INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 6G – Mrs. Doubtfire

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 6G – Mrs. Doubtfire

Poznáte identitu Mrs. Doubtfire? Pamätníci si na túto oskarovú komédiu (pod slovenským názvom Otec v sukni) zaiste spomenú, ale ak patríte k tým mladším ľudským exemplárom, vedzte, že Mrs. Doubtfire je alterego rozvedeného otca rodiny, ktorý je schopný prezliekať sa za postaršiu dámu  - vychovávateľku, len aby bol pri svojich deťoch.  

V texte nižšie sa identikit T-Crossu bude meniť presne ako Robin Williams vo filme Otec v sukni. Aký je T-Cross v roli vychovávateľa? Namiesto cumlikátora tu máme prísneho pána vychovávateľa. Veľkosť malého mestského crossovera a jeho hranaté tvary dvíhajú obočie okoloidúcim a v duchu si kladú otázku: Ty si ktorý? T-Roc, Tiguan, malý Touareg? Nie, teba ešte nepoznám. Nie, mňa nepoznáš, ja som Cross, T-Cross. Som skvelý guláš všetkých tých T, po ktorých je až taký dopyt, že výrobcovia vymýšľajú stále nové pseudoesúvéčka. 

Pani Doubtfire so svojou oranžovou energetic metalízovou pleťou (za 430 Eur) je osviežením konzervatívnosti, ktorou je VW atraktívny pre gro svojich klientov. Novinka T-Cross oslovuje aj tých uletenejších zákazníkov, ktorým pohľad okolia neprekáža, priam si ho vyžadujú. Dizajnové prvky ako zadné svetlá spojené odrazovou plochou, ktorá pripomína estetiku prémiovky sú efektívny pseudoklam. 

T-Cross sa chová ako tínedžer, ktorý kráča na hrane – dieťa vs. dospelý. Veselé farby, hravé predné LED svetlomety, predný grill baby Touarega je to malé dieťa, veľkosťou, funkčnosťou a výchovnými metódami je už dospelý. Mladistvý vzhľad sa prenáša aj do interiéru, kde si môžete oči vyočiť na farebnej kombinácii ale hlavne na dekoratívnom obklade v 3D dizajne na prístrojovej doske. Spracovanie interiéru hlása myšlienku funkčnosti so slušným odkladacím priestorom.  



T-Cross nerozmaznáva, T-Cross vychováva. Pre cieľovú skupinu detí milénia je výchovný proces zodpovednej jazdy zo strany T-Crossu výborný nápad. Ak je cieľová skupina mladá rodina s deťmi – niet sa čomu čudovať. Ak ku skupine postpubertálnych detí, alebo mladých rodín s malými a väčšími lezúňmi pridáme generáciu hippies, dokonale sa trafili do požiadaviek týchto planetárne odlišných skupín. Počas testovacieho týždňa som si vypočula milý rozhovor okoloidúceho dedka a babky, ktorí míňali pomarančový T-Cross a prekvapivo ho hodnotili veľmi pozitívne. Dokonca som začula, že deduško si ho už aj bol vyskúšať.  Wow, to som naozaj nečakala, i keď logiku to má. Je to crossover vo veľkosti, ktorá ušetrí babičky a dedkov zbytočných bolestí pri nastupovaní a vystupovaní.  

Výchovné metódy pani D. sú až desivo efektívne. Jej asistenti číhajú na každom kroku a ak sa im zdá, že nehráte podľa pravidiel, okamžite nastolia striktný režim zvukovej a vizuálnej signalizácie. Asistent pri náhlom alebo neočakávanom vybočení z pruhu je tak rázny, že sa mi zdalo, ako keby chcel nado mnou prevziať riadenie. S ukazovateľom efektívnej „eko“ jazdy sa celkom dobre dá zabaviť, hlavne ak s ním hráte hru, aby ste dosiahli čo najlepšie skóre. Škoda že nemá funkciu slovnej pochvaly za efektívnu jazdu. 



Naša pani Doubtfire v cene 21.030,- EUR aj s DPH, bola nabitá množstvom nadštandardnej výbavy, ktorá činila cca. 5000 eurové navýšenie v porovnaní so základnou cenou (16.000,- EUR). V balíku doplnkovej výbavy sme mali slušný zoznam, ktorý si Vy môžete maximálne ušiť na mieru. 

Na 8 palcovom zapustenom displeji sa jednoducho ovládajú všetky multimediálne prvky ako aj navigačný systém s názvom Discover Media.  V interiéri mi chýbal malý praktický detail – obyčajné madlá nad hlavou, ktoré ako spolujazdec rada používam. Vzhľadom k motorizácii trojvalca s 115 koní s maximálnym krútiacom momentom 200 Nm pri 2000 až 3500 ot./min nie je predpoklad, že sa s autom bude jazdiť akýkoľvek ring, takže absencia madiel je problém len v mojej hlave. 



Podvozok nie je primäkký, ani pritvrdý, je výchovný. Vyvaruj sa zbytočným nerovnostiam vozovky a všetko bude fajn. Ak by vám 6 stupňová manuálna prevodovka nevyhovovala, máte možnosť voľby 7-stupňovej automatickej prevodovky (DSG).

Batožinový priestor ponúka slušnú variabilitu možností. Zadná rada lavíc je nielen sklápateľná, ale aj posúvateľná, čím sa možnosti prevozu veľkých predmetov posúva na vyšší level. Zo základných 455 litrov sa dá získať až 1281 litrov. Výrobca udáva spotrebu 5,8 l /100 km v meste, 4.6 l/100 km  mimo mesta a 4,9-5,1 l /100 km kombinovanú. V mojom teste sa tam ukazovalo iné číslo (dlhodobá spotreba bola 6,5 l/100 km), ale je pravda, že auto malo okolo 3500 km najazdených. 



Hodnotenie praktickej Venuše. Dávam pani Doubtfire 4 a 1/4 obrubníka z 5 za výchovné metódy, za praktickosť a mladistvo vyzerajúci veselý vzhľad. Jazda je príjemná, výška posedu výborne spolupracuje v alibistickej myšlienke bezpečnej jazdy, či je to už placebo efekt alebo nie, tak či onak umocňuje dobrý pocit z auta. Jeho 17 palcové oranžové disky sú neprehliadnuteľné, takže ak takéto vyzývavé kolesá zbadáte, vedzte, že sa pozeráte na nový VW T-Cross, na zábavného otca a prísneho vychovávateľa zároveň. Verím, že tomuto 4 kolesovému drobcovi sa bude dariť vo svojej osvete medzi nadšencami, či už vo vyzývavom oblečení, alebo aj v tom konzervatívnejšom.  

Autor: Amy Zaťková, foto: Filip Damé