWD A/T – Slečna hypnotizérka s odhryznutým zadkom

Zvoní telefón, zodvihnem. Na druhom konci sa ozve pán a lámavou slovenčinou sa ma pýta: „Slečna, môžem z Vás niečo mať?“ Po prvých pár sekundách váhania, či sa mám smiať alebo sa uraziť, si uvedomím, že hlas v telefóne je cudzinec, ktorý sa len snaží byť slušný. Pri pohľade na ladne tvarovanú vínovo červenú (Soul Red Crystal) Mazdu CX-3 som si v momente spomenula na túto situáciu. Viem si predstaviť, ako sa niekto snaží potichučky zašepkať: „Slečna Mazda CX-3, môžem z Vás niečo mať?“ Slečna Mazda neodpovie,  potvrdzuje svoj status dámy, nie je predsa K.I.T.T.  

Ak by  z nej niekto chcel niečo mať, stačí sa pozrieť do jej hypnotických adaptívnych predných svetlometov, na ladné krivky a jednoducho sa pohodlne posadiť a počúvať, ako sa s Vami bude prostredníctvom 2.0 Skyactive-G motora rozprávať.   

V prípade Mazdy CX-3 sa nedá nevšimnúť si rodovú nerovnorodosť vlastníkov tejto „krpane“. Venuša vs. Mars, to je 96% oproti 4% v prospech Venuší. Dokonalé krivky asi spôsobili  dočasnú nepríčetnosť u osoby, ktorá to rada vínovo červené a s najväčšou pravdepodobnosťou zahryzla slečne do zadku, až jej kus zadnice odhryzla. Jasné, že si vymýšľam, ale v podstate sa to tak mohlo stať. Keď zhodnotím celkový vzhľad, proporcionálna asymetria v tomto prípade vôbec nie je na škodu, dodáva jej to mladistvý, až infantilne nevinný vzhľad.



Interiér auta sa nedá inak pomenovať, ako prepracované detaily s prímesou čistých línií podčiarkujúce luxus v jednoduchosti. Jednoducho povedané, je pekný a štýlový. Najkrajším detailom interiéru sú bez debaty „retro výduchy“, ktoré sú olemované Soul Red Crystal červeným rúžom. V nami testovanej slečinke vo výbave Revolution TOP bolo čierne kožené čalúnenie. Zatiaľ všetko super, až na malý, malilinký problém. Pre mňa bolo malým sklamaním, že teplota v interiéri sa nastavovala síce pomocou krásne nadizajnovaných „vrchnákov od Nestí“, ale nastavenú teplotu som mohla len tak tipovať. Možno je to už prehnaná rozmaznanosť, ale mne tam chýbalo digitálne zobrazenie aktuálnej teploty interiéru. Žiadna tragédia to nie je, veď hádam každý cíti, či mu je zima alebo nie. Chybičku (nie) krásy rýchlo vykompenzuje volant, ktorého krivky kopírujú budíky palubného počítača. Nie, odmietam ich nazvať budíkmi, pretože tvarovo pripomínali lietadlá, ktoré kreslia matky svojim trojročným synom. 

Každý výrobca automobilov Vás chce ohúriť tým dlhočizným zoznamom len tých najlepších a najfunkčnejších asistenčných systémov. Výnimkou nie je ani Mazda. Najčastejšie používané funkcie sú umiestnené na volante, prípadne na západ od volantu. Jednoduché a prehľadné, teda ak poznáte svetové strany, alebo aspoň správne hádate vpravo a vľavo. Obrovské plus dostáva odo mňa funkcia LDWS, pre nás z Venuše, je to systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu. Mazda videla stredové čiary aj pre ľudské oko veľmi slabo rozoznateľné. Palec hore!  



Premostíme k 7 palcovému farebnému dotykovému TFT displeju. Takto... máme tu displej, na ktorom som hneď v prvý deň ponastavovala moje parametre. Zdôrazňujem, nastavovala som ich na dotykovom displeji. Asi v tretí testovací deň mal môj manžel podobnú snahu, chcel niečo zmeniť na displeji, neviem, čo mu to vôbec napadlo! Podstatné je niečo úplne iné... podstatné je, že sa o to snažil počas jazdy – samozrejme ako spolujazdec. Nič. Displej ani len nereagoval, tak teda usúdil, že na všetko je tu predsa otočný ovládač s dizajnom skoro ako v BMW. To, že ja som sa cítila ako úplný mešuge, Vám nemusím opisovať, pomyslela som si, že tá potvora ma už úplne zhypnotizovala (zblbla) a že už si nepamätám, v ktorom aute čo robím. Rozuzlením príbehu bolo zistenie, že obaja sme mali pravdu. Aj on so svojou teóriou, že počas jazdy je zbytočné capkať dotykový displej, a v čase, keď auto stojí, môžete pocapkať aj vybozkávať celý displej. Ide predsa o bezpečnosť posádky, takže hrať sa s dotykovým displejom nie je počas jazdy povolené. 

