INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Eventy / Akcie / Mercedes-Benz Star Experience Roadshow

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow

Prišli sme. So šéfom Lacom. Na akciu organizovanú značkou Mercedes-Benz. Prišli sme na BMW. Pre istotu som sa hneď v úvode na vstupnej bráne sympatickej slečny opýtal, či je morálne v poriadku zaparkovať modrobielu vrtuľu na akcii Mercedes-Benz. Tvrdila, že je to v poriadku, Mercedes si totiž konkurenciu váži a nie krivými rečami, ale svojimi autami dokazuje, že sa po prvom kvartáli tohto roku stal prémiovou jednotkou v počte predaných kusov.

Samotná organizácia nepotrebuje zvláštny komentár. Zákaznícko-novinárske akcie nie sú pre Mercedes žiadnou neznámou a celý program podujatia prebiehal s nenútenou noblesou. Možno ľudia od Mercedesu naozaj čítajú tie dotazníky spokojnosti, ktoré nám dávajú na konci vypĺňať. Okrem tepla bolo aj slnečno, ale Mercedes to vyriešil jednak klimatizovaným showroomom, ktorý bol pôvodne kamiónom a jednak voľne rozloženými oázami slnečníkov a standup stolíkov s možnosťou popíjať pripravené drinky a ochutnávať niečo, čo nazývam sústredené, vizuálne, kulinárske umenie. V reči ľudí – v strede tanierika unikátne nastajlované jednohubky.

130 rokov! Naozaj je to toľko od roku 1886 kedy si Carl Benz dal patentovať motorové vozidlo, zárodok ďalších automobilov. A dnes je tu nová trieda E, takmer autonómne vozidlo, ktoré vodič riadi, pokiaľ chce, už iba čiastočne, pretože udržiavanie pruhu a rýchlosti sú regulované. Vozidlo reaguje na zmenu rýchlosti aj okolitú premávku. A práve do nového E nás posadili hneď troch, aby nám dokázali, že nové systémy fungujú spoľahlivo. Pol sekundy potom ako sa vodič/inštruktor v rýchlosti asi 50 km/h otočil smerom na mňa, sediaceho na zadnom sedadle a nechal ma s prekvapením pozerať na maketu triedy A, ktorá sa nám rútila do cesty som bol presvedčený, že sa stávam súčasťou situácie, ktorá sa na prezentácii vyspelej techniky stať nemala. Chyba. Na malú chvíľu som podcenil funkčnosť systémov novej triedy E a o nanosekundu potom už visel na zaseknutých pásoch v stojacom aute tesne pred prekážkou. Veľmi pôsobivé!
 
Druhým bodom náučného programu bolo brzdenie medzi kužeľmi s pomocou ABS a ostatných elektronických asistentov, ale rozvádzať to nebudem, pretože som zrejme nepochopil zadanie a pri manévri, ktorým som sa chcel kužeľom vyhnúť, som dostal priveľmi hrubo naznačené, že príkaz znel inak. Ospravedlňujem sa pánovi, ktorý mal tento modul na starosti, ale zároveň si dovolím vysloviť nespokojnosť s prístupom, ktorý na mne aplikoval. Prijal by som viac spolupatričnosti a chuti vysvetliť potenciálnemu klientovi, ako a prečo veci fungujú. Po tomto výstupe totiž predpokladám, že by dotyčný mohol stratiť chuť vlastniť značku Mercedes-Benz. Nebola to vina samotnej značky, kdeže, skôr na priamom Slnku povolili nervy jednotlivcovi, ktorý to v princípe určite myslel dobre.



Okruhový/slalomový modul privítal hlavne kolega Laco, ktorý ma odsotil hneď potom ako sme dostali pokyn vybrať si auto a gymnastickým preskokom sa vrútil za volant, pre neho najlepšieho auta podujatia – Mercedesu-AMG GT S. Jazda na mieste spolujazdca mi len dokázala schopnosti GT S a Lacovu nulovú toleranciu k môjmu žalúdku. V tejto dynamickej disciplíne bolo možné vyskúšať si širšiu paletu modelov AMG a mne sa podarilo C-čko, a GT bez prívlastku S. V každom prípade tento stint bol pre nás highlightom dňa. Následná spanilá jazda v okolí Piešťan a priľahlých diaľničných úsekov bola skôr o pôžitku z jazdy v aute bez strechy, ako o adrenalínovom vyprázdňovaní nádrží, takže opálení a vyvetraní sme sa spokojne vrátili na letisko.
 
Spravil som chybu, že som nepotvrdil registráciu na vyhliadkový a ukážkový let, ktorý bol k dispozícii spoločne s predstavením ľahkého cestovného lietadla Cirrus, ktoré okrem systému stability vo vzduchu, ktorý mi dole na zemi poznáme ako ESP, disponovalo aj záchrannou funkciou vlastného padáku a veľmi solídnym stupňom techniky a luxusu. Pokiaľ chcete skutočne komfortné a nehavarovateľné lietadlo, oslovte Cirrus Aircraft.

Na záver len poďakujem značke Mercedes za pozvanie a príjemne spracovaný program a pokiaľ sa niečo podobné bude realizovať aj nabudúce, nechám Laca samého na dráhe a ja pôjdem lietať.


Autor: Marek Varga