INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Volkswagen T-ROC - Rodeo

Volkswagen T-ROC - Rodeo

Mám rada netradičné veci a keď som zbadala Volkswagen T-Roc v žiarivej modrej farbe s nalepeným bielym bleskom na boku, hneď sa mi zapáčil. Navyše patrí medzi menšie autíčka, na ktorých sa mne osobne jazdí lepšie ako na veľkých autách, tak som sa na tento test veľmi tešila.

Auto ma však vyškolilo hneď pri prvej jazde. Prevodovka bola manuálna, ktorej sa ja zvyčajne nebojím, ale táto sa so mnou nechcela kamarátiť. T-Roc nebolo len tak ľahké skrotiť. Pri každom zaradení na 1. alebo 2.stupeň zúrivo kopal a ja som sa cítila ako študentka v autoškole, ktorá sa nevie rozbehnúť a ani preradiť rýchlosť! Určite sa dá na to po čase zvyknúť, ale mne sa to stávalo ešte aj po týždni používania... Nuž čo, beriem to pozitívne a vďaka módu autoškoly som sa vrátila o 18 rokov späť, veď čo viac si môžete želať ako rapídne za pár sekúnd omladnúť?

T-Roc sa však vzpieral naďalej a aj pri brzdení mal vlastnú hlavu. Tak, ako so mnou jazdil ródeo pri preraďovaní, tak ma vyhadzoval zo sedla pri brzdení. Brzda reaguje hneď a silno, prekvapovalo ma to stále, nakoľko som nevedela prísť na ten grif ako silne a kedy na brzdu zatlačiť. Začalo spytovanie svedomia a pátranie po tom, ako jazdu urobiť plynulejšou. Dozvedela som sa, že áno, takto brzdia autá z tohto koncernu. hneď a silno a že je to "bezpečnejšie". Aj keď o tom by sa dalo polemizovať, záleží od toho, aké auto je práve za vami a či má tiež také brzdy. Existuje aj tzv.progresívne brzdenie, keď pri jemnom stlačení brzdy auto brzdí slabšie a so stupňovaním tlaku sa zosiľuje aj brzdenie... Zas som múdrejšia. Takže v prípade T-Rocu si cit v nohe musíte buď špeciálne dopestovať, alebo si bláznivú jazdu jednoducho obľúbiť. A vlastne, prečo nie, veď koniec koncov, je to bláznivé auto!



Auto patrí medzi menšie, čo je pre jazdu mestom a na využívanie škárok na parkovanie skvelé. S ľahkosťou som dokázala zaparkovať aj tam, kde by som to inokedy vzdala. Na prevoz detí v autosedačke síce nie je ideálny a decká nemajú vzadu až toľko miesta, ale ak ste správne naladení, z pomyselnej nevýhody dokážete urobiť výhodu: napríklad vďaka úspornej veľkosti auta dokážete svojmu dieťaťu sediacemu vzadu v autosedačke utrieť soplík z predného sedadla šoféra bez väčších problémov, či bez nutnosti si odopínať pás. Pokiaľ ste však mladí a bez detí, prípadne potrebujete auto len ako štýlovú nákupnú kabelku do mesta, je to perfektné auto práve pre vás.



Auto mi dávalo hodiny autoškoly aj naďalej. Tentokrát ma naučilo používať adaptívny tempomat. Vždy som si myslela, že mi bude takýto tempomat prekážať, že bude zbytočne brzdiť a tí za mnou idúci si pomyslia, že aha, tamten nevie plynule jazdiť, a vďaka odstupu, ktorý si auto drží, sa mi tí pomalší predo mnou neuhnú. Áno, toto všetko sa pri adaptívnom tempomate môže diať, ale akonáhle som došla na výhody, komfort a bezpečnosť tohto režimu, hneď som na všetky svoje sprosté predsudky a obavy bola ochotná zabudnúť. Toto jednoducho na jazdu po diaľnici musíš mať! Proste si nastavíš tachometrických 140 (čiže reálnu povolenú rýchlosť), auto si samé vybaví tých pred ním a tí za ním ho nezaujímajú, lebo by už prekročili limit zákona, čo tu majú čo jazdiť rýchlejšie?! Samozrejme vždy jazdím tak, aby som v ľavom pruhu nikomu nezavadzala, ale sú situácie, keď sa nemôžete v tom momente zaradiť doprava. Vďaka adaptívnemu tempomatu mi značne odpadol stres z riešenia a prispôsobovania rýchlostí na diaľnici. Jazda je celkovo plynulejšia a šofér si ju môže viac v pohode užívať. Odkaz pre redakciu: odteraz mi dávajte na test len autá s adaptívnym tempomatom :).

Podčiarknuté a zhrnuté: ja by som si T-Roc s automatickou prevodovkou v rodinnej garáži vedela prestaviť ako dcérine auto, ktoré dostala ako darček k maturitám. Je dostatočne obratné, štýlové a hlavne je na diaľnici bezpečné.


Autor: Ela Grebečiová