INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI ACT DSG – Jazdiť hore bez

Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI ACT DSG – Jazdiť hore bez

Autá bez strechy, presnejšie so skladacou strechou, sú čoraz populárnejšie možno aj „vďaka” globálnemu otepľovaniu už aj v našich končinách. Autá „hore bez” majú svoje špecifické výhody, ktoré žiadne auto so zatvorenou strechou neponúkne. Dokážu spojiť dva odlišné svety, ktoré si vodič a spolujazdci môžu naplno užívať (nielen) počas jazdy. 

V našom prípade bol testovaný model „hore bez“ robustnejší crossover, čo síce už v dnešnej dobe nie je úplne neštandardná kombinácia, ale predsa len ju v ponuke každej automobilky nenájdeme. Počas prvej obhliadky okolo auta sa mi v hlave zjavil otáznik, kto je cieľová skupina tejto kombinácie? 

Filozofovať nad tým, či ho kúpi manžel novopečenej manželke po tom, čo podpísali hypotéku na vilu na kopci alebo či si ho kúpi čerstvo rozvedený otecko, je v podstate úplne irelevantné. Nech si ho kúpi každý, kto chce zažiť voľnosť, precítiť prírodu okolo seba alebo si ako novoročné predsavzatie napísal, že si urobí radosť a bude si užívať život plnými dúškami.

Volkswagen T-Roc kabriolet vo farbe červenej King metalízy (za príplatok 670 EUR) je neprehliadnuteľný kus auta, nech sa nachádza kdekoľvek. V kombinácii s čiernou plátennou strechou (elektronicky otvárateľnou za 9 sekúnd stlačením 1 tlačidla alebo diaľkovým ovládaním) a  početnosťou chrómových lemov exteriéru je v ňom vyvážene namiešaný mužsko–ženský svet farieb. Aj jeho korpulentnosť v kombinácii s modelom Cabrio je zárukou obojpohlavnej neutrality, kde ani chlap nebude vyzerať jemnocitne a ženy stále zostanú ženami. Znamienkom krásy T-Roca je veľmi vkusný zadný spojler, ktorý jeho krivky „vzadu bez“ dokonale doladí. 



Aj keď sa T-Roc kabriom stal, ponechal si maximálne možnú praktickosť svojho charakteru prameniaceho z rodu crossoverov. Od klasického T-Rocu ho rozpoznáte nielen tým, že si zabudol strechu, či absenciou druhého radu dverí, ale ak si ho poriadne premeriate, zistíte, že je o 34 mm dlhší, o osem mm užší a o 51 mm nižší.  Oproti klasickému T-Rocu pribral aj na váhe. Daňou za intenzívne prežívanie okolitej prírody je 170 kg navyše oproti klasickému T-Rocu. Za vietor vo vlasoch sa často platí aj obmedzenejším priestorom, ktorý ale v T-Rocu hrozí akurát tak v batožinovom priestore s objemom „len” 280 l. 



Aj keď som spomínala, že praktickosť mu je stále blízka, stopára, či stopárku,  ktorá by bola piatym „kolesom na voze” by sme asi vziať nemali. Napriek family friendly prístupu s možnosťou 3 sedadiel s isofixovým úchytom detských sedadiel (2 vzadu a jedno na mieste spolujazdca) je auto len 4 miestne. Dizajn interiéru je príjemne konzeravatívno – moderný, ktorý ani po dlhšom čase nebude opozeraný. Komfort sedadiel zaručuje primárnu radosť z jazdy, ktorá vďaka možnosti hore bez poskytuje intenzívnejšie zmyslové vnímanie matky Zeme. 



T-Roc Cabrio v ponuke so 4 valcovým motorom 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) poskytuje v kombinácii so 7 stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou príjemné dynamické parametre (zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť 205 km/h) a je super, i keď mu chýba pohon 4x4. Žiadna katastrofa sa nekoná, do mierneho terénu, či na chatu s nespevnenou príjazdovou cestou nám tento kabriolet výborne poslúži.  



Najvzrušujúcejšia časť – esenciálna podstata kabrioletov je jazda s otvorenou strechou, ktorá sa dá užívať takmer celý rok. Tu platí zlaté pravidlo športovcov či motorkárov – neexistuje zlé počasie, iba zle oblečení cestujúci. 



Takže v lete do plaviek a v zime poslúži ušianka či rukavice, pretože aj napriek tomu, že kúrenie funguje výborne, aj so zapnutým vyhrievaním volantu a sedadiel je možné, že malý „soplík” sa ako nežiadúci účinok kabrioletu dostaví. 



Všetkým nám je jasné, že jazda v tomto aute nebude o pretekoch o život (na to sa lepšou voľbou javí T-Roc R). Jazda s týmto T-Rocom je o pohladení duše a o vetre vo vlasoch.



V základnej výbave má slušný zoznam asistentov (Lane Assist, Front Assist, City Brake, Light Assist, či Park Assist a veľa ďalších). Na zozname doplnkovej výbavy testovaného kusu sa uvádza  adaptívne pruženie DCC s možnosťou nastavenia tlmičov (Comfort, Sport, Eco) a nastavenia jazdného profilu za príplatok 1.220 EUR, digitálny Cockpit Pro 10,25 “ LCD, či Soundsystem Beats za príplatok 470 EUR. Samozrejme ten dlhý zoznam výbavy aj všetky podrobnosti Vám ochotne odprezentuje každý jeden predajca. 



K menej romantickým parametrom okrem ceny (testovaný model bol za 38.550 Eur), patrí aj spotreba, ktorá sa  v závislosti od štýlu jazdy a cesty do cieľa pohybuje v rozmedzí 6,3 – 7 litrov na 100 km. 



Na záver si to dovolím konštatovať: 1.„Hore bez“ sa jazdí oveľa štýlovejšie ako v autách so strechou, 2.VW T-Roc Cabrio je perfektné auto pre všetky romantické duše. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko