INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Seat Arona BEATS 1,0 ECO TSI 115 7 DSG – Limitovaná čučoriedka

Seat Arona BEATS 1,0 ECO TSI 115 7 DSG – Limitovaná čučoriedka

Každá žena bola kedysi čučoriedkou... viete, takou dievčinkou, ako hovorieval Julo Satinský. V dnešnom sociálno-sieťovom svete sa tomu možno už hovorí trošku ináč, ale ja stále žijem v tom reálnom. V tom, kde sa prežité emócie prejavujú verbálne i neverbálne a nie cez emotikony, kde sa neplatí bitcoinami ale reálnymi hmatateľnými peniazmi a kde sa jazdí na ozajstných autách... viete, takých brm...brŕŕŕrmmm. 


Vyzerá to tak, že presne v takomto svete žijú aj tí, ktorí Aronu navrhli a vyrobili. Seat Arona nie je žiadny supermobil, ktorý by Vás preniesol do počítačovej pseudoreality až z toho odpadnete. Kdeže. Tento malý mestský crossover bol vyrobený pre ľudí z mäsa a kostí, ktorí nepotrebujú, aby boli tagovaní a likeovaní tisícmi followerov na akýchkoľvek sociálnych sieťach. Pre takých, ktorých nedokáže rozhodiť ani to, keď si poobede všimnú, že majú každú ponožku inú. Pretože toto je presne typ auta, ktorý potrebuje mať nekonfliktného, veselého, nič neriešiaceho vodiča. 


Pri pohľade na jej vonkajší outfit, so 16 palcovými diskami, pôsobí trendy a veselo, tak čučoriedkovo. Ako som si počas týždňa s Aronkou všimla, trojkombinácia farieb (šedá Magnetic Tech v metalíze za príplatok 493 éčiek, s oranžovým lemovaním a chrómovými doplnkami) vôbec nie je nezvyčajná. Presne túto trojkombináciu som si všimla minimálne u ďalších dvoch malých mestských crossíkoch. Aby sa táto naša čučoriedka odlíšila od tých ostatných bobuľovín, má špeciálnu nálepku, ktorá deklaruje, že je BeatsAudio, teda, že za ďalších 414 éčiek Vám bude hrať hudba z prémiového audio systému. 


V interiéri sa nachádza veľa geometricky ostrých prvkov, až máte pocit, že sa Arona premení na malého Transformera. Od kľučiek, cez dvere až po palubovku, všetko je líznuté ostrými hranami. Vyzerá to tak...hm, filmovo. Zrazu si poviete, že toto predsa už nie je len taká nevinná bobuľka, toto je granátové jablko pred výbuchom. Motorizácia našej čučoriedky je trojvalček 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 koní) pri 5000-5500 ot./min a maximálnym krútiacom momentom 200 Nm pri 2000 ? 3500 ot./min. Tu musím zdôrazniť, že pri Arone mi ten typický, nie zrovna symfonicky zladený zvuk trojvalcov absentoval. Ten zvuk motora – aj keď bol trojvalec, bol ok. Nedávno som mala v teste obdobný crossover – Aroninho vzdialeného bratranca z rodiny T, s rovnakou motorizáciou, ale manuálnou prevodovkou. Naša čučoriedka Arona bola vo verzii s 7-DSG prevodovkou, čo u mňa vyvolalo pocit, že oproti bratrancovi T je naozaj sviežejšia, obratnejšia, živšia..., hlavne ak na šaltpáke prepnete na S akože šport, s ktorým budete mať pocit, že mierne oneskorené reakcie na plyn sú v móde S skrátené.  




Tak ako som avizovala, že toto je auto, nie sci-fi, na 6,5 palcovom dotykovom displeji sa jednoducho preslidujete a preposúvate kam potrebujete, a to veľmi jednoducho. Tak, ako sme už pri tomto koncerne zvyknutí, tempomat je umiestnený naľavo, pod volantom. Vzhľadom k názvu auta – mestských crossover by nemal byť hypotetický predpoklad prevahy diaľničných kilometrov, preto ten adaptívny tempomat bude skôr nevyužitý ako áno. 


Aby som však nebagatelizovala to, že Arona je sci –fi, ale reálne auto, samozrejme asistentov jazdy považujem za sci – fi... (časy keď som si robila vodičák bolo už aj servo pomaly sci-fi).  Má systém rozpoznania únavy vodiča, parkovacie senzory nielen vzadu ale aj vpredu, parkovacieho asistenta.




Tu je miesto na pár mojich poznámok:

parkovací asistent parkuje neprimerane rýchlo, až som mala pocit, že nezabrzdí, 

chýbajú mi úchytky – teda horné madlá pre pasažierov, lebo madlá sú must have pri prejazdoch ostrými zákrutami,

volant je prekvapivo tenký, aj keď je kožou potiahnutý,

batožinový priestor je dostačujúci (400 l),

reálna spotreba sa veľmi blíži k tej výrobcom deklarovanej – ten udáva : 6 - 6,4 l/100 km. V mojom týždňovom teste sa vyšplhala na 6,5 l/100 km reálnej spotreby ( čo predstavovalo gro mesto, prestoje počas projektového fotenia – hm, to Arone dalo zabrať), inak by som to bola  dala aj na 5,9 l/100 km – možno,

kolegovia sediaci na zadných sedadlách mali asi málo tuku na gluteus maximus – teda na sedacom svale, lebo som občas započula poznámku, že sa necítia ako na mäkkom obláčiku.




Hodnotenie z Venuše: Je to skvelá čučoriedka, v nami testovanej verzii za necelých 20.500 Eur. Verziu Style, z ktorej Arona Beats vychádza však v aktuálnom cenníku nájdete už od 15.200,- EUR (v cene je pritom servis na 4 roky/100.000 km a záruka 6 rokov/150.000 km). Aj keď Arone Beats niečo málo chýba, berme do úvahy, že je to ešte mladá Čučoriedka – teda, nie je to žiadna 10 generácia. Verím, že mladým, veselým, nekonfliktným osobám, ako aj nadšencom koncernu sa Arona bude páčiť. Je to čučoriedka, nie exotické acai berry.  Preto jej dávam 4 a štvrť obrubníčka (z 5 možných).  A milej bobuľke prajem, nech sa jej v tej mestskej džungli páči. 


P.S. Kašli na reči, že Seat Arona je prezlečená Ibiza... ja tvrdím, že je to jednoducho ČUČORIEDKA. 


Autor: Amy Zaťková, foto: Filip Damé