Rally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRPiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynCAPS LOCKKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Škoda Karoq Ambition 1,6 TDI – Reálny superhrdina

Škoda Karoq Ambition 1,6 TDI – Reálny superhrdina

Jedno veľké uhryznutie, na ktoré sa nezabúda. Takto sa začala moja skúška ohňom s novou Škodou Karoq v „základnej“ výbave s názvom Ambition. Kecám, ešte pred tým to začalo slovami odovzdávajúceho, že pri tejto výbave toho moc nečakajte. Je to taký štandard. Hm, tak ako to vlastne je? 

Týždeň v znamení Škoda a nielen Karoq. Totiž, mám taký problém. Neviem či potrebujem očného, ale doteraz na diaľku nerozoznám Karoqa od Kodiaqa. Málokedy uhádnem správne, či je to menší Karoq alebo ten drahší Kodiaq. Povedzme si na rovinu, že v roku 2018 by titul Miss Car ako modelka Škoda Karoq asi nezískala. Nie som extrémne náročná, ale pre mňa je to dizajnovo málo výrazné, až mdlé auto a pripomína mi obrátenú vaňu. OK, je tu aj strana B: hovorí sa, že niekedy je menej viac. A aj keď vaňa ako taká je „suchá“, v tej napustenej nikto nemá problém stráviť dlhé chvíle kľudu a pokoja. Lupa na interiér: Ubrali na zbytočnej pompéznosti, pridali na veľkosti. Super, takže práve vyvraciam hore napísané zlaté pravidlo, že niekedy je menej viac. Pretože tak ako čipsov nikdy nie je dosť, tak ani miesta v autách nikdy nie je dostatok. Palec hore pre Karoq, miestom nešetrí a naozaj sa v ňom pohodlne usadí aj vysoká osoba, ako vpredu, tak aj vzadu. K batožinovému priestoru sa ešte dostaneme, lebo je to čerešnička na našej karoqáckej torte. 

Stále som optimista v tom, že raz táto hnusná doba plastová už konečne pominie, ale je to zatiaľ len utópia. Napriek môjmu odmietavému postoju k plastom, uznávam, že aj medzi plastom a plastom je rozdiel. Kým palubovka našej testovačky je ešte z toho oku lahodiaceho mäkšieho plastu, vnútra dverí sú vyplnené takým tým echt plastom, na ktorý keď zaklopete, ozve sa netlmený plastový zvuk, pre mňa rušivý hluk, ktorý vyznieva tak trochu retro. Ja ako žena som mala naozaj zásadný problém so sedadlom. Aj keď si odmyslím tie kusance, hryzance a kvapky potu, za mňa nie, bolo príliš veľké! Dovolím si tvrdiť, že veľkosť auta predpovedá aj veľkého majiteľa. Takže „deti“, umyť zuby, vycikať a spať, už viac nečítajte. A vy, dospeláci, ešte k tej už viac krát utrúsenej poznámke o hryzení, ktorej záhada je ukrytá v poťahoch sedadiel. Vyzerá to byť skutočne odolný materiál, to je fakt. Je to ale niečo, čo v teplých dňoch, kedy sa vonkajšia teplota šplhá nad hodnoty 30 plus, asi dámy a pánov nosiacich kraťasky moc nepoteší. Pretože toto nie je „Koko Šanel“, kde sa funkčnosť a pohodlnosť spája v jedno. Stále trvám na tom, že to hryzie, ale hryzie z prozaicky povedané, funkčného dôvodu odolnosti. 



Poďme o level vyššie. Motor je úplne normálny 1,6–tkový dízláčik s výkonom 110 koníkov. Veľkosť auta v kombinácii s uvedeným motorom tak trošičku uberá na jeho dynamike. Pri číslach 80 – 120 na tachometri sa Karoq hodí do „ piánko, moc sa mi nechce“ módu. Inak sa kéruje fajn a spotreba vám tiež nebude robiť vrásky na čele a dieru v peňaženke. Pri kombi sa pohybujete v okolí čísla 6 litrov +/-.  S prevodovkou, aj keď šesťstupňovou manuálnou, som nemala najmenší problém, úplná pohoda. Spojka, ako v škodovečkách, ale dokonca aj „starý honďák“ si na ňu rýchlo zvykne. 

Som si istá, že podvozok navrhovali veľmi empatickí ľudia, ktorí poznali kvalitu a stav našich ciest, pretože veľmi dobre tlmí nerovnosti a ostatné „neduhy“ ciest s kvalitou značky Slovakia´s Best. Musím vyzdvihnúť naozaj veľmi dobre, až blbovzdorne ovládateľný infotainment. Veľmi jednoduché, prehľadné ovládanie či už navigácie, rádia, nastavovania playlistu z USB nosiča, párovanie telefónu. Budete mať zo seba pocit spokojnosti, že všetko s prehľadom zvládate. Nebude Vás rušiť 10 zbytočných tlačidiel, ani prekomplikované nastavovanie jednotlivých moderných prvkov. Opäť platí, v jednoduchosti je krása. 



Škoda Karoq vo výbave Ambition je rozhodne Family Friendly Car! I like it! Rodina. Nespomínam ju náhodou. V našej rodinke „úžasných“ je problém č. 1 počet batožín na osobu pri výlete na jeden deň. Kým žijem, nepochopím, ako dokážeme zbaliť všetky nepotrebné veci, ktoré v podstate ako je rok dlhý nikto nepotrebuje. Karoq bol doteraz asi najviac pripravený na to, aby preniesol spolu s rodinou aj všetky naše zbytočné haraburdy. Stále verím, že nie sme jediná rodina, ktorá má takýto úchylný problém. Ak ste si potajomky vydýchli, že nie ste sami, zdieľam vaše trápenie. A zdieľa ho aj Karoq. Batožinový priestor je skutočne veľký a nachádzajú sa v ňom rôzni pomocníci, či už na zavesenie tašiek, rôzne rozdeľovače, predeľovače a iné „know-how“ od Škody, ktoré sú skutočne hodné pomenovania Simply Clever. Keď si to tak premietnem, okrem hryzenia poťahov sedadiel a pocitu menejcennosti kvôli mojej výške, nemám Karoqu čo vytknúť. Škoda Karoq je auto, ktoré nechcete, Vy ho nutne potrebujete! V Karoqu Vás nebude trápiť, keď sa „hepi míl z mekáča“ úplnou náhodou dostane na sedadlo, pretože odolnosť látky vám umožní všetko ľahko vyčistiť a plastové dvere nie je problém pretrieť mokrou utierkou, ktorá nemusí byť z mikro či nanovlákna. Máte pokoj v duši, že sedadlá sú dostatočne ďaleko, aby ich malé dieťa len tak z nudy nedokopalo. Zovňajškom auta ste v podstate málo výrazní na to, aby na Vás susedia závistlivo ukazovali prstom. 

Ak Vás stále neosvietilo, posledným argumentom sú čísla: Škoda Karoq Ambition 1,6 TDI  začína na sume 22.170 EUR, v našom teste bola obohatená o výbavu za 1.832 EUR.Za mňa je Škoda Karoq Ambition dobrý kandidát na nenápadného, reálneho superhrdinu.... skoro ako z dobrej marvelovky.  

Autor: Amy Zaťková, foto: Roman Zaťko