Čo sa týka podvozku, otestovali sme si ho po svojom, absolvoval test hékania, mékania a békania. Dostal A plus. Test sa odohrával na hnusnej, a ešte viac hnusnej, dlhej panelovej ceste, ale Mazda CX-3 parádne stlmila všetky nedostatky dlhočiznej panelky. Za toto dostáva o pol obrubníka navyše



Podľa mojich analytických (ne)vedomostí si myslím, že konštruktéri a realizátori modelu Mazdy CX-3 vopred vedeli, akú cieľovú skupinu zhypnotizujú. Bolo príjemné vrátiť sa do čias, kedy som ešte nerozmýšľala prakticky, ani rodinne. Ale tieto časy sú už dávno preč a moja realita je iná. Nemôžem povedať, že slečna nie je spôsobilá previezť malé deti sediace ešte v autosedačkách (s ISOFIXOM), ale ideálne to rozhodne nie je. Problematika sa netýka nedostatku miesta na zadných sedadlách. Problém je niekde inde! Môj, veľmi slušný manžel mi povedal, že mu došli nepublikovateľné slová počas montovania 2 kusov autosedačiek. O tom, akú spŕšku slov som použila ja, pri snahe zapásať deti na zadných sedadlách, by som tiež pomlčala. 

Nebudeme si klamať, Mazda CX-3 nie je veľmi kids friendly, ale zato dokonale ovláda hypnózu. Aj napriek problému s detskými sedačkami,  v momente, keď sadnete za volant a naštartujete, zabudnete na tie útrapy. Ozve sa vám príjemný zvuk 2.0 Skyactive-G motora s výkonom 150 koní pri 6000 ot./min a max. krútiacim momentom 206 Nm pri 2800 ot. /min. Hypnotická sila CX-3 pôsobí a vy si už len užívate príjemnú jazdu aj vďaka automatickej 6 stupňovej prevodovke Skyactive–Drive. 

Príjemný balík chill-outu dopĺňa  pohoda, vychádzajúca z BOSE reproduktorov. Spotreba? Vo finále to bolo 7,8 l na 100 km. Je to presne o 1,1 l /100 km viac, ako je uvedené v papieroch. 



V prípade kufra o veľkosti nákupnej kabelky by jedna správna gazdiná veľa dobrého nepovedala. Len pre ilustráciu, aby ste si to vedeli predstaviť, keďže mnohokrát sa objem 287 litrov nedá jednoducho predstaviť. Naukladali sme do neho 16 kusov 5 litrových bandasiek s destilovanou vodou, plus 2 tašky jedla v dózičkách od babky a nič viac. Viac sa tam nezmestí. 

Úplne na záver si nechávam tému – AWD, áno či nie, do auta tejto veľkosti? Takto,... stále som hľadala rozumnú odpoveď, prečo pchať AWD do tak malého auta určeného pre 1–2 osoby bez záväzkov. Zmena nastala po celonočnom snežení a na 100% spoľahnutí sa na (ne)pripravenosť cestárov. Nie, AWD nie je nutnosť! Je to pohodlie, pocit istoty, vďaka ktorej sa bude človek cítiť istejší na cestách. Placebo? Možno. Netvrdím, že na betónové cesty po nížinách je pre Mazdu CX-3 AWD musthave..., ale Slovensko nie sú len nížiny, siahodlhé diaľnice a kvalitné cesty. Tak prečo nie?



V prípade, že plánujete rodinu alebo sa len nečakane objavia 2 pásiky na tehotenskom teste (gratulujem), ale CX-3 Vás už nebude veľmi hypnotizovať, budete potrebovať pomoc od jej väčšej sestry CX-5. Ak Vám predsa len stačí hypnotický balík Mazda CX-3 2.0 Skyactive-G150 AWD A/T vo výbave Revolution TOP, bude Vás to stáť 26.690,- EUR. 

Hodnotenie z Venuše: Dostáva odo mňa 4 obrubníky za vzhľad, farbu, dizajn a terapiu omladenia, plus ten sľúbený pol obrubník za výborný podvozok. Jej nedostatkom pre praktickú ženu je #nieveľmikidsfriendlycharakter a malý batožinový priestor. Inak je to slečna na úrovni. 

Autor: Amy Zaťková, foto: Filip Damé