INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Eventy / Kurzy / RLDC - V znamení americkej histórie

RLDC - V znamení americkej histórie

Posledný tréning na letných pneumatikách v rakúskom výcvikovom super stredisku DC Pachfurth sa v tento mrazivo slnečný deň niesol v znamení americkej histórie. Nie že by sme zorganizovali tréning výsostne pre americké historiky, ale jediný, 34 ročný exemplár Lincoln Mark V povytiahol zamrznuté kútiky čakajúcich jazdcov hneď pri svojom príchode. Asi na každom tréningu sme mali ikonu dňa, tentokrát titul získal práve 6,3 metrový kusisko železa z Ameriky, ktorý krásne kontrastoval so supermoderným sedanom od Audi, trendovými prémiovými SUV od BMW a Mercedesu či mocnými športiakmi od Nissanu a Porsche. Bol som skutočne zvedavý čo toto neohrabané monštrum navyvádza na odtrhovej platni alebo driftovacom kruhu.

Presun do strediska sa niesol v duchu kolónnych pravidiel a sme radi, že sa všetci zúčastnení správali zodpovedne a krotili svoje kone až na miesto tréningu. 16 áut za sebou je už malá dopravná zápcha, ale všetkým sa bez problémov darilo držať formáciu. Lincoln mal síce v jednej zákrute problém s tým, aby sa nezlomil, ale inak bolo všetko podľa plánu.

Po štandardnom, krátkom teoretickom úvode sa jazdci presunuli na prvý modul, kde sa zoznámili s nepriateľským povrchom klzných plôch, rozcvičili údy a zmáčali svoje strechy prvými dávkami všadeprítomných vodotryskov.  

A následne sa to so všetkými začalo krútiť, prskať, pískať a mimika pracovala na vysmiatych tvárach. Úvodný slalom zvládali všetci veľmi slušne, Lincoln so svojou lenivou noblesou, športiaky s nervóznymi zadkami a ostatné viac použiteľné autá s malou rutinou každodennosti. Výuka brzdenia na rôznych povrchoch prináša asi najviac akčných scén a po pochopení ktorým smerom sa točí Zem dokázali viacerí vrtieť svoje stroje v riadenom šmyku o 360 stupňov. Kruhový modul pre výcvik nedotáčavých a pretáčavých šmykov poukázal na vyššiu bezpečnosť áut s predným náhonom, výhody 4-koliek a záludnosť zadného náhonu športových áut. Vidieť jazdiť bokom športiaky je tak trochu očakávané divadlo. Jazdiť dverami napred v SUV je nezvyčajné a odvážne a donútiť bežné autá vybočovať z normálnej stopy je minimálne vzrušujúce, však Tomáš. Zjazd z kopca a výuka správneho brzdenia v zákrute prinášalo poznanie, že hmotnosť je základná veličina jazdy a tí, ktorým sa podarilo pochopiť jej presúvanie okolo osí auta si užívali aspoň krátke riadené šmyky pri prejazdoch. Dlhočizný Lincoln sa v tejto disciplíne nedal zahanbiť, jeho vodič ignoroval klzkú fóliu a posielal Mark-a do rozsiahlych driftov priamo na mokrom asfalte. Lincoln aj počas šmyku držal svoje spoločenské postavenie a ešte aj driftovať dokázal pomaly a elegantne. Klobúk dolu Mário.Odtrhová platňa pre tréning rýchlych reakcií, dávala vodičom logické hádanky, ale akonáhle sa pod taktovkou inštruktora prestali báť oprieť do volantu, autá prestali tancovať Labutie jazero a začali poslúchať.

Väčšina z účinkujúcich, a nie len na tomto tréningu, sa vyjadrila, že jeden deň nestačí. Nestačí na to, aby sa z vás stali profesionáli za volantom, ale určite stačí na to, aby sme vám ukázali, ako naozaj fungujú vaše autá, keď sa dostanú na limit. Prvý tréning vám ukáže ako reagovať v krízových situáciach, vysvetlí zákony fyziky, ktoré pri jazde platia a je len na vás, či si to prídete zopakovať a opäť obohatiť svoje skúsenosti. Budeme sa tešiť za každého aktívneho vodiča, ktorý aj týmto spôsobom prispieva k svojej a celkovej bezpečnosti na našich cestách.

Do videnia!

Kompletnú fotogalériu nájdete po prihlásení sa na našej  Facebook Fan Page



Autor: Marek Varga