Opel Corsa – Zrodená pre úspech? Časť prvá: Francúzska sufražetka? Nein!
Od svojho predstavenia v roku 1982 si modelový rad Opel Corsa pripísal počas šiestich generácií už 14 miliónov predaných vozidiel. Šiesta generácia kultového nemeckého vozidla pokračuje v úspešnom ťažení po európskom aj svetových trhoch. Ocenenia od čitateľov a odbornej poroty sa prejavili aj vo veľmi dobrých predajných výsledkoch, ktoré si nový model Opel Corsa pripisuje na mnohých trhoch vrátane slovenského.
V roku 2020 si toto vozidlo vybralo na domácom nemeckom trhu 53 200 zákazníkov, čo vynieslo Opel Corsa, spolu s medziročným nárastom predaja o 3 percentá, na prvé miesto vo svojom segmente. Celosvetovo Opel Corsa zaznamenal 226 800 predaných vozidiel a ako najpredávanejší model mal na predajoch značiek Opel podiel až 36 percent.
Modelu Opel Corsa sa veľmi dobre darí aj na slovenskom trhu. Za minulý rok sa predalo 617 kusov tohto vozidla, čo predstavuje medziročný nárast o 37,11 percenta. Obzvlášť výnimočne sa tento výsledok vyníma v kontexte toho, že slovenský trh v tomto segmente poklesol o 20,5 percenta.
Opel ponúka svoj model Corsa so širokým portfóliom motorizácií, okrem základného motora s objemom 1,2 litra a výkonom 75 koní, sú to motorizácie 1,2 Turbo s výkonom 100 a 130 koní a naftová 1,5 CDTI s výkonom 102 koní. Najvýkonnejším motorom pre model Corsa je... elektrický motor s výkonom 136 koní. Poďme sa na jednotlivé motorizácie pozrieť podrobnejšie a v závere si trúfneme odporúčať ideálnu motorizáciu pre Opel Corsa.
Opel Corsa 1,5 CDTI
V neistých časoch, kedy úplne „na ostrú“ celý svet poriadne vyfackal neviditeľný vírus sa konečne ukázali naše skryté tváre. Nielen ľudské. Tak napríklad, Opel Corsa na prvý pohľad vyzerá ako francúzska sufražetka, ale v skutočnosti je to normálna slečna Angela, ktorej sa francúzska móda síce hodí, ale našťastie si zachováva svoju racionálnu identitu Nemky. Šiesta generácia Corsy vo farbe Pepperoncino Red (bez príplatku, metalíza plus 490,- Eur) je sviežo moderná kombinácia vyváženého pomeru oblých a hranatých tvarov.
Aj keď je Corsa vnímaná ako tá malá Korzička, vo svete veľkomesta sa nestratí. Vlastne práve naopak, tam sa cíti komfortne. Páči sa mi, že Corsa si v interiéri zachovala svoju identitu v rozumnom kompromise medzi úžitkovosťou, bezpečnou funkcionalitou a moderným vzhľadom. Dnes už vzácne analógové ovládače sa v Corsach nachádzajú bežne a vďaka prepracovanosti populácie veľkomiest, normálne user friendly ovládače sú úžasným oživením. Pripomína mi to slávnu éru kalkulačiek, ktoré sme ako deti nadšene používali. Dnes už majú všetci smartfóny a na kalkulačky sa akosi pozabudlo.
Dojmom efektívnej funkcionality sa hrdí aj analógový prístrojový panel a veľmi efektívne pracujúci displej infotainmentu. Na mieste vodiča sa sedí výborne. Jediné, čo by mohlo vyšším a väčším osobám vadiť, je príliš široký stredový tunel. Na zadných sedadlách sa pohodlne odvezú deti a menšie osoby. Ak tie vyššie osoby nie sú náročné, sťažovať sa nebudú. V tej mojej Corse Pepperoncino Red vo výbave Elegance bola aj lakťová opierka s odkladacím priestorom, ktorá pánom v benzínových sestrách chýbala. Do lakťovej opierky veľa toho neuskladníte, ale zato, do odkladacieho priestoru pred spolujazdcom uložíte aj mesačnú zásobu múky a cukru.
Yogamatka a ostatné veci sa zmestia batožinového priestoru 309 l/1015 l. Z troch sestier môj výber padol na dieselovú Koržičku so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor 1,5 CDTI s výkonom 75 kW (102 koní) pri 3500 ot./min. a max. krútiakom 250 Nm pri 1750 ot./min má 4 valce. Aj keď zvuk diesla nie je rocková symfónia pre petrolhedov, stále mi je uchu príjemnejší ako zvuk 3 valcového motora. Musím ale podotknúť, že tak ako v Claudiinej Astre, tak aj v Corse Angele ten zvuk trojvalca nie je vôbec otrave rušivý. Výhodu oproti benzínovým sestričkám má diesel vo výbornej spotrebe. Počas porovnávacej povinnej jazdy, kde sme poctivo išli ako 3 kozičky za sebou, bola spotreba dieselovej Corsy 4,1 l/100 km, avšak počas vlastného testovacieho okruhu (diaľnica: okresky - 50:50) klesla spotreba na úžasných 3,7 l/100 km.
Áno, šiesta generácia Corsy dostala nový podvozok. Táto jej pofrancúzštená časť vôbec nebol krok vzad, práve naopak. Celkový pocit z jazdy s dieselovou 1,5-kou, ktorá mala obuté 17 palcové disky, bol užívateľsky najvyváženejším a najkomfortnejším zo všetkých sestier. K tomu dopomohli aj asistenti pre bezpečnosť a funkcie ako adaptívny tempomat, či asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Ak je moja predikcia správna, Angela bude sympatickejšia generácii, ktorá s radosťou vyťahuje kalkulačku zo šuflíka ako tej, ktorá počíta followerov na sociálnych sieťach. Mne sa táto dieselová Corsa úprimne páči. Jediné, čo by som na nej menila je cena. Nuž, 20.690 EUR (v základe aktuálne za 16.690,- aj s DPH) za testovanú Angie je celkom dosť. Ale pravdou je, že raz aj kalkulačky budú mať svoju nevyčísliteľnú hodnotu.
Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko